טוען...

החלטה שניתנה ע"י אברהם יעקב

אברהם יעקב25/11/2014

לפני כב' השופט אברהם טל - נשיא

העותר

עזרא היזמי

נגד

המשיב

שירות בתי הסוהר

נוכחים:

העותר

ב"כ המשיב עו"ד מוזי יצחקי

פרוטוקול

העותר: חוזר על העתירה.

ב"כ המשיב: מגיש כתב תשובה.

העותר: עיינתי בכתב התשובה. כל פעם מה שאני לא אעשה לאורך כל המאסר שלי אני מסומן אצלם רשימה שחורה, מסוכן. לא ייתכן שבן אדם יעשה קבוצות בהצלחה וייקח אחריות מלאה ואני אומר שלקחתי אחריות מלאה, היום אני יודע בדיוק מה עשיתי. הבדיקה האחרונה שהיתה ב- 20.3.14, ביהמ"ש דן בעתירה זו, יבדוק את המסוכנות שלי מחדש.

השב"ס לא כיבד את החלטת ביהמ"ש.

היום אני בא להגיד בפני ביהמ"ש אחרי 10 שנים שאני יושב בבית סוהר ללא חופשות, אני בתיק הזה חף מפשע, הייתי בפני בית המשפט לפני 7 שנים וביהמ"ש אמר לי קח אחריות, תעשה קבוצות ותחזור אלי.

יש לי שלוש עתירות, דיאטנית ופסיכולוג דרמה אחרי פיגוע חבלני, ויש לי חופשות. ביהמ"ש שלח אותי ב- 22.3.14 לבדיקה חוזרת של מב"ן.

אני עשיתי עתירה והגשתי למירן ושום דו"ח מב"ן לא היה והיא דחתה לספט' והיא אמרה אתה חוזר אלי והם לא כיבדו את ההחלטה של ביהמ"ש.

אני לקחתי אחריות, עברתי את הקבוצות בהצלחה, המליצו עלי, אז כל הזמן אהיה מסוכן? זו אותה מסוכנות שהיתה לפני 7 שנים, בימ"ש דן בזה בעבר, הייתי בפני ביהמ"ש ב- 7 עתירות, הם רצו שאעשה קבוצה ייעודית ואני רשום לקבוצה ייעודית מלפני 4-5 שנים.

אני כבר קרוב לשחרור וזה לא קשור קבוצה ייעודית לחופשות, זה כלים שאני אוכל להתמודד איתם בחוץ, ואם אני אגמור את המאסר מלא לא יהיה פיקוח עלי, יהיה פיקוח. אני עברתי בהצלחה את הקבוצות, לא ראיתי את הנכדים שלי 10 שנים, עברתי קבוצה אחת בהצלחה, קבוצת אלכוהול כשאמרו לי המסוכנות שלך נובעת מאלכוהול, עברתי את הקורס 8 חודשים, ואני באתי לביהמ"ש ואמרתי לא יתכן שבן אדם יעבור קבוצות בהצלחה ולא ייצא לחופשות ואותה חוות דעת מלפני 7 שנים היא אותו דבר, מי מבטיח לי שבעוד 10 שנים או 8 שנים לא יהיה אותו דבר, לקחתי אחריות, אני מודה, נולדו לי עוד שני נכדים תאומים לא ראיתי אותם, אני בן אדם חולה, אני עובד בסגל במקום הכי רגיש שיכול להיות שבהתחלה אמרו רק אנשים בסבב חופשות עובדים, גם כך אם אצא לחופשה אני אצא למעצר בית עם שני ערבים.

בקשר לפסיכולוג, יש לי החלטה של יהודית שניצר, משנת 2008 הם לא מקיימים את ההחלטה שלהם.

אני סובל, עברתי פיגוע חבלני בשנת 2002, בית קפה קופי שופ, ישב מתאבל לידי ופוצץ מטען, הייתי בן חיים למוות, עברתי ניתוחים לרסיסים, האוזניים הלכו לי, חוש ריח הלך, עברתי 3 התקפי לבד והיום אני סובל מהמעיים כתוצאה מטיפול כושל של שב"ס, בזמנו נשלחתי לגסטרו והוא קבע שיש לי נזק כתוצאה מטיפול כושל, עשיתי את מה שביהמ"ש אומר לי וביהמ"ש נתן לעו"ס לטפל בי אחת לחודש, נתתי 11 חודשים ולא רואים שום דבר, כדי להתפטר ממני הם רוצים לאשפז אותי בבית חולים למשוגעים, אני ביקשתי פסיכולוג טראומה ופיקוח שמגיע לי.

