טוען...

הוראה למומחה בית משפט להגיש חוו"ד

ישראל פבלו אקסלרד24/02/2015

רוני בן שלוש

ע"י ב"כ עו"ד יעקב עוז

התובע

נגד

AIG ביטוח זהב בע"מ

ע"י ב"כ עו"ד אורית ברטוב

הנתבעת

החלטה

1. ישיבת קדם משפט ראשונה תתקיים ביום 29/6/2015, בשעה 09:30 בפניי.

ניתן בזאת צו הדדי להשלמת ההליכים המקדמיים, לרבות גילוי ועיון במסמכים ומענה לשאלונים, לביצוע תוך 45 יום מהיום.

2. בפניי בבקשה למינוי מומחה רפואי בתחום כירורגיית כף היד והפלסטיקה.

3. על פי האמור בכתב התביעה, התובע נפגע בתאונת דרכים ביום 14/02/2014. התאונה התרחשה עת שהתובע פתח את מכסה המנוע, על מנת להוסיף מים במיכל, לאחר ששעון החום הראה כי חום המנוע עלה. כאשר התובע ניסה לפתוח את מיכל העיבוי, התפרצו ממנו מים רותחים ועפו על גופו, ובעיקר על הפנים ואמת יד ימין. לטענת התובע, נגרמו לו כוויות בדרגות גבוהות והגבלה בתנועות כף היד.

4. הנתבעת טענה, כי הצלקת החלימה לחלוטין וכל שנותר הוא סימני פיגמנטציה על האמה. עוד נטען, כי לא צורפו מסמכים נוספים מאז 11/8/2014 ונראה כי התובע החלים לחלוטין מפגיעתו. בקשר לבקשה למינוי מומחה כירורג נטען, כי תלונות התובע והממצאים שעלו מהבדיקות שנערכו לו אינם נוגעים לתאונה הנטענת, אלא נובעים מתסמונת התעלה הקרפלית שאיננה נובעת מהכוויה.

5. לאחר עיון במסמכים הרפואיים ובטענות הצדדים, אני סבור, כי יש מקום למינוי מומחה רפואי מטעם בית המשפט.

6. בסיכום הביקור בבית החולים "קפלן" אליו פונה התובע לאחר התאונה צוין, כי לתובע כוויה בדרגה ראשונה עם מוקדים של דרגה שניה בפנים , יותר מימין , וכוויה דרגה שניה באמה ימנית. התובע אושפז במחלקה לכירורגיה פלסטית לטיפול ומעקב. במכתב מיום 23/2/2014 צוין כי האמה הימנית בהחלמה טובה, ללא סימני זיהום, גרנולציה עם אפיתליזציה בהיקף, עדיין אזורים להשלמת ריפויי במספר מוקדים. בביקורת מיום 5/3/2014 צוין, כי הכוויה באמה הימנית התכסתה באפיתל חדש ללא איזורים של פיברוזיס, ללא קונטרקטורה. טווח התנועה מלא של האצבעות, ללא נפיחות חריגה או סימנים אחרים שיכולים להסביר את הכאב שמונע ממנו להניע את האצבעות. התובע הופנה לטיפול בריפוי ועיסוק לטיפול בכאבים שנגרמו לו כתוצאה מהכוויה. ביום 4/5/2014 התובע המשיך להתלונן על קושי בהנעת האצבעות עקב כאב עז. בבדיקה מיום 6/7/2014 צוינו הממצאים הבאים: סימני היפר והיפו פיגמנטציה באמה ימין, טווחים טובים- מעט הגבלת כיפוף ויישור שורש כף יד. בבדיקה מיום 27/7/2014 צוין כי אין רקמת צלקת על המפרק. בצילום שורש כף היד נמצא, כי ישנה פתיחה של מפרק סקפולונאט, אולנה מינוס , אין DISI. כמו כן ממצא של קרע של ה- SLIL. בבדיקת EMG אובחן לטנסי מוטורי מימין 3.7 ומשמאל 2.4 , לטנסי סנסורי מימין 3.5 ומשמאל 3, יש תחושת כבדות עם פאלן ודורקין חיובי. בבדיקת MRI שבוצעה לתובע נמצאו האבחנות הבאות:

נגע תת קורטיקלי בעל אותות באספקט האולנרי של הקוטב הפרוקסימלי של עצם הסקפואיד, עם בצקת לשדית מינימאלית סביבו, קרע של ה- TFC באזור אחיזתו אל הרדיוס , קרע בחלק הממברנוזי והוולרי של הרצועה הסקאפולונטית, סיבוב דורזלי קל של הלונט עם מיגרציה פרוקסימלית קלה של הקפיטט, השטחה מינימאלית של עצב המדיאני בתעלה הקרפלית, וכיס נוזל הנמשך פרוקסימלית למרווח הטריקווטרו- פיוסיפורמי בקוטר 6 מ"מ – תתכן צ'יסטה סינוביאלית. התובע צירף תמונה של אמת יד ימין ממנה עולה, לפחות לכאורה, כי נותרה בידו של התובעת צלקת בהיקף נרחב, או למצער שינויים ברקמת העור.

אני סבור כי יש בממצאים אלו, הן ביחס להגבלת התנועות שאובחנו בכף ידו של התובע ולאור הממצאים שעלו בצילום ובבדיקת ה- MRI, והן ביחס לתיאור הצלקת, שלא ניתן להתעלם ממנה, כדי להוות ראשית ראייה כפי שנדרש מהתובע להוכיח בשלב זה של ההליך.

