טוען...

פסק דין שניתנה ע"י עידית כלפה

עידית כלפה01/01/2015

בפני כב' הרשמת הבכירה עידית כלפה

התובעת:

ליאת אורן ת.ז. 031911092

נגד

הנתבע:

יהושוע דריי ת.ז. 026482430

פסק-דין

1. תביעה על פי שטר בטחון שניתן להבטחת קיומו של הסכם שכירות שנכרת בין הצדדים, על פיו השכירה התובעת לנתבע ולרעייתו דירת מגורים ברח' שד' צה"ל 24/16 בקרית גת.

התובעת טוענת לאיחור מצד השוכרים במסירת הודעה על עזיבת המושכר, ובניגוד להוראות ההסכם, איחור שגרם לעיכוב בהשכרתו לדיירים חדשים, וכי השוכרים הותירו נזקים במושכר, ולאחר עזיבתם נאלצה לבצע שיפוץ בדירה.

הנתבע טוען כי לא איחר במסירת הודעת עזיבה, אלא שעל אף שחפץ להישאר בדירה לא עשה כן בסופו של יום לנוכח הודעתה המאוחרת של התובעת בדבר העלאת שכר הדירה, ומכל מקום התובעת ידעה על דבר העזיבה חודש קודם לתום תקופת השכירות. עוד טוען הנתבע כי המושכר הוחזר כשהוא תקין וללא כל נזק שנגרם על ידי השוכרים, למעט בלאי סביר, וכי הדירה אף נצבעה על ידו ונוקתה.

2. הצדדים הסמיכו את בית המשפט להכריע בתובענה ובכלל טענותיהם האחד כלפי משנהו, לרבות ביחס לרעייתו של הנתבע, על דרך הפשרה ובהתאם להוראות סעיף 79א לחוק בתי המשפט [נוסח משולב] התשמ"ד-1984, וללא נימוקים.

הצדדים הציגו תמונות, מכתבים, הצעת מחיר, חשבוניות וקבלות בקשר עם המחלוקת ובמהלך דיון שהתקיים בפני במסגרתו שטחו הצדדים טענותיהם הושמעה הקלטת שיחה שהתנהלה בין הנתבע לבין בעלה של התובעת, מר יגאל וקס, שנכח במעמד הדיון.

לאחר ששקלתי בטענות הצדדים, שמעתי הבהרותיהם בפני, ולאחר שעיינתי בכל החומר שהוצג, בהתחשב הן בדין המהותי והן בשיקולים של פשרה, התביעה מתקבלת באופן חלקי כך שהנתבע ישלם לתובעת סכום כולל של 2,500 ₪.

הסכום ישולם בתוך 30 יום מהיום, שאם לא כן יישא הסכום הפרשי הצמדה וריבית מיום מתן פסק הדין ועד למועד התשלום בפועל.

עם ביצוע התשלום ייסגר תיק ההוצל"פ שמספרו 2202629142.

מזכירות בית המשפט מתבקשת לשלוח את פסק הדין לצדדים.

ניתן היום, י' טבת תשע"ה, 01 ינואר 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
01/01/2015 פסק דין שניתנה ע"י עידית כלפה עידית כלפה צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 ליאת אורן
נתבע 1 יהושוע דריי