אני השתדלתי ונתתי, היתה מלחמה לא מזמן, הייתי סובל מטראומה ואף אחד לא בא לראות אותי, העו"סית לא מבינה בזה והפסיכולוג אומר לי אני לא יכול לטפל בך ממשי, אני פוחד שיקרה לך משהו. מה עוד אני צריך לסבול כדי לקבל פסיכולוג טראומה שמטפל בנפגעי פיגועים.

הייתי אצל דיאטנית והיא נתנה לי תפריט בינתיים בעל פה, פניתי למרפאה ונאמר לי שזה צריך להיות בכתב, אני מבקש שוב לחזור אליה על מנת שתיתן לי תפריט בכתב.

אני מוכן להביא 10 ערבים וללכת למעצר בית.

החלטה

העותר מרצה 18.5 שנות מאסר בגין עבירות מין והוא מבקש לצאת לחופשות, להיפגש עם פסיכולוג ועם דיאטנית.

המשיב מתנגד להוצאת העותר לחופשות וסומך התנגדותו על חוות דעת מב"ן מיום 3.9.14 ו- 20.3.14, לפיהם, מסוכנותו המינית של העותר היא מסוכנות גבוהה שכן הוא משליך אחריות על אחרים, חסר תובנה למעגל התקיפה שאפיין אותו בביצוע עבירות המין וחסר מודעות למצבי סיכון בעתיד.

המשיב מתנגד להפגיש את העותר עם פסיכולוג וסומך התנגדותו על עמדת רע"ן טיפול ושיקום לפיה הוצע לעותר להשתתף בקבוצה טיפולית לאסירים שסובלים ממצוקה חריפה אך העותר סירב להשתתף בה, הוצע לו לפנות למב"ן לצורך אשפוז כדי שיוכל לקבל טיפול ייעודי לטראומה, אך גם לזאת סירב העותר.

באשר לבקשת העותר להיפגש עם דיאטנית, טוען המשיב כי החל מינואר 2014, אז נפגש העותר עם הדיאטנית, לא תועדו כל תלונות מצדו בכל הקשור למזון המסופק לו.

לאחר שעיינתי בחוות דעת מב"ן שהוצגו בפני, לרבות חוות דעת מיום 14.9.14, הגעתי למסקנה כי מסוכנותו המינית של העותר לעת הזו לא מאפשרת הוצאתו לחופשות.

בודקי מב"ן התרשמו כי לא חל כל שינוי בעמדותיו של העותר, התנהגותו נוקשה ותוקפנית והוא משליך אחריות על גורמים חיצוניים לביצוע העבירות.

עמדת המשיב בכל הקשור למפגש בין העותר לבין פסיכולוג היא עמדה מוצדקת המבוססת על סירובו של העותר להשתלב בהליכים טיפוליים בין כותלי בית הסוהר, כאשר הוצעה לו השתתפות במס' קבוצות אך הוא סירב.

אני מקבל את בקשת העותר להיפגש עם דיאטנית שכן מאז נתן לו תפריט הדיאטה ועד היום עברה כמעט שנה ומשכך מן הראוי לבחון טענותיו של העותר בקשר למזון המסופק לו.

לאור כל האמור לעיל, אני דוחה את העתירה באשר ליציאת העותר לחופשות ומפגש עם פסיכולוג ומקבל את העתירה במובן מפגש עם דיאטנית, שאני מורה לאפשר לעותר להשתתף בו, לא יאוחר מחודש דצמ' 2014.

בכפוף לאמור לעיל, אני דוחה את העתירה.

ניתנה והודעה היום, כ"ד חשון תשע"ה, 17 נובמבר 2014, במעמד ב"כ המשיב והעותר.

אברהם טל, שופט

נשיא

הוקלד על ידי ליאת בוסי