טוען...

החלטה

רויטל יפה כץ26/05/2015

בעניין:

מדינת ישראל

המאשימה

נגד

מחמד אלאג'א

הנאשם

<#1#>

נוכחים:
ב"כ המאשימה עו"ד מורן גז

הנאשם וב"כ עו"ד ג'ברין

מתורגמן מר אבו חאמד

<#1#>

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

הגענו להסדר טיעון בתיק זה במסגרתו הנאשם יחזור בו מהכפירה, יוגש כתב אישום מתוקן, הנאשם יודה ויורשע בעובדות שבכתב האישום המתוקן והצדדים יעתרו במשותף לעונש של 15 וחצי שנות מאסר ומאסר על תנאי לשיקול דעת בית משפט.

הסניגור:

מאשר את דברי התובעת. מבקש לאפשר לנאשם לחזור בו מהכפירה. הסברתי לנאשם את הסדר הטיעון וכי בית המשפט איננו מחויב בו.

<#2#>

החלטה

אנו מאפשרים לנאשם לחזור בו מהכפירה כמבוקש.

כתב האישום המתוקן התקבל לתיק בית המשפט.

<#3#>

ניתנה והודעה היום ח' סיוון תשע"ה, 26/05/2015 במעמד הנוכחים.

כץ

ואגו

צלקובניק

ס.הנשיא, רויטל יפה-כ"ץ

אב"ד

אריאל ואגו, שופט

יורם צלקובניק, שופט

הסניגור:

קראתי באוזני הנאשם את כתב האישום המתוקן והוא הבין את תכנו ומודה בעובדות המיוחסות לו בכתב אישום זה. כאמור גם הסברתי לו את הסדר הטיעון וכי הצדדים מבקשים במשותף שיוטל עליו 15 וחצי שנות מאסר בפועל ומאסר מותנה, וכי בית המשפט לא מחויב בכך.

הנאשם:

אני מבין את הסדר הטיעון והוא מקובל עלי. אני גם מבין שבית המשפט לא מחויב בהסדר הטיעון. אני יודע מה כתוב בכתב האישום המתוקן ואני מודה בעובדות שבכתב אישום זה.

<#5#>

הכרעת דין

על יסוד הודאת הנאשם בעובדות שבכתב האישום המתוקן אנו מרשיעים אותו כדלקמן:

באישום הראשון אנו מרשיעים אותו בעבירות של מגע עם סוכן חוץ, לפי סעיף 114(א) לחוק העונשין, וחברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת לפי סעיף 85(1)(א) לתקנות ההגנה (שעת חירום).

באישום השני של כתב האישום המתוקן (הוא האישום השני בכתב האישום המקורי), אנו מרשיעים את הנאשם בעבירות של קשירת קשר לפשע לפי סעיף 499(א)(1) לחוק העונשין, ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת לפי סעיף 85(1)(א) לתקנות ההגנה.

באישום השלישי של כתב האישום המתוקן (הוא האישום העשרים בכתב האישום המקורי), אנו מרשיעים את הנאשם בעבירות של קשירת קשר לפשע לפי סעיף 499(א)(1) לחוק העונשין, עבירות בנשק (החזקת נשק) – עבירות רבות לפי סעיף 144(א) רישא לחוק העונשין, עבירות נשק (הובלת נשק) לפי סעיף 144(ב) לחוק העונשין, ניסיון לרצח לפי סעיף 305(1) לחוק העונשין, ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת לפי סעיף 85(1)(א) לתקנות ההגנה.

<#6#>

ניתנה והודעה היום ח' סיוון תשע"ה, 26/05/2015 במעמד הנוכחים.

כץ

ואגו

צלקובניק

ס.הנשיא, רויטל יפה-כ"ץ

אב"ד

אריאל ואגו, שופט

יורם צלקובניק, שופט

התובעת טוענת לעונש:

מדובר בנאשם שהתחיל את פעילותו בחמאס בשנת 2005. בשנת 2008 עבר אימונים צבאיים והשתתף בשמירות חמושות כנגד כניסת כוחות צה"ל כשהוא חמוש כמו יתר חברי חולייתו.

