טוען...

גזד

גיל קרזבום27/10/2016

כב' השופט גיל קרזבום, סגן נשיא

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

ג'לאל נג'מי

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עו"ד גב' חני דגן

ב"כ הנאשם – עו"ד גב' חגית יוסף (ממשרד עו"ד מוטאי, מצגר גרבאוי)

הנאשם – בעצמו

פרוטוקול

<#3#>

גזר דין

בתאריך 22.01.15 הורשע הנאשם על פי הודאתו בכתב אישום מתוקן בעבירות של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים ונהיגה בקלות ראש, עבירות מיום 16.12.13. בנוסף צירף הנאשם, הודה והורשע בשני תיקים נוספים. הראשון, תיק מס' 4016-09-14, בגין עבירות של נהיגה רשלנית, התנהגות שגרמה נזק לרכוש, אי השארת פרטים ואי עצירת רכב במקום תאונה, עבירות מיום 05.12.13. השני, תיק מס' 444-10-14, בגין עבירות של נהיגה ברשלנות, אי ציות לרמזור אדום, גרימת תאונת דרכים, נזק לרכוש, חבלה לגוף, הזזת רכב ממקום תאונה, אי הגשת סיוע, אי מסירת פרטים, נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף ונהיגה ללא פוליסת ביטוח, עבירות מיום 08.12.13.

המאשימה עתרה להטלת מאסר בפועל, פסילה בפועל לתקופה ארוכה וממושכת, מאסר על תנאי, פסילה על תנאי וקנס. הפנתה לחומרת העבירות ולעברו התעבורתי המכביד של הנאשם הכולל 46 הרשעות קודמות לרבות עבירה של נהיגה בשכרות. הדגישה את מסוכנותו של הנאשם הנלמדת מריבוי העבירות וחומרתן. טענה כי בנסיבות אלו אין לקבל את המלצות שרות המבחן ויש להעדיף את האינטרס הציבורי.

ב"כ הנאשם הפנתה להודאתו המידית של הנאשם, ללקיחת האחריות והבעת החרטה. הפנתה לנסיבותיו האישיות של הנאשם כמפורט בתסקיר שרות המבחן. הדגישה את הליך השיקום הארוך בו הנאשם מצוי אשר כלל אשפוזית ושהייה ארוכה בקהילה טיפולית ובהקשר זה טענה כי שליחתו בנקודת זמן זו למאסר בפועל תביא להתדרדרות במצבו ותוריד לטמיון את מאמצי השיקום הרבים. לאור כל האמור לעיל ביקשה לאמץ את המלצות שרות המבחן ולהשית על הנאשם צו מבחן ופסילה מתונה.

הנאשם עצמו ציין כי כיום הוא מתגורר בהוסטל הפנה לתסקיר החיובי בעניינו וביקש לפתוח דף חדש ולהקים משפחה.

מתסקיר שירות המבחן שהוגש בעניינו של הנאשם עולה כי הנאשם מגלה אחריות על חייו, מודע להשלכות השליליות של מעשיו, משתף פעולה עם הגורמים הטיפוליים, נקי מאלכוהול וסמים מזה תקופה ארוכה, רכש כלים אדפטיביים להתמודדות במצבי משבר וקיימת מוטיבציה להמשך ביסוס והטמעה של כלים ושינויים התנהגותיים העשויים למנוע הסתבכות בעתיד. לאור כל האמור לעיל, שירות המבחן המליץ על הטלת צו מבחן לתקופה של שנה וחצי, פסילה ומאסר על תנאי. בתקופת המבחן יטופל במסגרת ההוסטל ובסיום הטיפול בהוסטל, ישולב בטיפול ביחידה לטיפול בנפגעי סמים במקום מגוריו.

הנאשם נוהג משנת 1995 ולחובתו 46 הרשעות קודמות. בין היתר הורשע בגין עבירות של נהיגה בשכרות, נהיגה כשברמזור אור אדום, רישיון רכב פקע, אי החזקת רישיון נהיגה ומהירות. מדובר בעבר מכביד.

כמפורט לעיל, הנאשם הורשע בעבירות חמורות, המעידות על מסוכנות רבה לציבור המשתמשים בדרך ורק במזל לא הסתיימו שלושת האירועים באסון. בנוסף יש בביצוע העבירות כדי ללמד על זלזול בהוראות החוק והחלטות בתי המשפט. כך גם יש בביצוע חלק מהעבירות כדי ללמד על כשל מוסרי מצד הנאשם אשר עזב את זירות התאונות מבלי להודיע למשטרה ומבלי להושיט עזרה לנהגות המעורבות.

לאחר ששקלתי את חומרת העבירות, נסיבות ביצוען, הערך החברתי עליו יש להגן והפסיקה הנהוגה אני סבור כי ביחס לעבירות נשוא תיק זה (נהיגה תחת השפעת אלכוהול וקלות ראש) יש להשית על הנאשם פסילה בפועל שלא תפחת מ- 5 חודשים ולא תעלה על 14 חודשים וקנס משמעותי. ביחס לעבירות בתיק 4016-09-14 (נהיגה רשלנית, התנהגות שגרמה נזק לרכוש, אי השארת פרטים ואי עצירת רכב במקום תאונה) יש להשית על הנאשם פסילה בפועל שלא תפחת מ- 3 חודשים ולא תעלה על 12 חודשים וקנס משמעותי. ביחס לעבירות בתיק 444-10-14 (נהיגה ברשלנות, אי ציות לרמזור אדום, גרימת נזק לרכוש וחבלה לגוף, הזזת רכב ממקום תאונה, נהיגה בפסילה, נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף וללא פוליסת ביטוח בת תוקף), יש להשית על הנאשם מאסר בפועל שלא יפחת מ- 3 חודשים ולא יעלה על 14 חודשים, פסילה בפועל שלא תפחת משנה ולא תעלה על 28 חודשים וקנס משמעותי.

