טוען...

הוראה לבא כוח תובעים להגיש השלמת מסמכים ותצהירים

אורי פוני27/11/2014

מספר בקשה:1

בפני

כב' הרשם אורי פוני

מבקש

יהודה אריה פייג

נגד

משיב

שלומי מלכה

החלטה

בפני התנגדות לביצוע ובקשה למתן אורכה להגשת התנגדות.

המבקש טוען בתצהירו כי ההתראה והאזהרה לא הומצאו לידיו, ואילו גילה אודות ההליך דנן המתנהל נגדו רק ביום 28.05.14, עקב עיקול על רכבו.

תקנה 528 סיפא לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984 (להלן: "התקנות"), מאפשרת מתן אורכה להגשת התנגדות, רק מ"טעמים מיוחדים שיירשמו". במהלך השנים, הגמישה הפסיקה את עמדתה בבחינת הטעמים המיוחדים, וזאת על מנת לאפשר למחלוקות להתברר לגופן ולהימנע מפסקי דין על יסוד נימוקים טכניים ו/או מחדלים של בעלי הדין. מגמה זו באה להגשים, ככל שניתן, את זכות הגישה לערכאות, שהוכרה כזכות יסוד.

באשר לטעמי ההתנגדות גופה, המבקש טוען כי שיק נשוא תביעה זו הינו מתוך פנקס שקים אשר נגנב במהלך פריצה בחודש נובמבר 2010.

הכלל הוא, כי בדונו בבקשת רשות להתגונן, בית המשפט אינו צריך לבחון את מהימנות הגרסה הנטענת. כמו כן, בית המשפט לא בודק את טיב ראיותיו של הנתבע בשלב זה, שכן אין למנוע ממנו להעלות טענות, מטעמים של הוכחה בלבד.

אשר על כן, בהתאם לסמכותי מכוח תקנה 205(ג) לתקנות, והואיל וטענות המבקש עשויות להקנות לו הגנה לכאורה מפני התביעה, אני מורה על קבלת ההתנגדות. כמו כן, מאחר והועלתה טענה לעניין המסירה, יעוכבו ו/או יבוטלו ההליכים בתיק הוצאה לפועל שמספרו 03-28516-13-3.

נוכח סכומה, תידון התובענה בסדר דין מהיר. הצדדים יפעלו להסבת כתבי הטענות בהתאם לפרק ט"ז1 לתקנות. התובע יגיש השלמת מסמכים ויפרע את הפרשי האגרה בתוך 30 ימים. הנתבע יגיש השלמת מסמכים מטעמו בתוך 45 ימים, מיום המצאת מסמכי התובע לידיו.

ניתנה היום, ה' כסלו תשע"ה, 27 נובמבר 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
27/11/2014 הוראה לבא כוח תובעים להגיש השלמת מסמכים ותצהירים אורי פוני צפייה
27/11/2016 פסק דין שניתנה ע"י ניר נחשון ניר נחשון צפייה