טוען...

הוראה לחשוד 1 להגיש צו מעצר

ניר מישורי לב טוב29/06/2014

בעניין:

חקירות טבריה

המבקשת

נגד

עלי סלימאן

החשוד

נוכחים :

מטעם המבקשת: רס"ר יניב מליחי

מטעם החשוד : הובא ועל ידי עו"ד שלמה אלכביר מטעם הסניגוריה הציבורית

נוכחים הוריו של החשוד

<#1#>

פרוטוקול

ב"כ המשטרה לאחר שהוזהר לומר אמת: חוזר/ת על הבקשה, מגיש/ה את תיק החקירה לעיון בית המשפט וכן דו"ח סודי ובו פעולות חקירה לביצוע. מוגש ומסומן במ/1. מבקשים להעתר למלוא הימים.

ב"כ החשוד: מבקש לחקור.

ב"כ המשטרה משיב/ה לשאלות הסניגור:

ש. מתי נפתחה החקירה בפרשיה.

ת. לא זוכר תאריך מדויק, אני יכול להסתכל בתיק.

ש. לפני כמה חודשים החלה חקירה סמויה, זה נכון, היא הפכה להיות גלויה עם מעצרו של החשוד ?

ת. זה לא בדיוק חקירה סמויה, זה חקירות ילדים, לוקח זמן עד שהממצאים מגיעים .

ש. נחקרו הילדים, נכון ?

ת. חלקם. עלו מחקירות הילדים שמות של קורבנות נוספים שלא נחקרו, יש עדיין צורך לחקור.

ש. אני יודע שמות שנחקרו והכל הופרך.

ת. זה לא נכון, בתיק החקירה מצוין גם בצורה מסודרת בדו"ח הסודי ובדו"ח של הפרקליטה, ראשית החשוד קשר את עצמו למספר אירועים.

ש. זה היה מהתחלה.

ת. לא. בהתחלה הוא הכחיש.

ש. אנו בהארכה רביעית, נהיה יותר מרוכזים לגבי קורבנות נוספים מעבר לאותם 3 שנחקרו.

ת. יש עוד שמות. יש קושי לגבי שם של קורבן שההורים מתנגדים עד לרגע זה.

ש. מתי עלה שמו של אותו קורבן.

ת. משמות הילדים הראשונים.

ש. למה אתם מבקשים היום הארכה רביעית כאשר לפני כן יכולתם לעשות את כל הפעולות האלה.

ת. עשינו הכל כדי לקדם את החקירה, התיק רווי במזכרים, בהגעה פיזית למקום, יש קושי מסוים במקרים מסוימים לממש ולבצע את החקירה אבל גם מחקירתו של החשוד ישנה התקדמות.

ש. מתי נחקר החשוד.

ת. הוא נחקר פעמיים.

ש. מתי היה קושי בחקירתו.

ת. הוא מסר פרטים וקשר עצמו לאירוע. הוא לא עשה זאת בחקירה הראשונה.

ש. מתי החשוד נחקר ?

ת. 19,22,24 ליוני.

ש. מה עשיתם מיום 24.6.14 עד היום.

ת. מה שעשיתי תיארנו בדו"ח הסודי.

ש. פעולות חקירה מהותיות שעשיתם.

ת. נעשו פעולות חקירה.

ש. מה- 24 לחודש החשוד לא נחקר.

ת. לא. אבל נעשו המון פעולות חקירה אחרות.

ש. הקטינים נחקרו ?

ת. כן.

ש. מתי ?

ת. 25.6.14, יש עדים נוספים שנחקרו ב- 24.6.14, 22.6.14 וכחודש וחצי קודם לכן.

ש. מיום 25.6.14 לא נעשתה פעולה מהותית בתיק.

ת. שוב, אני חולק על מה שאתה אומר, יש פעולות אחרות שמפורטות בפני בית המשפט. לא אנקוב בפעולות. רק ב- 24 לחודש ביצענו 9 פעולות חקירה, עד ליום 29.6.14 יש עוד 5 פעולות חקירה שמפורטות פה שבוצעו ויש עוד מספר פעולות חקירה שיש לבצע על פי השלמת הפרקליטות, אנו לא ממציאים, היינו רוצים מאוד לסיים את התיק.

