טוען...

החלטה על בקשה דחופה להתיר פרסום

גילת שלו05/08/2014

בפני

כבוד השופטת גילת שלו

בעניין:

המבקש

עיתון העיר כאן דרום – באמצעות דור גפני

נגד

המשיבים

1. דוד ישראל לוגסי – ע"י עו"ד מאיר לחן
2. מדינת ישראל

החלטה

נגד המשיב 1 הוגשה בקשה למעצר לצרכי חקירה, בחשד לביצוע עבירה של רצח אחיו הקטין.

ביום 30.7.14, הורה כבוד השופט כפכפי על הארכת מעצרו של המשיב 1 עד ליום 6.8.14, וקבע כי קיים חשד סביר הקושר את המשיב 1 לעבירות שיוחסו לו, ולכל הפחות לעבירה אחרת של גרימת מוות.

באותו מועד, על פי הסכמה בין ב"כ המשיבים, הורה כבוד השופט כפכפי על איסור פרסום שמו של המשיב 1 עד למתן החלטה אחרת, וזאת משיקולים של הגנה על פרטיות הקרבן.

המבקש עותר להורות על ביטול צו איסור הפרסום, בטענה כי מדובר באירוע בו עניין ציבורי רב, וכן מאחר וממילא שמו של הקטין פורסם במודעות אבל ברחבי העיר אשדוד.

המשיבה 2 מסרה כי מבחינתה אין מניעה לפרסום שם החשוד, וכי אין לה כל עמדה בעניין.

ב"כ המשיב 1 התנגד לבקשה וטען כי פרסום שמו של המשיב 1 יגרום לעוגמת נפש רבה למשפחת המשיב 1, אשר מצויה כעת באבל כבד בשל מות הקטין, וכן יחמיר את מצבו הנפשי הירוד של המשיב 1 בשל האירוע.

עוד טען ב"כ המשיב 1, כי זכותו של הציבור לדעת והעניין הציבורי הרב שיצר האירוע, יכולים להיות מסופקים בכך שפורסמו פרטי האירוע, ואין צורך בפרסום שמות המעורבים.

על פי ההלכה הפסוקה, הכלל הוא זכות הציבור לדעת ופומביות הדיון, על כל פרטיו, ורק בהתקיים נסיבות חריגות, אלו ייסוגו בפני הגנה על פרטיותו ושמו הטוב של חשוד.

בהקשר זה נקבע בחוק ובפסיקה כי על החשוד להצביע על נזק חמור וחריג שייגרם לו כתוצאה מן הפרסום, ולא די בנזק הרגיל, המתקיים בכל מקרה בו מפורסם שמו של חשוד בעבירה (ראו ע"פ 8225/12 חברה פלונית בע"מ ואח' נ' פלוני ואח' (24.2.13) והפסיקה המצוטטת בו).

בענייננו, לא יכול להיות חולק כי מדובר במקרה המעורר עניין ציבורי רב.

יחד עם זאת, המשיב 1 לא הצביע על נזק חריג וחמור שייגרם לו כתוצאה מהפרסום.

מהחלטתו של כבוד השופט כפכפי עולה, כי קיים חשד סביר ברמה ממשית לעבירה כלשהי של גרימת מותו של הקטין, כך שלא מדובר במקרה בו יימצא כי אין יסוד להעמדתו של המשיב לדין.

לאור כל האמור לעיל, נראה לי כי לאור נסיבות המקרה, לאור עמדת המשיבה 2, ועל אף שמדובר בקרבן קטין, אין עילה להותיר את צו איסור הפרסום על כנו.

לפיכך, אני מורה על ביטול ההחלטה האוסרת פרסום שמו של החשוד.

על אף האמור לעיל, יעוכב ביצוע ההחלטה למשך שעתיים (עד השעה 16:00), במהלכן יודיע הסנגור אם בכוונתו להגיש ערר על החלטה זו, ובהתאם להודעה, אליה תצורף טיוטת הערר, יישקל עיכוב ביצוע נוסף.

המזכירות תעביר העתק הפרוטוקול בדחיפות לב"כ הצדדים, לרבות הודעה טלפונית לסנגור.

ניתנה היום, ט' אב תשע"ד , 05 אוגוסט 2014, בהעדר הצדדים.

גילת שלו, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/08/2014 החלטה על בקשה דחופה להתיר פרסום גילת שלו צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל אמנון גנאור
חשוד 1 דוד ישראל לוגסי מאיר לחן