טוען...

החלטה מתאריך 16/07/14 שניתנה ע"י אברהם טל

אברהם טל16/07/2014

לפני כב' השופט אברהם טל - נשיא

העותר

רוזנבלט צבי

נגד

המשיב

שירות בתי הסוהר

נוכחים:

העותר

ב"כ המשיב עו"ד מוזי יצחקי

פרוטוקול

העותר: חוזר על העתירה. עו"ד מזרחי רק עזר לי להגיש את הבקשה והוא לא עוזר לי בדיון עצמו כי אין לי כסף לשלם לו.

ב"כ המשיב: מגיש כתב תשובה. בעוד חודשיים תיבדק מסוכנותו של העותר לאור תוספת ימי המאסר. לעותר תוספת מאסר וחוב אזרחי של 508 מיליון ₪.

העותר: עיינתי בכתב התשובה. ביהמ"ש נתן צו לעיכוב הליכים שלא יעבירו אותי אגף. שעתיים לפני שהעבירו אותי עו"ד מזרחי שלח להם בפקס את הבקשה ומכתב ממנו שהוא לא מבקש להעביר אותי כי אני מחכה להחלטת ביהמ"ש ולמרות זאת העבירו אותי.

מפנה להחלטת ביהמ"ש העליון בתיק 832/12 מיום 20.11.12 מדינת ישראל נ' גודסקוב, שם נקבע שפקיד הרישום בבית הסוהר חייב ליידע את האסיר שיש לו קנסות ויש לו זכות לפנות לביהמ"ש והם לא עשו זאת ובטח שלא עשו זאת אצלי. אני לא ידעתי דבר כזה וזה נודע לי רק בימים האחרונים.

עורך הדין שלח לי בפקס את החומר ולא רצו למסור לי אותו. אין לי את כל החומר של העתירה, הוא שלח לי את כל החומר של העתירה והם לא מוכנים למסור לי.

עו"ד מזרחי שלח לי את המכתבים ששלח למשיב שלא יעבירו אותי אגף והם לא הסכימו לחכות. המסמכים הללו לא נמסרו לי.

המשיב מגיש כתב תשובה וציין את גזר הדין שלי שהוא לא נכון.

זה בדיוק גזר הדין שניתן לי ולא השתנה שום דבר, זה עוד גזר דין שאיתו באתי למאסר בשנת 2011.

פעמיים שלוש פנו אלי לגבי תשלום הקנס מהרישום ואני הסברתי, הבאתי את רשימת תיקי ההוצל"פ שלי והראיתי את זה ברישום והסברתי להם שאין לי אפשרות, הדרך היחידה שלי להתמודד עם המצב שאני נמצא בו זה ללכת להליך של פשיטת רגל, מאז שהתחלתי ללכת לחופשות מסודרות אני מטפל, לשמחתי לפני יומיים ב- 14 לחודש בית המשפט המחוזי בת"א נתן החלטה כמבוקש על בקשה של נושה שלי. גם הבקשה וגם ההחלטה של כב' השופט אורנשטיין נמצא אצל המשיב.

מהיום הראשון שאני בבית סוהר אני מדבר עם כל העו"סים שמטפלים בי על נושא החובות שלי כי אני יודע שיש לי בעיה, אם אני אצטרך להשתחרר ורק אז להתחיל לטפל בכל בעיית החובות אני בבעיה גדולה מאוד ואני רואה בכך כחלק מהשיקום שלי ולכן גם התחלתי לפעול בכיוון של פשיטת רגל במהלך המאסר. הבאתי פרוטוקול של ועדת השיקום שגם שם מדברים על נושא הקשיים הכלכליים שלי. הגשתי בקשה לפטור מאגרה.

המשיב מתייחס לסכום של 508 מיליון. הגשתי לביהמ"ש אותה רשימה של תיקים כשאני נכנסתי למאסר לפני 32 חודשים עמדה על 100 ומשהו מיליון ואם הם יוציאו בעוד חודש את הדו"ח אפילו היום כי זה כבר מלפני כמה חודשים זה כבר מגיע ל- 600 מיליון, כל חודש כרגע עשיתי חשבון הסכום עולה בערך ב- 20 מיליון ₪, זה ריביות.

ממה נובעים החובות האלה וזה הנקודה המרכזית. אני בן לניצול שואה.

אין לחובות האלה ולא שום קשר לתיק הפלילי.

אני מתמודד עם התיקים האלה משנת 91' ולא ברחתי. היה לי איחוד תיקים, קבעו לי 1000 ₪ לחודש ושילמתי עד לכניסתי למאסר. לא המשכתי אחרי זה כי לא יכולתי.

כל מה שאני עושה כדי שיהיה לי כסף, אני ביקשתי מהמשיב שישבץ אותי בעבודה שיהיה לי קצת הכנסה, לשמחתי יום לפני שהפעילו לי את המאסר הפנו אותי לעבוד בנציבות ששם אני מקבל 22 ₪, קודם לקחו אותי לעבוד בחינוך כעוזר הוראה, לאחר מכן אמרו לי אתה לא מקבל 15 ₪ ליום אלא חודש אחד 15 ₪ ליום וחודשיים אתה מקבל 5 ₪ ליום, הסברתי להם שאני צריך הכנסה קבועה כדי שאוכל להגיע להליך של פשיטת רגל כדי שיהיה לי סכום לשלם כל חודש, ולכן ביקשתי שיעבירו אותי לעבודה. 5 אסירים באגף 10 עובדים בחוץ, הם בקטגוריה ב' 1.

החלטה

העותר מרצה מאסר למשך 5 שנים ו- 10 חודשים בגין עבירות מס ועבירות על הפיקוח הכלכלי וביום 7.7.14 קיבל תוספת מאסר של 450 ימים בגין אי תשלום קנס.

העותר מבקש לחזור לאגף 10, שבו הוא שהה עד יום 8.7.14 ולצאת לחופשות.

המשיב מתנגד להחזרת העותר לאגף 10 וסומך טענתו כי באגף 10 נמצאים אסירי עבודה באגף פתוח בעוד העותר, לאחר שנוספה לתקופת מאסרו תקופה נוספת של 450 יום כבר אינו זכאי לצאת לחופשות ומשכך אינו יכול להישאר באגף.

כמו כן טוען המשיב כי העותר חייב לנושיו סכום של 508 מיליון ₪ שבקשר אליו הוא מנהל הליך של פשיטת רגל שטרם הסתיים.

המשיב מבקש לבדוק את כל הנדרש לאור שינוי נתוניו של העותר כפי שתוארו לעיל, וזאת במהלך חודשיים מהיום.

במהלך הדיון בפני העלה העותר טענה לפיה לא קיבל התרעה על כך שהוא רשאי לפנות לבית המשפט בבקשות הקשורות בהפעלת תקופת המאסר חלף הקנס שלא שילם.

טענה זו לא עלתה בגוף העתירה וגם לא בעתירה המתוקנת ומשכך לא יכול היה המשיב לבדוק אותה ובאם תוגש בקשה לביטול תקופת המאסר מנימוק כלשהו, ידון בה המשיב.

עמדת המשיב לפיה הוא מבקש לבדוק את מצבו של העותר לאור נתוניו החדשים בכל הקשור לתוספת תקופת המאסר בגין אי תשלום הקנס והליכי פשיטת הרגל, היא עמדה מוצדקת וסבירה ואני דוחה את העתירה.

ניתנה והודעה היום, יח' תמוז תשע"ד, 16 יולי 2014, במעמד ב"כ המשיב והעותר.

אברהם טל, שופט

נשיא