טוען...

החלטה שניתנה ע"י אברהם טל

אברהם טל10/09/2014

לפני כב' השופט אברהם טל - נשיא

העותר

נביל עלי

נגד

המשיב

שירות בתי הסוהר

נוכחים:

העותר ובא כוחו עו"ד מחמוד נעאמנה

ב"כ המשיב עו"ד אפרת פלד הרוש

פרוטוקול

ב"כ העותר: חוזר על העתירה.

ב"כ המשיב: מגישה כתב תשובה.

ב"כ העותר: עיינתי בכתב התשובה. אם סומכים על האסירה שתהיה בקרב אסירות והיא לא בתנאי הפרדה, אם היא לא מסוכנת לסגל ולא לאסירות אחרות היה תהיה מסוכנת לעותר. אותה בת זוג מרצה מאסר בגין עבירת המתה של בעלה. היא התחתנה בקטינות, נישואי כפייה, עברה את מה שעברה, איני מצדיק את העבירה, מה האינדיקציות שצריך להסתמך עליהם, הוא שפוט תקופה ממושכת וגם לו יש את הנסיבות שלו, אין התנהגות שלילית, אין דוחות משמעת, אין מידעים, הכל על פני זמן, הוא והיא על פני זמן הוכיחו והם מוכיחים שהכל תקין. לפי דת האיסלאם יש כתובה של בית הדין א-שרעי, לפי דת האיסלאם ברגע שיש כתובה וחתונה אם הוא לא בא במגע מיני איתה אחרי תקופה מסוימת הם צריכים להתגרש.

גם כלא נווה תרצה וגם איילון המליצו על הביקורים לפני מס' חודשים, למה חיכו לעתירה כדי להגיד שהם ממליצים. לא היו לו עדיין ביקורים פתוחים.

ב"כ המשיב: הנושא מורכב, הדברים הם ברורים מתוך גזר-הדין של האישה, הם נישאו מבלי שהם מכירים. הוא יקבל ביקורים פתוחים, זה צריך לעבור אישורים בתוך המחוז, זה קיבל אישור של קצינת ניהול אסירים.

ב"כ העותר: למה צריכים לבזבז זמן של בימ"ש כדי שיכתבו את זה, אם היו לפני חודשיים מממשים את הביקור הזה עכשיו ההתייחדות היתה מאושרת.

ב"כ המשיב: הם נישאו ללא אישור של שב"ס. הם לא הגישו בקשה לביקורים פתוחים אלא ביקשו התייחדות. נדרש אישור של גורמי טיפול, מודיעין, עובר למחוז, כרגע יש אישור ואנו נקיים את הביקורים הכי מהר שאפשר ונבחן את ההתייחדויות.

ביקורים פתוחים יכולים להיות יותר מפעם בחודש.

החלטה

העותר מרצה 22 וחצי שנות מאסר עולם קצוב בגין רצח וקשירת קשר לפשע, והוא מבקש להתייחד עם בת זוגו שמרצה עונש מאסר בנווה תרצה.

המשיב מתנה את קיום ההתייחדות בביצוע ביקורים פתוחים של העותר על ידי בת הזוג אך ב"כ העותר טוען כי אין נימוק להמתין לביקורים פתוחים שכן על פי מצוות דתם של העותר ובת זוגו יש צורך באקט של התייחדות על מנת שהנישואים יהיו תקפים.

מכתב התשובה עולה כי מפקדת נווה תרצה, שם נמצאת האסירה, החליטה כי יש לאפשר לה ולעותר לערוך ביקורים פתוחים בטרם יתאפשר מפגש ארוך טווח עם פיקוח מינימאלי של התייחדות.

עמדת המשיב מקובלת עלי, אך לא ברור לי סיבת הדחייה של מועדי הביקורים הפתוחים כאשר מפקדת נווה תרצה סבורה כי יש בהם כדי לאפשר התייחדות בין העותר לבת זוגו.

לאור כל האמור לעיל, אני מורה למשיב לאפשר לעותר להתייחד עם בת זוגו בחלוף 30 יום ו/או קיום שלושה ביקורים פתוחים בין העותר לבת זוגו במהלך אותו חודש, לפי המוקדם בהתאם להצלחת הביקורים הפתוחים.

ניתנה והודעה היום, ט"ו אלול תשע"ד, 10 ספטמבר 2014, במעמד ב"כ הצדדים והעותר.

אברהם טל, שופט

נשיא


הוקלד על ידי טלי שמואל