טוען...

הוראה לתובע 1 להגיש השלמת מסכמים ותצהירים

בלהה יהלום01/09/2014

בפני

כב' הרשמת בכירה יהלום בלהה

תובעים

צמיגי דודו גרשון בע"מ

נגד

נתבעים

איגור וילנסקי

החלטה

1. בתמיכה להתנגדותו, צרף המבקש תצהיר שלו ותצהיר של מי שטוען למסירת השיקים. מתצהירים אלו עולה כי המבקש טוען שלא מסר את השיקים מעצמו, אין בינו לבין המשיב יריבות ומעולם לא קיבל ממנו תמורה כלשהי. בדיעבד, כך טוען הוא, נודע לו כי שיק שלו הוצא מחזקתו ללא הרשאתו וככל הנראה ניתן כשיק בטחון. אף המצהיר השני, נריה צדוק, חזק את טענות המבקש והוסיף כי השיק ניתן לצורך קבלת אשראי בנקאי וכי ניתן תוך הפעלת לחץ והשימוש בו בניגוד למוסכם. ככל שיוכחו יש בטענות אלו כדי להוות הגנה.

2. המשיבה מתנגדת לארכה שכן לגישתה לא העלה המבקש כל נימוק באשר לטעמים להארכת המועד. המבקש בתגובה טוען כי תצהיר המסירה שקרי, התאריך עליו ערוך, וכי המסירה נעשתה ביום 27/5/14 ולא ביום 12/5/14 כפי שטוענת המשיבה. לאור טענתו זו, הוא מעלה כי התנגדותו מוגשת במועד, ולא נזקק להגיש בקשה למתן ארכה.

3. נוכח טענת המבקש כי תצהיר המסירה ערוך ואינו אמת, ובשים לב לכך כי ההתנגדות מוגשת באיחור, לכאורה, של כשבוע, אני מורה על קבלתה על אף האיחור. אוסיף עוד כי כיום קיימת נטייה גוברת לאפשר למחלוקות להתברר לגופן ולהימנע מפסקי דין על יסוד נימוקים טכניים ו/או מחדלים של בעלי דין. מגמה זו באה להגשים, ככל שניתן את זכות הגישה לערכאות, שהפכה לזכות חוקתית (ש. לוין, תורת הפרוצדורה האזרחית - מבוא ועקרונות יסוד, ירושלים, תשנ"ב, ע' 203).

4. הכלל הוא כי בדונו בבקשת רשות להתגונן, בית המשפט אינו צריך להשתכנע כי הטענות של המבקש בתצהירו נכונות הן, עליו להניח שיש אמת בדברים ואין לו צורך לבחון את מהימנות הגרסה הנטענת. כך גם אין בודקים את טיב ראיותיו של הנתבע בשלב זה, שכן אין למנוע ממנו להעלות טענה מטעמים של הוכחה בלבד.

5. לאחר עיון בטענות הצדדים, ומתוקף סמכותי מכח תקנה 205(ג) לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד 1984 (להלן: התקנות), והואיל וטענות המבקש עשויות להקנות לו הגנה לכאורה מפני התביעה, אני מורה על קבלת ההתנגדות.

6. נוכח סכומה תידון התובענה בסדר דין מהיר.

הצדדים יפעלו להסבת כתבי הטענות בהתאם להוראות פרק ט"ז1 לתקנות.

התובעת תמציא לבית המשפט ולבעלי הדין את המסמכים שיש לצרף לכתב התביעה לפי תקנות214ג ו-214ח, בתוך 30 יום מהיום, וכן תפרע את הפרשי האגרה אותם עליה לפרוע על פי דין.

הנתבע ימציא לבית המשפט ולבעלי הדין את המסמכים אותם יש לצרף לכתב ההגנה כמפורט בתקנות 214ג ו-214ח, וזאת בתוך 45 יום מיום קבלת מסמכי התובעת.

היה והתובעת לא תגיש את המסמכים ולא תפרע את הפרשי האגרה בחלוף המועד שנקצב כאמור, תמחק תביעתה.

ניתנה היום, ו' אלול תשע"ד, 01 ספטמבר 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
01/09/2014 הוראה לתובע 1 להגיש השלמת מסכמים ותצהירים בלהה יהלום צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 צמיגי דודו גרשון בע"מ זאב דסברג
נתבע 1 איגור וילנסקי משה חן