טוען...

הוראה למומחה בית משפט להגיש חוות דעת

ישראל פבלו אקסלרד01/10/2014

אבי פאר

ע"י ב"כ עו"ד ענת חגאי

התובע

נגד

הפניקס חברה לביטוח בע"מ

ע"י ב"כ עו"ד אהרון שפרבר

הנתבעת

החלטה

  1. ישיבת קדם משפט ראשונה תתקיים ביום 17/2/2015 , בשעה 08:30, בפניי.

ניתן בזאת צו הדדי להשלמת ההליכים המקדמיים, לרבות גילוי ועיון במסמכים ומענה לשאלונים, לביצוע תוך 45 יום מהיום.

2. בפניי בבקשה למינוי מומחה רפואי בתחום האורתופדי והפלסטיקה.

3. על פי האמור בכתב התביעה, התובע נפגע בתאונת דרכים ביום 5/9/2012, שעה שהיה הולך רגל. על פי הנטען, התובע נפגעה בעיקר בצלעות, ירך אמה ימין ושוק שמאל. התובע פנה לבית החולים "ברזילי". בצילומים שנערכו לו לא נמצאה עדות לשברים. לאחר ששב והתלונן על כאבים אושפז למשך כ- 4 ימים. בסיכום אשפוז צוין, כי התובע סובל מנפיחות בשוק ובקרסול רגל שמאל, ומסימני המטומה בשוק ימין. במהלך האשפוז במסגרת בירור עבר בדיקת דופקלס רגליים ללא עדות ל- DVT. ביום 16/9/2012 אובחן כאב ונפיחות בשליש התחתון של שוק שמאל. ביום 15/1/2013- עדיין קיימת הגבלה בטווח התנועות: הנפת יד רוטציה אחורית.

ביום 18/2/2014 נבדק על ידי ד"ר אריאלי אריה, אורתופד אשר קבע כי התובע סובל מחוסר תחושה על פני שליש אמצעי שוק שמאל. כאב על פני חוליות L5-S1. בבדיקת US בשוק שמאל נמצאה המטומה מסוידת.

4. לאחר עיון במסמכים הרפואיים ובטענות הצדדים, אני סבור, כי יש מקום למינוי מומחה רפואי מטעם בית המשפט בתחום האורתופדי. לא מצאתי לקבל הבקשה למינוי מומחה בתחום הפלסטיקה. אולם, אני קובע, כי האורתופד שימונה יוכל לחוות דעתו גם ביחס למצבו של התובע בתחום הפלסטיקה, ככל שיסבור שיש צורך בכך.

5. לאור האמור לעיל, אני מורה על מינויו של ד"ר ביין אורית מרחוב הפלמ"ח 11 בגבעתיים, טלפון: 036912084, 037329819, כמומחית רפואית מטעם בית המשפט בתחום האורתופדיה.

8. במידה ולמומחית נגיעה למי מהצדדים או מסיבה כלשהי מנועה המומחית מלקבל את המינוי מטעם בהמ"ש בתיק זה, תודיע לבהמ"ש תוך 7 ימים מקבלת הודעת המינוי.

 

9. המומחית תקבע ממצאים לגבי מצבו הרפואי של התובע, בעקבות אירוע תאונת הדרכים מיום 5/9/2012 ובמיוחד תתייחס ל:

 

    א. האם לוקה התובע כיום בנכות, ואם כן, לאיזה תקופה ומה שיעור הנכות.

    ב. האם  יש לצפות לשיפור או להחמרה במצבו  בעתיד.

    ג. מהן המגבלות התפקודיות של התובע, אם בכלל, ובמיוחד בשים לב לעבודתו, מקצועו וגילו.

ד.  האם יהיה התובע זקוק לטיפולים רפואיים בעתיד, ואם כן  - מהם סוגי הטיפולים ומהי העלות המשוערת של טיפולים אלה לפי המחירים הנכונים להיום.

    ה. המומחית תתייחס, בין היתר, לקשר שבין התאונה לבין מצב התובע נכון להיום.

 

 10. הנני קוצב את שכ"ט המומחית בתחום האורתופדיה ומעמידו ע"ס 4500 ₪ בתוספת מע"מ. במידה ושכרה של המומחית עולה על הסכום הנקוב, תודיע לבהמ"ש ולנתבעת תוך 7 ימים מקבלת הודעת המינוי.

11. מאחר ונחה דעתי כי קיימת ראשית ראיה בדבר אפשרות קיומה של נכות צמיתה, בשלב זה וכמימון ביניים תישא הנתבעת בשכר טרחת המומחה. שכה"ט יועבר ישירות למומחית מיד עם דרישתה.

12. המומחית תשלח לב"כ הנתבעת אישור על ניהול ספרים ועל גובה ניכוי מס במקור תוך 10 ימים מקבלת המינוי. הנתבעת תשלם את שכר המומחית תוך 30 יום מקבלת מסמכים אלה אצל ב"כ הנתבעת.

ב"כ הנתבעת יבצע מעקב אחר הפעולות האמורות ואחר התשלום למומחית.

 

המזכירות תעביר למומחית את הודעת המינוי בתום 7 ימים מהיום.

 

13.  המומחית לא תבדוק את התובע לפני חלוף 60 יום מהיום או בטרם חלפה שנה ממועד התאונה, לפי המאוחר.

    

14. חוות דעת המומחית תימסר לבית המשפט ולצדדים ככל האפשר תוך 30 יום מיום הבדיקה.

 

15. הצדדים רשאים להפנות למומחית שאלות הבהרה תוך 15 יום מיום קבלת חוות דעתו של המומחית והמומחית מתבקשת להשיב תוך 15 יום נוספים.

 

16.  הצדדים יערכו להגשת תחשיבי נזק מטעמם כאשר, תחשיבי נזק מטעם התובע יוגש עד  30 ימים לפני המועד שנקבע ומטעם הנתבעים עד 14 ימים קודם למועד קדם המשפט.

     

17. הואיל והחלטה זו ניתנת בהעדר הצדדים, רשאי כל צד המבקש ביטולה או שינויה בבקשה בכתב שתוגש תוך 30 יום ממועד קבלת החלטה זו.

 

18. לתשומת לב הצדדים: בכל תגובה לבקשה, תגובה לתגובה או כיו"ב, יש לציין במקום בולט את מספר הבקשה. בנוסף, בהגשה מרחוק, יש להקפיד על תיוק מסמך מהסוג האמור במסגרת הבקשה המתאימה. מסמך שלא יענה על הדרישות המתאימות, בהמ"ש יתעלם ממנו והוא ייחשב כמסמך שלא הוגש.

ניתנה היום, ז' תשרי תשע"ה, 01 אוקטובר 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
01/10/2014 הוראה למומחה בית משפט להגיש חוות דעת ישראל פבלו אקסלרד צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 אבי פאר ענת חגאי
נתבע 1 הפניקס חברה לביטוח בע"מ אהרון שפרבר