ש. בשלושת הבקשות האחרונות, גם בבקשה הרביעית אתם כותבים מסוכנות ושיבוש הליכי חקירה, תאמר לי במה מתבטאת המסוכנות אם מדובר באירועים שאירעו לפני 4 או 5 שנים.

ת. ראשית בדו"ח שרשמה הפרקליטה אני מנסה למצוא אסמכתא, היה גם מקרה לאחרונה, קראתי את זה בהשלמת החקירה שהתקבלה דקות לפני שירדנו לבית המשפט.

ש. ארבעת הבקשות האחרונות, בשום בקשה, כולן זהות, לא מדובר על אירוע מהתקופה האחרונה.

ת. אני אשמח להבהיר את הנקודה הזאת לבית המשפט ולחברי, שיחת טלפון קצרה מול הפרקליטה, י יכול לעיין בתיק.

ש. במה מתבטא שיבוש הליכי חקירה.

ת. יש לחץ, חלקם קרובי משפחה. אחת האמהות של אחת הקורבנות אוימה.

ב"כ המשטרה מסכם: חוזר על הבקשה ומבקש להיעתר למלוא הימים. לאור חומרת העבירות שמצויות בתיק, לאור הדוח הסודי של החוקרת המטפלת בתיק וההשלמות של הפרקליטה אבקש להיעתר לימים המבוקשים.

ב"כ החשוד מסכם: בתקופה האחרונה נוהגים לבוא ולומר שיש בקשת השלמה, יש מכתב השלמה של הפרקליטות כאילו שזאת איזה ראיה עצמאית נפרדת שמצדיקה באופן אוטומטי בהארכת מעצר. החשוד הזה נעצר ביום 19.6.14 בגין מעשים שבוצעו לכאורה על ידו בחמש שנים קודם לכן. כך עולה מהבקשה הנוכחית וכך עולה משלושת הבקשות הקודמות שנוסחו בדיוק באותו אופן, ל- 3 הארכות קודמות הסכמתי כי פעם נאמר לי שיש עוד נקודות ואני חושב שהגיעה העת לעצור את ההליך הזה של ההסכמות ולהגיע למסקנה שאין מקום ולא הצדקה לא עניינית ולא משפטית להחזיק את החשוד במעצר. יש מקום להשלים את החקירה כפי שנתבקשה תחנת המשטרה אבל לא כשהחשוד עדיין נתון בתנאי מעצר.

בסעיף 7 לבקשה הנוכחית גם לבקשות הקודמות מציירת המשטרה 2 עילות מעצר, עילה ראשונה מסוכנות והעילה השניה שיבוש הליכי חקירה. שניהם בלתי מבוססים לחלוטין, אם מדובר במסוכנות, הרי החשוד המשיך להתגורר עד הרגע האחרון, עד מועד מעצרו באותו כפר בו גרים המתלוננים והוא לא היווה שום סכנה למתלוננים והעבירות עדיין נותרו עבירות שבוצעו לכאורר בשנת 2010-2011, המשטרה מציינת שיבוש, השאלה מה החשד הזה אם יש לו ביסוס או אין לו ולי נראה שאין לו ביסוס, החשוד יושב בבית המעצר, לא שיבש ולא ניסה לשבש, אם מישהו ניסה לשבש ולא נעצר זה חמור מצד המשטרה, כנראה שלא נעשה שום שיבוש. מה כן, יכול להיות שיש קרבה משפחתית, ברגע כזה זה לא הופך את העניין הזה לשיבוש או חשד להעלמת ראיות או הפרעה בחקירה. החקירה ממשיכה להתנהל אבל אני חושב שיש גבול, חקריה צריכה להמשיך להתנהל ואני מבקש שבית המשפט יורה על שחרורו של החשוד ממעצר. אם קיים איזשהו חשד ששחרורו ממעצר לכפר יכולה לשבש או יכולה להכריע כהוא זה אני מבקש שבית המשפט יורה לשחררו בתנאי שלא ייכנס לכפר בו מתגוררים, שיהיה בכפר אחר, במקום אחר ולא ייכנס לכפר וכמובן לא ייצור קשר עם מי מהמתלוננים, מצד אחד החקירה ממשיכה להתנהל על מי מנוחות, אבקש שבית המשפט יורה על שחרורו, די בתקופה הארוכה, מדובר בחשוד בעל עבר נקי ניתן לשחררו בתנאים שבית המשפט יקבע.

