טוען...

החלטה שניתנה ע"י אברהם טל

אברהם טל10/09/2014

לפני כב' השופט אברהם טל - נשיא

העותר

מקסים בוייב

נגד

המשיב

שירות בתי הסוהר

נוכחים:

העותר ובא כוחו עו"ד מחמוד נעאמנה

ב"כ המשיב עו"ד אפרת פלד הרוש

פרוטוקול

ב"כ העותר: חוזר על העתירות.

ב"כ המשיב: מגישה כתב תשובה בצירוף מידעים.

ב"כ העותר: עיינתי בכתב התשובה. העתירה שלנו כנגד הקפאת החופשות בשל טענה של הפרת תנאים, נטען כי העותר חזר מחופשה רק עם אמו בלי בנו, האסיר חזר מחופשה עם אישתו ובנו. כשאסירים מגיעים הם לא מקבלים אותם באופן מיידי, הוא חזר עם בנו ואישתו, היתה המתנה, בנו קיבל צו 8, הבן שלו היה לחוץ, היה באוטו והוא אמר לסוהר הבן שלי באוטו, הוא אמר לו הוא לא מגיע לפה לחתום לא מעניין, הבן שלו היה לחוץ ועצבני בצו 8 יחידה מובחרת.

העותר יצא שנים רבות לחופשות והכל היה תקין. פניתי לשב"ס. אני אמרתי להם לבדוק במצלמות. כל האזור של שב"ס מכל הכיוונים מרושת במצלמות. לא בדקו זאת.

הם לא החלטיים בעמדתם. בכל מהלך החופשה הבן היה איתו וגם אישתו.

נתנו לבנו של העותר חופשות על מנת שיהיה צמוד לעותר במהלך החופשה.

העותר סגור חופשות 3 חודשים.

לא קיבלתי פרפראזה של המידע. אני מניח שהמידע הזה הוא מקור אחד לא מוצלב ואם זה ממספר מקורות המקור הראשון והעיקרי שמסר את המידע דאג שגם יהיו מקורות אחרים. לעותר נגרם עוול, לא לכל מידע מודיעיני צריך להאמין. נהיה באופנה שאסירים מזרימים מידע מודיעיני, הם כבר מתגאים לעבוד עם המודיעין, כל האסירים מסביבו צריכים להיכנע לו, מתי שהוא רוצה הוא סוגר לו חופשות. אני יודע בוודאות במי מדובר.

אסירים שמזרימים מידעים הם כבר לא חסויים.

ב"כ המשיב: לא מדובר במידע אחד.

החלטה

העותר מרצה 7 שנות מאסר בגין עבירות מרמה ורכוש והוא מבקש והוא מבקש לחזור לסבב חופשות שהופסקו בעקבות הפרת תנאי חופשה אחרונה אליה יצא העותר במהלך חודש יולי 2014.

ההפרה באה לידי ביטוי, ועל כך אין מחלוקת, בכך שהעותר חזר מהחופשה יחד עם אמו בלבד ולא עם בנו, שהיה הערב השני הצמוד במהלך החופשה.

ב"כ העותר מסביר את היעדר בנו מפתח בית הסוהר אליו חזר העותר בכך שנקרא לשרת בצו 8, וזאת לאחר שהמתין יחד עם העותר ואמו על מנת שהעותר ייכנס לבית הסוהר ומשהעניין התעכב הלך הבן לשירותו הצבאי.

כמו כן, סומך המשיב התנגדותו להחזרת העותר לסבב חופשות על מידעים חסויים שהוצגו בפני. גם אם אקבל את הסברו של העותר להיעדר בנו מפתח בית הסוהר כאשר העותר חזר מחופשתו במהלך חודש יולי 2014, הרי יש במידעים החסויים שהוצגו בפני כדי להצדיק את עמדת המשיב שלא להחזיר את העותר לסבב חופשות.

מדובר במידעים מהזמן האחרון יחסית המלמדים על התנהגות שלילית של העותר ומצדיקים את עמדת המשיב שלא להחזיר את העותר לסבב חופשות.

אני דוחה את העתירות.

ניתנה והודעה היום, ט"ו אלול תשע"ד, 10 ספטמבר 2014, במעמד ב"כ הצדדים והעותר.

אברהם טל, שופט

נשיא

הוקלד על ידי טלי שמואל