טוען...

הוראה לבא כוח עותרים להגיש אישור פקס

רון שפירא07/07/2014

בפני כב' השופט רון שפירא, סגן נשיא

העותר

עבד גורבאן (אסיר), ת"ז 301596920

נגד

המשיבים

1. שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר

2. מדינת ישראל

פסק דין

עתירה זו הינה השלישית במספר אותה מגיש העותר בעניין הוצאתו לחופשה. קדמו לעתירה זו עת"א 35047-03-13 שנדונה בבית משפט מחוזי מרכז בפני סגן הנשיא (כתוארו אז) השפט טל ועת"א 29464-01-14 שנדונה בפני מותב זה. בשתי העתירות הקודמות סבר בית המשפט כי אין במידעים שהובילו להפסקת חופשותיו של העותר כדי להצדיק את המשך הפסקת חופשותיו. עם זאת צין בית משפט זה בפסק דינו שבעת"א 29464-01-14 כי בשים לב להתנהגותו הנוכחית של העותר בכלא (נכון ליום 11/3/14, מועד בו ניתן פסק הדין) אין מקום לשקול את הוצאת העותר לחופשה. עוד צוין כי ככל שתשתפר התנהגות העותר ולא יצטברו מידעים חדשים בעניינו כי אז ניתן יהיה לשקול שוב את הוצאת העותר לחופשה תוך הרחקתו ממוקדי סיכון מוגדרים.

בעתירתו הנוכחית טוען העותר כי אין בסיס עוד למנוע ממנו את האפשרות לצאת לחופשה. זאת בהתבסס על החלטות בית ממשפט זה ובית משפט מחוזי מרכז.

אכן – המידעים שהיוו בעבר את הבסיס להפסקת יציאות העותר לחופשות אינם יכולים לשמש עוד, לכשעצמם, כבסיס למניעת חופשות מהעותר. אלא שלעת הזו ממשיכים להצטבר מידעים נוספים שעניינם התנהגות שלילית של העותר בכלא.

לבית המשפט הוצגו מספר מידעים בנושאים שונים. המידעים הם מהתקופה שלאחר פסק דינו של בית משפט זה בעת"א 29464-01-14 והם מצביעים על פעילות עבריינית בתחומי הכלא. יודגש כי מדובר במספר מידעים בנושאים שונים וממקורות שונים.

על אלו אוסיף כי לבית המשפט הוגשה חוות דעת שלילית של מערך השירות הסוציאלי בכלא דמון. מחוות הדעת עולה כי העותר הודח מקבוצה טיפולית עקב התנהגות שלילית. חות הדעת מצביעה על מסוכנות בהנהגות העותר והעדר רצון אמיתי לשינוי התנהגות. בסיכומה של חוות הדעת מומלץ שלא להוציא את העותר לחופשות.

נזכיר את הידוע – לאסיר אין זכות לצאת לחופשה. חופשה היא טובת הנאה שקבלתה מותנית בהתנהגות טובה. הסמכות להחליט על מתן אותה טובת הנאה לאסירים מסורה לשיקול דעתו של שב"ס.

במקרה שבפני עולה, מכל האמור, כי ההחלטה הנוכחית שלא להוציא את העותר לחופשות התקבלה על בסיס חוות דעת מקצועית של גורמי הטיפול בכלא ובהתייחס למידעים עדכניים בעניין התנהגות שלילית של העותר בכלא. ההחלטה התקבלה בהתאם לסמכותו של הגורם המחליט, משיקולים ענייניים ובהתבסס על ראיות מנהליות סבירות וחוות דעת מקצועית של גורמי הטיפול בכלא. בנסיבות אלו לא מצאתי כל עילה להתערב בהחלטות שב"ס בעניינו של העותר.

העתירה נדחית.

מובן כי אם בעתיד תשופר התנהגות העותר ישקול שוב שב"ס את עניינו.

המזכירות תשלח עותק פסק דין לב"כ הצדדים וכן לעותר, באמצעות מח' האסיר בשב"ס.

ניתנה היום, ט' תמוז תשע"ד, 07 יולי 2014, בהעדר הצדדים.

שפירא 054004569

ר' שפירא, ס. נשיא

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
07/07/2014 הוראה לבא כוח עותרים להגיש אישור פקס רון שפירא צפייה