<#2#>

החלטה

זוהי בקשה רביעית להארכת מעצר החשוד בחשד לביצוע עבירות מעשה סדום בקטין ומעשה מגונה בקטינה בעת שהיה החשוד קטין בשנת 2010 – 2011 וזאת ל 5 ימים נוספים.

לאחר שעיינתי בחומר החקירה ושמעתי את טענות הצדדים שוכנעתי כי קיים חשד סביר שהחשוד עבר את העבירות המיוחסות לו בבקשה למעצר.

שוכנעתי כי קיים יסוד סביר לחשש ששחרור החשוד או אי מעצרו יביא לשיבוש הליכי החקירה או המשפט, להתחמקות מחקירה ומהלכי השפיטה, או יביא להעלמת ראיות, ולהשפעה על עדים. לציין כי החשוד מכיר את מרבית המתלוננים והקורבנות הפוטנציאליים אשר הינם קטינים ומעיון בתיק עולה החשש לשיבוש הליכים באם ישוחרר בשלב זה ובטרם מוצתה החקירה בעניינם של כלל המתלוננים.

הסניגור טען כי החשוד לא נחקר מאז יום 24/6/14 ולפיכך החקירה מתנהלת בעצלתיים אך מעיון בתיק החקירה עולה כי מאז 24/6/14 בוצעו פעולות רבות בתיק ואין לקבל את הטענה כי ללא חקירת החשוד אין החקירה מתקדמת, מה גם שמרבית החקירות בעניינם של קורבנות העבירה מתנהלות על ידי חוקרי הילדים לאור מהות העבירות המיוחסות לחשוד וכילם של הקורבנות.

נתתי דעתי בהחלטתי זו כי מדובר בבגיר צעיר אשר ביצע העבירות לכאורה בשעה שהיה בן 15 בלבד וכי מדובר בהארכת מעצר רביעית תוך 10 ימים כאשר בשתי הארכות המעצר האחרונות ניתנה הסכמת ההגנה להארכות המעצר. לציין כי הארכת המעצר מיום 23/6/14 נערכה בהסכמה תוך שב"כ המשטרה מציין כי לא די בימי המעצר לצורך ביצוע כלל פעולות החקירה. עוד לא ראיתי כי ב"כ המשטרה הצהירו כי בסיום ימי המעצר בהסכמה תסתיים החקירה.

כמו כן נתתי דעתי לחומרת העבירות המיוחסות לחשוד, הסדרתיות בה פעל לכאורה וגיל הקורבנות.

לציין כי חלק גדול מפעולות החקירה הנדרשות כיום נובעות משינוי גירסתו של החשוד בחקירה אשר מצריכים חקירה נוספת של חלק מן העדים וחלקן נובעות מביצוע הפעולות בידי חוקרי הילדים ורגישות ביצוע החקירות לאור מהות העבירות וגיל הילדים.

שוכנעתי כי קיים יסוד סביר לחשש שהחשוד יסכן את בטחונם של המתלוננים וקורבנות פוטנציאליים נוספים.

שוכנעתי כי פעולות החקירה המפורטות במסמך במ/1, יש צורך לקיימם כשהחשוד נתון במעצר ולא ניתן לשחררו לחלופת מעצר. במיוחד אמורים הדברים בפעולות 1,2,6,7,8 ברשימת פעולות החקירה.

אני מורה על מעצרו של החשוד עד ליום שעה 2/7/14 שעה 12:00.

קצין משטרה, ממונה בתחנה, רשאי לשחרר את החשוד במועד מוקדם יותר באם הסתיימה חקירתו.

זכות ערר לבית המשפט המחוזי.

<#5#>

ניתנה והודעה היום א' תמוז תשע"ד, 29/06/2014 במעמד הנוכחים.

ניר מישורי לב טוב, שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
29/06/2014 הוראה לחשוד 1 להגיש צו מעצר ניר מישורי לב טוב צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 חקירות טבריה
חשוד 1 עלי סלימאן