טוען...

פסק דין שניתנה ע"י סמדר קולנדר-אברמוביץ

סמדר קולנדר-אברמוביץ25/10/2015

בפני

כבוד השופטת סמדר קולנדר-אברמוביץ

תובעים

שומרה חב' לביטוח בע"מ

נגד

נתבעים

עירית נתניה

פסק דין

תביעה שיבוב שהגישה התובעת כנגד הנתבעת בגין נזק שנגרם לרכב המבוטח על ידה כאשר לטענתה הנתבעת היא האחראית לנזק זה ועל כן עליה לפצותה.

כמפורט בכתב התביעה ביום 31.1.13 כאשר חנה הרכב בחניה מסודרת ליד ביתו ברחוב נורדאו בנתניה הוא הוצף כתוצאה מסתימה במערכת הניקוז ברחוב.

הנתבעת בכתב הגנתה הכחישה אחריותה לנזק וטענה שבמועד האירוע ירדו כמויות גדולות של גשם שאף מערכת הניקוז לא היתה מסוגלת להתמודד איתן. כן צורפה לכתב ההגנה חוות דעת מטאורולוגית. הנתבעת טענה שהיא מבצעת עבודות ניקוז כסידרן ופועלת כנדרש מרשות ציבורית.

בדיון שהתקיים נחקר העד מטעם התובעת. כן נחקרו מר מיכאל טומרינסון מהנדס במחלקת הניקוז בנתבעת, ומר ארנון בנימין מחברת מ. בוצ'ן המבצעת עבודות תחזוקה של מערכות הניקוז במקום.

מעדות העד מטעם התובעת עלה שהוא לא חנה רכבו ברחוב אלא בחניה ליד הבניין בו הוא מתגורר המצוי ברחוב נורדאו 55 בנתניה. מעדותו עלה שקיים מרחק בין הרחוב לבין מקום חניית הרכב.

מחוות דעת המטארולוגית אשר לא נסתרה עלה שבאותה עת ירדו כמויות רבות של מים אשר אף מערכת ניקוז לא היתה מסוגלת להתמודד איתן.

מעדות מר טומרינסון ואף עדות מר בנימין עלה שהעיריה מבצעת עבודות תחזוקה שוטפות של הקולטנים הנמצאים ברחוב.

מטעם התובעת הוצג דו"ח שהוצא על ידי הנתבעת אשר מפרט אירועים שהתרחשו ברחוב נורדאו 55, שם צוין שהיתה הצפה בשנת 2012 ובשנת 2014. העד טומריסון העיד שככל הנראה היתה עליה בגובה המים למספר סנטימטרים בשל ירידת גשם ולאחר מכן המים נוקזו (ראה עמ' 10 שורות 7-10). כן עולה מעדות מר בנימין לא התקבלה כל קריאה לבוא ולבחון הבעיה (ראה עמ' 13 שורות 18-22).

לאור האמור לעיל סבורני שהתובעת לא הצליחה להרים את נטל הוכחה ולהוכיח שהנתבעת התרשלה ולא פעלה כפי שמצפים אנו מרשות ציבורית. העיריה מבצעת עבודות תחזוקה במקום והוכח שהקולטנים נוקו ומשכך לא הוכח שהנתבעת התרשלה בפעולותיה.

לענין האמור בדו"ח באשר להצפה שאירעה בשנת 2012, כעולה מהמסמכים הקריאה נסגרה ללא כל צורך בפניה לחברת בו'צן כך שכלל הנראה המים נוקזו מעצמם.

כן עלה בדיון שגם בתחילת החודש ירדו גשמים ניכרים ואז לא היתה כל הצפה במקום.

משכך דין התביעה להדחות.

בנסיבות הענין אין צו להוצאות.

ניתן היום, י"ב חשוון תשע"ו, 25 אוקטובר 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
25/10/2015 פסק דין שניתנה ע"י סמדר קולנדר-אברמוביץ סמדר קולנדר-אברמוביץ צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 שומרה חב' לביטוח בע"מ רותי קיהל חריט
נתבע 1 עירית נתניה צבי רוטמן