טוען...

הוראה לבא כוח תובעים להגיש השלמת מסמכים ותצהירים

אורי פוני18/11/2014

מספר בקשה:1

בפני

כב' הרשם אורי פוני

מבקשים

1. מאגד פראח

2. סועאד פראח

נגד

משיבה

רשות השידור/ המשרד הראשי

החלטה

בפני התנגדות לביצוע תביעה ובקשה למתן אורכה להגשת התנגדות.

בתצהירם מעלים המבקשים כי רק ביום 05.06.14 נודע להם אודות ההליך הלה המתנהל, כאשר המבקש 1 פנה ללשכת ההוצאה לפועל על מנת לשמש כערב לחזרת חברו לארץ.

במהלך השנים הגמישה הפסיקה את עמדתה, וכיום קיימת נטייה להקל בבחינת הטעמים המיוחדים, על מנת לאפשר למחלוקות להתברר לגופן ולהימנע מפסקי דין על יסוד נימוקים טכניים ו/או מחדלים של בעלי הדין. מגמה זו באה להגשים, ככל שניתן, את זכות הגישה לערכאות, שהפכה לזכות חוקתית. יוזכר כי לפי מחשבי ההוצאה לפועל האזהרה הומצאה לחייב ביום 09.12.08. (לפני כ- חמש וחצי שנים).

באשר לטעמי ההתנגדות, המבקשים טוענים כי מעולם לא החזיקו בטלוויזיה ו/או במקלט טלוויזיה ועל כן, אינם מחויבים בתשלום עבור אגרת טלוויזיה.

הכלל הוא, כי בדונו בבקשת רשות להתגונן, בית המשפט אינו צריך להשתכנע בנכונות טענות המבקש, עליו להניח שיש אמת בדברים, ואין לו צורך לבחון את מהימנות הגרסה הנטענת. כמו כן, בית המשפט לא בודק את טיב ראיותיהם של הנתבעים, שכן אין למנוע מהם להעלות טענה, מטעמים של הוכחה בלבד.

אשר על כן, בהתאם לסמכותי מכוח תקנה 205(ג) לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984 (להלן: "התקנות"), והואיל וטענות המבקשים עשויות להקנות להם הגנה לכאורה מפני התביעה, אני מורה על קבלת ההתנגדות. כמו כן, מצאתי לעשות שימוש בסמכותי מכוח תקנה 210 לתקנות ולהתנות את קבלת ההתנגדות בהפקדת ערבות בסך 2,500 ₪ לקופת בית המשפט בתוך 30 יום.

נוכח סכומה, תידון התביעה בסדר דין מהיר. הצדדים יפעלו להסבת כתבי הטענות בהתאם לפרק ט"ז לחוק. התובעת תגיש השלמת מסמכים ותיפרע את הפרשי האגרה בתוך 30 ימים. הנתבעים יגישו השלמת מסמכים מטעמם בתוך 45 ימים, מיום המצאת מסמכי התובעת לידם.

ניתנה היום, כ"ה חשוון תשע"ה, 18 נובמבר 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
18/11/2014 הוראה לבא כוח תובעים להגיש השלמת מסמכים ותצהירים אורי פוני צפייה