טוען...

החלטה

עינת רון20/04/2015

בפני כב' הסגנית נשיאה עינת רון

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

וועלן מרחבי

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד אריאל פס ועו"ד אביטל פורטנוי

הנאשם בעצמו (שוהה מחוץ לאולם)

ב"כ הנאשם עו"ד טלי גואר מטעם הסנגוריה הציבורית

פרוטוקול

ב"כ הנאשם:

הנאשם נמצא מחוץ לאולם לאור מצבו.

הואיל ובית המשפט קבע שלאור חוות הדעת שניתנה בעניינו יש לזכות את הנאשם, הרי ששאלת הצו יש לדון בה לפי סעיף 15ב. ולפי סעיף זה יש מקום ליתן צו רק במידה והנאשם עודנו חולה. לפי חוות הדעת העדכנית שהגשתי ולה צורפה גם החלטת הוועדה ונימוקיה, ולפיה הוחלט שיש לשחררו שחרור מלא אף ללא צו מרפאתי כפוי. יחד עם זאת, הנאשם הביע הסכמתו גם בפני הוועדה וגם בפניי להיות מטופל, אני סבורה שיש ליתן צו מרפאתי בעניינו. אני סבורה שההחלטה הנוגעת למצבו הבריאותי והנפשי של הנאשם בין אם היא קשורה בעבירות נשוא תיק זה ובין אם בתיק אחר. יודגש כי חוות הדעת ניתנה בתיק בו יש מתלוננת להבדיל מתיקים אחרים בהם אין מתלוננים. ודווקא בתיק בו היתה המתלוננת ושלכאורה היתה מסוכנות רבה יותר נקבע על ידי הוועדה שהנאשם איננו מסוכן עוד, המתלוננת אף היא הביעה הסכמתה לשחרורו ויודגש כי יצא לחופשות ללא תקלות או בעיות מיוחדות. בנסיבות אלו, יש מקום לטעמי לסיים ההליכים היום בצו מרפאתי.

ב"כ המאשימה:

אותה חוות דעת שחברתי מפנה אליה היא בתיק אחר של הנאשם. בתיקים שבפנינו יש חוות דעת הממליצה על אשפוז, בנסיבות אלו אין מנוס מלדחות את הדיון ולקבל עדכון מהפסיכיאטר.

ב"כ הנאשם:

חוות הדעת שחברתי מפנה אליה היא ישנה, ואילו חוות הדעת והחלטת הוועדה שהונחו בפני בית המשפט מתארים את מצבו העדכני של הנאשם לאחר האשפוז.

אני סבורה כי במתן צו היום יהא כדי לתת מענה גם למצבו הנפשי של הנאשם וזאת בהקדם האפשרי.

<#3#>

החלטה

חוות הדעת שנתקבלה לתיקים אלה הביאה בסופה המלצה של הפסיכיאטר לפיה הנאשם זקוק להמשך טיפול במסגרת אשפוז במחלקה פסיכיאטרית. עוד ציינה אותה חוות דעת, כי אותה עת נמצא ממילא הנאשם בצו אשפוז לגבי תיקים אחרים.

מסתבר, כי לאחר הדברים האלה, התכנסה וועדה בעניינו של הנאשם והחליטה כי מצבו הרפואי מאפשר שחרורו בלא תנאים אולם למעשה הנאשם נתן הסכמתו לקבלת טיפול רפואי מרפאתי.

על כן, עותרת באת כוחו לסיים ההליך בעניינו במצב דברים דומה.

ככל הנראה, מצבו של הנאשם הוא אכן כזה כפי שהחליטה הוועדה ובכך אני מסכימה עם ב"כ הנאשם, יחד עם זאת לגבי שני תיקים אלה נתן הפסיכיאטר המחוזי את דעתו כעולה מחוות הדעת. ועל כן, על מנת להסיר כל ספק בעניין זה מתבקשת הבהרה מן הפסיכיאטר המחוזי כי החלטת הוועדה שניתנה לאחרונה בעניינו של הנאשם באשר למצבו הרפואי העדכני חלה גם על שני תיקים אלה על מנת שניתן יהא לסיים ההליך בעניינו של הנאשם.

עותק ההחלטה יועבר אל הפסיכיאטרית המחוזית על מנת שתעביר הבהרתה באשר למצבו הנוכחי של הנאשם והטיפול לו הוא נדרש, אם בכלל.

תזכורת נוספת במעמד הצדדים תתקיים ביום 25.5.15 בשעה 08:30.

לנאשם הודע מועד הדיון וכן חובתו להתייצב.

<#4#>

ניתנה והודעה היום א' אייר תשע"ה, 20/04/2015 במעמד הנוכחים.

עינת רון , סגנית נשיאה

קלדנית: איילת

הוקלד על ידי איילת סוסן

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
20/04/2015 החלטה עינת רון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל רוטל אהרונוביץ
נאשם 1 וועלן מרחבי אביטל (טלי) גואר