לא מצאתי לקבוע, על סמך ההערה שנכתבה בתעודה הרפואית מיום 11/8/2014 לפיה הרופא המטפל לא מצא קורלציה ברורה בין האמנזה, הבדיקה הרפואית והממצאים ב- MRI, שהממצאים הללו לא נובעים מהתאונה ומהכוויה שנוצרה בידו של התובע. אני סבור כי שאלת הקשר הסיבתי, הנה שאלה רפואית שעל המומחה לדון בו.

נכון הוא, שכטענת הנתבעת, התובע לא הציג מסמכים נוספים מעבר למסמך שנערך ביום 11/8/2014, וזאת על אף שהוא התבקש להשלים את בקשתו למינוי מומחים לאחר שתחלוף שנה ממועד קרות התאונה, ואולם, אני סבור כי לאור הממצאים שתוארו לעיל, יש להעמיד התובע לבדיקה.

7. לאור האמור לעיל, אני מורה על מינוה של ד"ר קרול פידהורץ, מבית החולים "הדסה" עין כרם, בירושלים טלפון: 026777747, כמומחה רפואי מטעם בית המשפט בתחום כירורגית כף היד וכירורגיה פלסטית.

8. במידה ולמומחה נגיעה למי מהצדדים או מסיבה כלשהי מנוע המומחה מלקבל את המינוי מטעם בהמ"ש בתיק זה, יודיע לבהמ"ש תוך 7 ימים מקבלת הודעת המינוי.

 

9. המומחה יקבע ממצאים לגבי מצבו הרפואי של התובע, בעקבות אירוע תאונת הדרכים מיום 14/2/2014 ובמיוחד יתייחס ל:

 

    א. האם לוקה התובע כיום בנכות, ואם כן, לאיזה תקופה ומה שיעור הנכות.

    ב. האם  יש לצפות לשיפור או להחמרה במצבו  בעתיד.

    ג. מהן המגבלות התפקודיות של התובע, אם בכלל, ובמיוחד בשים לב לעבודתו, מקצועו וגילו.

ד.  האם יהיה התובע זקוק לטיפולים רפואיים בעתיד, ואם כן  - מהם סוגי הטיפולים ומהי העלות המשוערת של טיפולים אלה לפי המחירים הנכונים להיום.

    ה. המומחה יתייחס, בין היתר, לקשר שבין התאונה לבין מצב התובע נכון להיום.

 

 10. הנני קוצב את שכ"ט המומחה בתחום כירורגיית כף היד וכירורגיה פלסטית ומעמידו ע"ס 5,000 ₪ בתוספת מע"מ. במידה ושכרו של המומחה עולה על הסכום הנקוב, יודיע לבהמ"ש ולנתבעת תוך 7 ימים מקבלת הודעת המינוי.

11. מאחר ונחה דעתי כי קיימת ראשית ראיה בדבר אפשרות קיומה של נכות צמיתה, בשלב זה וכמימון ביניים תישא הנתבעת בשכר טרחת המומחה. שכה"ט יועבר ישירות למומחה מיד עם דרישתו.

12. המומחה ישלח לב"כ הנתבעת אישור על ניהול ספרים ועל גובה ניכוי מס במקור תוך 10 ימים מקבלת המינוי. הנתבעת תשלם את שכר המומחה תוך 30 יום מקבלת מסמכים אלה אצל ב"כ הנתבעת.

ב"כ הנתבעת יבצע מעקב אחר הפעולות האמורות ואחר התשלום למומחה.

 

המזכירות תעביר למומחה את הודעת המינוי בתום 7 ימים מהיום.

13.  המומחה לא יבדוק את התובע לפני חלוף 60 יום מהיום או בטרם חלפה שנה ממועד התאונה, לפי המאוחר.

    

14. חוות דעת המומחה תימסר לבית המשפט ולצדדים ככל האפשר תוך 30 יום מיום הבדיקה.

 

15. הצדדים רשאים להפנות למומחה שאלות הבהרה תוך 15 יום מיום קבלת חוות דעתו של המומחה והמומחה מתבקש להשיב תוך 15 יום נוספים.

 

16.  הצדדים יערכו להגשת תחשיבי נזק מטעמם כאשר, תחשיבי נזק מטעם התובע יוגש עד  30 ימים לפני המועד שנקבע לדיון ומטעם הנתבעים עד 14 ימים קודם למועד קדם המשפט.

     

17. הואיל והחלטה זו ניתנת בהעדר הצדדים, רשאי כל צד המבקש ביטולה או שינויה בבקשה בכתב שתוגש תוך 30 יום ממועד קבלת החלטה זו.

 

18. לתשומת לב הצדדים: בכל תגובה לבקשה, תגובה לתגובה או כיו"ב, יש לציין במקום בולט את מספר הבקשה. בנוסף, בהגשה מרחוק, יש להקפיד על תיוק מסמך מהסוג האמור במסגרת הבקשה המתאימה. מסמך שלא יענה על הדרישות המתאימות, בהמ"ש יתעלם ממנו והוא ייחשב כמסמך שלא הוגש.

ניתנה היום, ה' אדר תשע"ה, 24 פברואר 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
24/02/2015 הוראה למומחה בית משפט להגיש חוו"ד ישראל פבלו אקסלרד צפייה
16/08/2015 החלטה שניתנה ע"י ישראל פבלו אקסלרד ישראל פבלו אקסלרד צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 רוני בן שלוש יעקב עוז
נתבע 1 AIG ביטוח זהב בע"מ גילה ערד