טוען...

הוראה למבקש 1 להגיש זכות תשובה למבקשים

אביטל רימון-קפלן14/07/2014

ניתנה ביום 14 יולי 2014

1. מדינת ישראל – הקריה למחקר גרעיני
2. יוסי כהן

המבקשים

-

אהוד בן חמו

המשיב

בשם המדינה – עו"ד יערה קליינברגר

בשם המשיב – עו"ד משה וקרט ואח'

החלטה

השופט אביטל רימון-קפלן

1. לפני בקשת המבקשים למתן רשות ערעור על החלטת בית הדין האזורי בבאר שבע (השופטת יעל אנגלברג שהם; סע"ש 56988-02-14) מיום 24.6.14, שבה דחה בית הדין את בקשת המבקשים להכיר בחסינות המבקש 2 כעובד ציבור על פי סעיף 7א לפקודת הנזיקין [נוסח חדש] ולסלק את התביעה כנגדו על הסף.

באותו מקרה, הגישה המשנה לפרקליט המדינה (עניינים אזרחיים) "הודעה לפי סעיף 7ב לפקודת הנזיקין (נוסח חדש) על קיומה של חסינות עובד ציבור לפי סעיף 7א לפקודה ובקשה לדחיית התובענה נגד הנתבע 2" (להלן – הודעת החסינות).

2. בית הדין קבע כי עיקר העילות בכתב התביעה (למעט העילה בעניין הפרת חובה חקוקה) אינן עילות בדיני נזיקין אלא עילות מדיני העבודה, ועל כן אין תחולה לסעיף 7א הנ"ל על המבקש 2 ואין הוא חסין מפניהן. אשר לעילה בדבר הפרת חובה חקוקה, בית הדין קבע כי לאור התנגדות המשיב להודעת החסינות יש להכריע בשאלה האם מעשי המבקש 2 נעשו "ביודעין מתוך כוונה לגרום לנזק או בשוויון נפש לאפשרות גרימתו". הואיל ובשאלה זו ממש חלוקים הצדדים במסגרת התיק והואיל ובית הדין שוכנע כי הכרעה בה דרושה למעשה לצורך הכרעה בתובענה עצמה (או לכל הפחות בחלקה), נקבע כי אין מקום להכריע בשאלה זו כשאלה מקדמית.

בשולי החלטתו הוסיף בית הדין כי במישור הביקורת המנהלית על החלטת היועץ המשפטי, יש מקום להתייחס גם לטענת התובע שלפיה נפל פגם בקביעת היועץ המשפטי כי אין הוראות סעיף 7א סיפא חלות במקרה דנן, וזאת מבלי ששמע את עמדת התובע.

3. לטענת המבקשים בהחלטת בית הדין מושא הבקשה נפלו טעויות מספר. כך לטענתם, שגה בית הדין האזורי כשקבע שהעילה היחידה בדיני נזיקין הינה העילה של הפרת חובה חקוקה; שגה בית הדין עת החיל על "החלטת החסינות" את כללי סילוק תובענות האזרחיים תחת הפעלת ביקורת על החלטת הרשות בהתאם לכללי המשפט המינהלי, ובכלל זה שגה עת התייחס להודעת המדינה על "החלטת החסינות" כאל "בקשה" של המדינה לסילוק על הסף של התביעה כנגד המבקש 2, ושגה כשקבע כי שמשעה שהוגשה התנגדות לחסינות, הרי שהכרעה בשאלה האם מתקיים החריג לחסינות מחייב שמיעת התיק לגופו או שמיעת ראיות בכלל; שגה בית הדין האזורי עת קבע כי נפל פגם בהחלטת הרשות מן הטעם שהתקבלה מבלי שנשמעה עמדת המשיב.

4. לאחר שעיינתי בבקשת רשות הערעור ובשאר החומר שבתיק, הגעתי לכלל מסקנה כי היא מצריכה תגובה. אי לכך, המשיב יגיש תגובתו לבקשה עד ליום 28.7.14 המבקשים יהיה רשאים להשיב לתגובה עד ליום 4.8.14.

5. במסגרת התגובות יודיעו הצדדים האם יש הסכמה כי יינתן פסק דין בבקשת רשות הערעור לפי תקנה 82 לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין), תשנ"ב-1991.

6. לעיוני ביום 5.8.14

ניתנה היום, ט"ז תמוז תשע"ד (14 יולי 2014) בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
14/07/2014 הוראה למבקש 1 להגיש זכות תשובה למבקשים אביטל רימון-קפלן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל אורית קוטב
משיב 1 - תובע אהוד בן חמו וקרט משה