טוען...

הוראה לנתבע 1 להגיש תגובת המשיבה

מיכל אגמון-גונן23/06/2014

בפני

כב' השופטת, ד"ר מיכל אגמון-גונן

בעניין:

מגידו השקעות ובניה בע"מ

ע"י ב"כ עו"ד קרן כץ

המבקשת

נ ג ד

רשות מקרקעי ישראל – מחוז ת"א

המשיבה

החלטה

מונחת לפני "בקשה דחופה לסעדים זמניים" שבמסגרתה מתבקש בית המשפט ליתן צו המורה למשיבה, רשות מקרקעי ישראל – מחוז ת"א, להנפיק ולחתום באופן מידי על 32 הסכמי חכירה בקשר עם המקרקעין המצויים ברחוב יונה וולך 6 רמלה, הידועים גם כגוש 5938 חלקה 17. זאת, עד להכרעה בתובענה שהגישה המבקשת כנגד המשיבה.

בבקשה נטען, כי המשיבה, שהינה הבעלים של המקרקעין כהגדרתם לעיל, חתמה על חוזה פיתוח עם המבקשת, שהינה חברה העוסקת בייזום פרויקטים בנדל"ן, במסגרתו הקימה המבקשת בנייני מגורים על המקרקעין ובהם 32 יחידות דיור. לטענת המבקשת, במסגרת תנאי חוזה הפיתוח הוסכם, כי המשיבה תפיק חוזי חכירה לכל אחד מרוכשי היחידות. על פי הטענה, המבקשת פנתה אל המשיבה בדרישה כי תחתום על חוזי חכירה לרוכשים עוד בשלהי השנה שעברה ואולם, חרף פניות חוזרות ונשנות, המשיבה מסרבת לקיים את התחייבותה החוזית ולחתום על חוזים כאמור. בבקשה נטען, כי תשובתה של המשיבה, כפי שנתקבלה בידי המבקשת כמענה לאחת מפניותיה – לפיה המדובר במקרקעין שעברו פרצלציה באופן המאפשר רישום בלשכת רישום המקרקעין ועל כן לא ניתן לבצע אכלוס משתכנים – אינה יכולה לעמוד, שכן בעת חתימת חוזה הפיתוח בשנת 2010 כבר הייתה קיימת פרצלציה בשלמות.

בנסיבות העניין, לא מצאתי לנכון ליתן צו מניעה זמני במעמד צד אחד;

בבקשה מפרטת המבקשת, כי פנתה אל המשיבה במהלך החודשים אוקטובר- דצמבר 2013 על מנת שתחתום על חוזי חכירה כאמור, אולם המשיבה סירבה לחתום על החוזים. עוד מפורטות פניות מחודשים ינואר-מאי 2014. לאור זאת, אין דחיפות ליתן צו מניעה במעמד צד אחד. אוסיף, כי על פניו אין מקום להיעתר לבקשה גם בשים לב לכך שהסעד המבוקש במסגרת הבקשה שלפני זהה לסעד העיקרי שנתבקש במסגרת התובענה.

המבקשת תמציא עותק מהבקשה למשיבה עד ליום 29.6.14 .

המשיבה רשאית להגיב לבקשה עד ליום 15.7.14 . המבקשת רשאית להגיש תשובה עד ליום 20.7.14. לאחר מכן, תינתן החלטה על קביעת מועד דיון בבקשה.

ניתנה היום, כ"ה סיוון תשע"ד, 23 יוני 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/06/2014 הוראה לנתבע 1 להגיש תגובת המשיבה מיכל אגמון-גונן צפייה