טוען...

החלטה שניתנה ע"י לובנה שלאעטה חלאילה

לובנה שלאעטה חלאילה02/01/2016

בפני

כבוד השופטת לובנה שלאעטה חלאילה

תובע

מוסתפא זידאן

נגד

נתבעת

הראל חברה לביטוח בע"מ

החלטה

  1. החלטה זו ניתנת בהמשך לדיון שהתקיים במעמד הצדדים בבקשה למינוי מומחים רפואיים ולאחר שהנתבעת התייחסה בכתב למסמכים רפואיים עדכניים שהוגשו ע"י ב"כ התובע.

  1. בדיון הבהיר ב"כ התובע כי בשלב זה מבוקש מינוי מומחה בתחום פה ולסת שיתייחס גם לצורך במינוי בתחום א.א.ג. ופסיכיאטר שיביע עמדה בצורך במינוי נוירולוג.
  2. לאחר ששמעתי את הצדדים ועיינתי במסמכים הרפואיים השונים ולאחר שנוכחתי כי קיימת ראשית ראיה לאפשרות קיומה של נכות בשני התחומים עקב התאונה, מצאתי להיעתר לבקשה על שני ראשיה.
  3. כפי שסברתי עת ניתנה החלטתי מיום 23.8.15, המסמכים הרפואיים שהוגשו מלמדים על קיומה של ראשית ראייה המצדיקה מינוי בתחום פס ולסת. לתובע נגרמו עקב התאונה שברים מרובים בזיגומה, בסינוס מקסילרי, בסינוס פרונטלי המערב גג ארובה מימין ושברים בעצמות האף והיה במעקב רפואי בתחום פה ולסת עקב כך.

טענת הנתבעת כי הוא החלים מפגיעתו ודאי שאינה מצדיקה דחיית הבקשה, שכן זהו תפקידו של המומחה, לבחון אם נותרה מגבלה כלשהי אצל התובע עקב התאונה או אם החלים כליל מהפגיעה.

  1. לעניין התחום הפסיכיאטרי – עיינתי היטב במסמכים הרפואיים שצורפו ומצאתי כי קיימת הצדקה למינוי גם בתחום זה. התובע נפגע בתאונה חזיתית, בבדיקת CT ראש נמצא כי סבל מדימום בראש, בהמשך היה במעקב אצל רופא נוירוכירורג, התלונן בין היתר על חוסר יציבות, פחדים ונדודי שינה והומלץ לו טיפול תרופתי למשך 6 חודשים . התובע המשיך להתלונן על כאבי ראש, סחרחורת ועצבנות יתר ופנה לטיפול במרפאה לבריאות הנפש.

העובדה כי פנייתו הראשונה לקבלת טיפול נפשי היתה מספר חודשים לאחר התאונה, כפי שטען ב"כ הנתבעת, אין בה כשלעצמה כדי לחסום את דרכו של התובע מלהוכיח קיומה של נכות בתחום זה ואין לי בעניין זה אלא להפנות לרעא 963/13 ‏פלוני נ' "הפול" חברה לביטוח בע"מ ולרעא 4772/14 יוסף יורם נ' הכשרה - חברה לביטוח בע"מ.

  1. לאור האמור, אני נעתרת לבקשה על שני ראשיה. הנתבעת תשא, בשלב זה, בשכרם של שני המומחים. ככל שייקבע כי לא נותרה לתובע נכות בתחום הנפשי, תהא רשאית הנתבעת לעתור לניכוי שכרו של המומחה מהפיצוי שייפסק לתובע.

בטרם יינתן צו פורמלי, אני מאפשרת לצדדים לבוא בדברים כדי להגיע להסכמות בדבר זהות המומחים. בהעדר הודעה עד ליום 10.1.16, ימונו מומחים בהתאם לשיקול דעתו של ביהמ"ש.

ת. פנימית ליום 12.1.16.

המזכירות תמציא החלטה זו לצדדים.

ניתנה היום, כ"א טבת תשע"ו, 02 ינואר 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/03/2015 החלטה שניתנה ע"י דאוד מאזן מאזן דאוד צפייה
28/04/2015 החלטה שניתנה ע"י דאוד מאזן מאזן דאוד צפייה
23/08/2015 החלטה שניתנה ע"י לובנה שלאעטה חלאילה לובנה שלאעטה חלאילה צפייה
02/01/2016 החלטה שניתנה ע"י לובנה שלאעטה חלאילה לובנה שלאעטה חלאילה צפייה
17/01/2016 החלטה שניתנה ע"י לובנה שלאעטה חלאילה לובנה שלאעטה חלאילה צפייה
17/01/2016 הוראה למומחה בית משפט להגיש חוות דעת לובנה שלאעטה חלאילה צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 מוסתפא זידאן ישראל קלינמן
נתבע 1 הראל חברה לביטוח בע"מ אבי ל. אמסלם