האישום השלישי הוא האישום החמור בו הנאשם תכנן יחד עם שותפיו ביצוע פיגוע גדול כנגד כוחות צה"ל במהלך מבצע צוק איתן.

הנאשם נעדר עבר פלילי. כתב האישום תוקן באופן משמעותי לאור העובדה כי בחקירתו של הנאשם הופעלו אמצעים. אני סבורה כי ההסדר ראוי ואבקש לאמצו.

הסניגור טוען לעונש:

אני מצטרף לדברי חברתי. אני מבקש לכבד את ההסדר. כב' ההרכב קיבל שני הסדרים של שותפיו היום והוא מבחינת חומרת העבירות בא באמצע. בסופו של יום לא נגרם נזק ממעשיו וכמובן חסיכת שמיעת עדים ועת שאנו יודעים שהופעלו אמצעים.

מדובר בנאשם צעיר, רווק, והעונש סביר בהתאם למתחם הענישה.

הנאשם:

אין לי מה להוסיף.

<#7#>

גזר דין

במסגרת הסדר טיעון שנערך בין הצדדים, תוקן כתב האישום המקורי שהוגש כנגד הנאשם, הוא הודה בעובדות שבכתב האישום המתוקן ובהתאם הורשע בשורה ארוכה של עבירות כנגד ביטחון המדינה.

מעובדות כתב האישום המתוקן עולה כי הנאשם הצטרף כפעיל בארגון החמאס כבר בשנת 2005 ומאז ועד שנעצר בשנת 2014, היה פעיל במסגרת זו. הנאשם הודה, בין היתר, כי בשנת 2008 השתתף באימונים צבאיים ושמירות חמושות כנגד חיילי צה"ל. עוד עולה מכתב האישום המתוקן כי במסגרת מבצע צוק איתן, השתתף הנאשם בפעילות כנגד ביטחון ישראל אשר יחד עם אחרים עמם קשר קשר, נכנס למנהרה שאורכה כשבעים מטר ובתוכה היו אמצעים לשיגור פצצות כנגד מדינת ישראל. הפעילות סוכלה על ידי חיילי צה"ל, למרבה המזל.

אין ספק כי הנאשם העמיד את אזרחי וחיילי מדינת ישראל בפני סכנות של ממש, ואין ספק כי בגין מעשיו אלה יש לגזור עליו עונש מאסר ממושך, כפי שהוסכם על ידי הצדדים. נציין כי מדברי ב"כ המאשימה ישנו גם הסבר מדוע הגיעו הצדדים להסדר הטיעון בין היתר על מנת לא לחשוף את האמצעים בהם השתמשו במהלך חקירת הנאשם.

הנאשם רווק, יליד 1988, ללא עבר פלילי.

בנסיבות אלה, אנו מקבלים את הסדר הטיעון ודנים את הנאשם לעונשים הבאים:

1. מאסר בפועל למשך 15 וחצי שנים החל מיום מעצרו – 18.07.14.

2. מאסר על תנאי למשך 12 חודשים והתנאי שהנאשם לא יעבור כל עבירה מסוג פשע תוך 3 שנים מיום שחרורו.

זכות ערעור תוך 45 יום לבית המשפט העליון.

<#6#>

ניתנה והודעה היום ח' סיוון תשע"ה, 26/05/2015 במעמד הנוכחים.

כץ

ואגו

צלקובניק

ס.הנשיא, רויטל יפה-כ"ץ

אב"ד

אריאל ואגו, שופט

יורם צלקובניק, שופט

הוקלד על ידי חני ברדוגו

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
24/03/2015 החלטה רויטל יפה כץ צפייה
26/05/2015 החלטה רויטל יפה כץ צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל אלון אלטמן
נאשם 1 מחמד אלאג'א (עציר) מוחמד ג'בארין