לאור העובדה שכל העבירות בוצעו בסמוך האחת לשנייה והעובדה שקיים דמיון בין חלק מהעבירות, בדעתי להשית על הנאשם עונש כולל ולא עונש בגין על עבירה בנפרד.

לחומרה אני מביא בחשבון את עברו התעבורתי של הנאשם.

לקולה אני מביא בחשבון את הודאתו המידית, הבעת החרטה, נסיבותיו האישיות, המלצת שירות המבחן והזמן שחלף מאז ביצוע העבירות.

לאור הנסיבות לקולה ובפרט הזמן שחלף מאז ביצוע העבירות מבלי שהנאשם חזר וביצע עבירות נוספות, הליך השיקום האינטנסיבי והארוך בו הנאשם מצוי, סיכויי השיקום הטובים כפי שעולה מתסקיר שרות המבחן, אני סבור שיש לעשות שימוש בסעיף 40.ד (א) לחוק העונשין, לחרוג ממתחם העונש ההולם בכל הנוגע לרכיב המאסר ולהורות על העמדתו של הנאשם במבחן. אני סבור כי שליחתו של הנאשם בנקודת זמן זו למאסר ולו בעבודות שרות, תביא להתדרדרות במצבו ועלולה להוריד לטמיון את הליכי השיקום אותם הנאשם עבר ועובר.

אשר לרכיב הפסילה בפועל, אני סבור כי נוכח עברו התעבורתי של הנאשם וריבוי וחומרת העבירות בתיק זה, יש להשית על הנאשם פסילה בפועל ברף הגבוה של המתחם.

אשר לרכיב הקנס, נוכח העובדה שהנאשם מצוי בהליך שיקום אינטנסיבי בדעתי להימנע מהטלתו ובמקומו הנאשם יחתום על התחייבות כספית להימנע מעבירה.

לאור כל האמור לעיל, הנני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

אני פוסל את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 33 חודשים בפועל.

אני מפעיל את הפסילה המותנית שהוטלה על הנאשם בתיק פ"ל 10578-11-11 בבית משפט השלום לתעבורה בחיפה בתאריך 18.6.13 למשך 3 חודשים במצטבר לפסילה שהוטלה לעיל.

סה"כ ירצה הנאשם 36 חודשי פסילה בפועל.

מאחר שהנאשם אינו מחזיק ברישיון נהיגה תקף, אני קובע כי רישיונו הופקד היום במזכירות בית המשפט. המזכירות תוציא לנאשם אישור הפקדה בהתאם. בכל הנוגע לחישוב הפסילה, זה יבוצע על ידי משרד הרישוי לו נתונה הסמכות בעניין ובמצטבר לכל פסילה אחרת ככל שקיימת.

אני פוסל את הנאשם מלנהוג ו/או מלקבל ו/או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 6 חודשים על תנאי למשך 3 שנים והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור אותה/ן עבירה/ות שעליה/ן הורשע או אחת העבירות המפורטות בתוספת הראשונה או בתוספת השנייה לפקודת התעבורה [נוסח חדש], תשכ"א - 1961 ויורשע בגינה.

הנני גוזר על הנאשם עונש מאסר על תנאי לתקופה של 7 חודשים שלא יעבור בתוך 3 שנים עבירה של נהיגה בשכרות ו/או נהיגה תחת השפעת אלכוהול/סמים ו/או נהיגה בזמן פסילה ו/או נהיגה ללא רישיון נהיגה ו/או נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף שתוקפו פקע מעל 12 חודשים, ו/או הפקרה לאחר פגיעה ו/או אחת העבירות לפי תקנה 144 (א) לתקנות התעבורה.

אני מטיל על הנאשם צו מבחן לתקופה של 18 חודשים החל מהיום במסגרתו ימשיך בהליכי השיקום בהתאם להוראות שרות המבחן לרבות המשך טיפול במסגרת ההוסטל ובהמשך ביחידה לטיפול בנפגעי סמים במקום מגוריו.

מובהר לנאשם כי במידה ולא יעמוד בצו המבחן רשאי בית המשפט לבטלו ולהטיל עליו עונש נוסף על העבירות בגינן הורשע במקום צו המבחן, לרבות מאסר בפועל.

הנאשם יחתום על התחייבות כספית בסך 5,000 ₪ להימנע במשך 3 שנים מהיום מביצוע אחת העבירות בהן הורשע במסגרת תיק זה. לא יחתום על ההתחייבות היום, ייאסר למשך 20 ימים.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה תוך 45 ימים מהיום.

עותק מגזר הדין יועבר לשירות המבחן למבוגרים ולמשרד הרישוי.

<#4#>

ניתן והודע היום כ"ה תשרי תשע"ז, 27/10/2016 במעמד הנוכחים.

גיל קרזבום , סגן נשיא

הוקלד על ידי מירב כהן ויניאק

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
18/06/2014 החלטה מתאריך 18/06/14 שניתנה ע"י גיל קרזבום גיל קרזבום צפייה
30/03/2015 הוראה למבקש 1 להגיש תסקיר גיל קרזבום צפייה
27/10/2016 גזד גיל קרזבום צפייה