טוען...

פסק דין שניתנה ע"י סיגל אלבו

סיגל אלבו17/02/2015

בפני

כב' הרשמת הבכירה סיגל אלבו

תובע

אלכסנדר שולגין

נגד

נתבעת

הראל חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

לפני תביעה שעניינה תאונת דרכים שאירעה ביום 28.11.13 בירושלים.

  1. במועדים הרלבנטיים לכתב התביעה היה התובע הבעלים של רכב מ.ר. 6131775 (להלן: "רכב התובע").
  2. הנתבעת היתה במועדים הרלבנטיים מבטחת רכב מ.ר. 5885323 (להלן: "רכב הנתבעת").
  3. מוסכם בין הצדדים כי אירעה תאונה באשמו של נהג רכב הנתבעת. המחלוקת בין הצדדים הינה בשאלת גובה הנזק.
  4. התובע טוען כי בעקבות התאונה שילמה לו הנתבעת את מלוא הנזקים הנטענים, למעט את עלות מחיר הצמיג שנפגע, ושילמה לתובע סך של 546 ₪ בלבד. מכאן התביעה לתשלום ההפרש בסך של 1,059 ₪.
  5. התובע טוען כי בהתאם לחוות דעת השמאי ולחשבונית התיקון מחירו של הצמיג שנפגע ברכבו הינו 1,547 ₪ , וזאת כפי ששילם התובע למוסך. לתמיכת טענתו צירף התובע חשבונית ממוסך סופר צמיג נהור בע"מ, משם נרכש הצמיג.
  6. מנגד טוענת הנתבעת, כי הסכום ששולם על ידה עבור הצמיג הינו סכום סביר לראש נזק זה, ולתמיכת טענתה צירפה הצעת מחיר כי עלות צמיג מסוג הצמיג של רכב תובע עומד על סך של 554 ₪.

דיון והכרעה

  1. כאמור, המחלוקת בין הצדדים הינה בשאלת עלות החלפת צמיג ברכבו של התובע. לאחר ששמעתי את טענות הצדדים ובחנתי את הראיות, הגעתי למסקנה כש יש לחייב את הנתבעת בתשלום מלוא עלות הצמיג ששילם התובע.
  2. כך, השמאי מטעם התובע העריך את עלות הצמיג החלופי בסכום של 1,547 ₪. התובע הוכיח באמצעות חשבונית כי סכום זה שולם על ידו למוסך, ואף צירף חשבונית המוכיחה את עלות רכישת הצמיג על ידי המוסך. יצוין, כי התובע בעדותו ציין כי הרכב תוקן במוסך הסדר של הנתבעת.
  3. מנגד, מהצעת המחיר שהציגה הנתבעת, לא ברור אם זו מיועדת ללקוחות פרטיים או עסקיים, והנתבעת לא צירפה חוות דעת נגדית בדבר עלות צמיג מסוג זה.
  4. איני מקבלת את טענת הנתבעת כי התובע לא פעל להקטת נזקו. התובע פנה לשמאי מטעמו, אשר הינו אחד משמאי החוץ של הנתבעת, ובהתאם לחוות דעתו שילם את הסכום שנדרש ממנו למוסך. אין לצפות מהתובע כי יערוך באופן עצמאי בדיקה של עלות צמיגים ואף ירכוש באופן עצמאי צמיגים לצורך תיקון רכבו.
  5. על כן אני קובעת כי על הנתבעת לשאת בהפרש שלא שולם עבור החלפת הצמיג בסכום של 1,059 ₪.
  6. לפיכך, אני מחייבת את הנתבעת לשלם לתובע סך של 1,059 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כדין מיום 28.11.13 ועד התשלום בפועל. כן תישא הנתבעת בהוצאות התובע בסכום של 700 ₪. הסכומים ישולמו בתוך 30 יום.

פסק הדין ניתן לערעור ברשות בלבד. בקשת רשות ערעור ניתן להגיש לבית המשפט המחוזי בתוך 15 יום.

ניתן היום, כ"ח שבט תשע"ה, 17 פברואר 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
17/02/2015 פסק דין שניתנה ע"י סיגל אלבו סיגל אלבו צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 אלכסנדר שולגין
נתבע 1 הראל חברה לביטוח בע"מ