טוען...

החלטה מתאריך 16/07/14 שניתנה ע"י אברהם טל

אברהם טל16/07/2014

לפני כב' השופט אברהם טל - נשיא

העותר

רועי צאפאנא

נגד

המשיב

שירות בתי הסוהר

נוכחים:

העותר ובא כוחו עו"ד עדי קידר

ב"כ המשיב עו"ד אפרת פלד הרוש

פרוטוקול

ב"כ העותר: חוזר על העתירה.

ב"כ המשיב: מגישה כתב תשובה בצירוף מידעים.

ב"כ העותר: עיינתי בכתב התשובה. יש אירוע שנטען שהיתה בעיה בתא עם מפתחות של אסיר ואם זה האירוע אני אתמודד איתו.

אי אפשר להתנתק מהזיקה לתיק הקודם כי ב- 11.6 כשיצאנו מפה גם בימ"ש אמר את דברו, תאפשרו לו התייחדות והכל מבוטל לאלתר, לא אפשרו לו שום דבר ובטח שלא התייחדות וכמה ימים לאחר מכן אמרו לו מודיעינית אתה לא יכול.

היה אירוע שמישהו שם מפתחות של אסיר אחר אצלי. הוציאו את העותר ממקום העבודה שלו במטבח וזה היה פסגת חייו בכלא וכיום לא החזירו אותו לעבודה, הפסיקו להם את הכל, אותו סמיר שורפי סיפר לי שהחזירו לו את ההתייחדות ואת כל התנאים.

ב"כ המשיב: החליטו שהוא לא מתאים כרגע לעבודה בגלל מצבור המידעים והציעו לו עבודה אחרת. הציעו לו עבודה במפעלים והוא סירב מסיבות רפואיות.

ב"כ העותר: המטבח היה לו פסגת השאיפות והוא זכה בפרסים. העותר מבקש לחזור לשגרת חיים של אסיר נורמאלי, לעותר בעיות וסכסוכים עם הקמ"ן והם לא מסתדרים וביקשתי להעבירו מבית הסוהר הזה. העותר עבר טיפולים משמעותיים.

אין קשר בין האירוע הזה לבין התייחדות, אפשר להטיל עליו עונשים אחרים, אין מחלוקת שהעונש הזה לא קשור באישתו, הם שנתיים נשואים ולא הצליחו להביא ילדים לעולם.

מגיש תצהיר של האסיר שורפי.

החלטה

העותר מרצה 14 שנות מאסר בגין הריגה, נשיאת נשק וקשירת קשר לפשע, והוא מבקש להחזירו לסבב התייחדויות שהופסקו בחודש יוני 2014.

המשיב מתנגד לעת הזו להחזיר את העותר לסבב התייחדויות ומסתמך על מידע חסוי שהוצג בפני.

מבלי צורך להתייחס למרבית המידע, שאיננו מצדיק באופן ישיר שלילת התייחדויות, יש במידע החסוי האחרון שהוצג בפני (ידיעה 760) לכשעצמו כדי להצדיק את שלילת ההתייחדויות של העותר למשך החודשיים שחלפו שכן מדובר בהתנהגות אלימה של העותר.

אינני מתייחס לטענת ב"כ העותר באשר לאפליה בין העותר לבין אסיר אחר שלטענת העותר היה מעורב באותה התנהגות שכן אין בפני את השיקולים שגרמו להחלטה שונה של המשיב לגביו.

לאור כל האמור לעיל, אני דוחה את העתירה בכפוף לכך שהמשיב יחזיר את העותר לסבב התייחדויות במהלך חודש אוג' 2014 אלא אם יהיה נימוק שלא לעשות כן ואשר לא ידוע למשיב ו/או למשטרת ישראל היום.

ניתנה והודעה היום, יח' תמוז תשע"ד, 16 יולי 2014, במעמד ב"כ הצדדים והעותר.

אברהם טל, שופט

נשיא

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
16/07/2014 החלטה מתאריך 16/07/14 שניתנה ע"י אברהם טל אברהם טל צפייה