טוען...

החלטה שניתנה ע"י דניאל בן טולילה

דניאל בן טולילה28/10/2014

35674-08-14

המאשימה

מדינת ישראל

ע"י ב"כ עו"ד שירה רוג

נגד

הנאשם

שלמה ממן (עציר)

ע"י ב"כ עו"ד אלכס גאוסקין

<#1#>

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

הגענו להסדר טיעון לפיו הנאשם יודה ויורשע בעובדות כתב האישום המתוקן. אין הסדר לעניין העונש למעט רכיב הפיצוי שיהיה מוסכם ויעמוד ע"ס של 4,000 ₪ לצד קנס ע"ס 1,000 ₪.

<#2#>

החלטה

כתב האישום המתוקן התקבל ומסומן במ/1.

<#3#>

ניתנה והודעה היום ד' חשוון תשע"ה, 28/10/2014 במעמד הנוכחים.

דניאל בן טולילה , שופט

ב"כ הנאשם:

זה הסדר אליו הגענו. הסברתי את תוכנו לנאשם והוא הבינו.

הנאשם:

אני מבין את ההסדר. אני יודע שבית המשפט אינו צד להסדר. אני מודה בעובדות כתב האישום המתוקן.

<#4#>

הכרעת דין

על יסוד הודאת הנאשם אני מרשיע אותו בעבירה של גניבה מרכב, עבירה לפי סעיף 413 ד (א) לחוק העונשין.

<#5#>

ניתנה והודעה היום ד' חשוון תשע"ה, 28/10/2014 במעמד הנוכחים.

דניאל בן טולילה , שופט

ב"כ המאשימה טוען לעונש:

מגיש גיליון הרשעות קודמות (הוגש וסומן במ/2) הנאשם הודה והורשע בכתב אישום מתוקן בעבירה של גניבה מרכב כמפורט בכתב האישום כאשר הבחין הנאשם ברכבו של המתלונן שדלת תא המטען של הרכב היתה פתוחה גנב מתוך הרכב מזומן בסך של 4,000 ₪. בכסף אותו גנב שימש אותו לצורך קניית סמים. כמתחייב מתיקון 113 לחוק העונשין על בית המשפט לגזור דינו של הנאשם לפי מתחם העונש ההולם. הנאשם פגע בערכים המוגנים של הזכות לקניין יש גם אלמנטים בעבירות רכוש של פגיעה בתחושת הביטחון האישי של המתלונן שבוזזים את רכושו. המדינה תטען כי בנסיבותיו של תיק זה מתחם העונש ההולם נע בין מספר חודשי מאסר ועד לכ-12 חודשי מאסר שיכול וירצו בעבודות שירות אם מדובר ברף הנמוך. במקרה הנדון מדובר במי שכמובן עצור שלחובתו גיליון הרשעות מכביד ביותר. 35 רישומים פליליים במגוון עבירות רכוש, אלימות, סמים. נדמה כי את מרבית חייו מבלה תחת סורג ובריח, עונשי מאסר בפועל ארוכי טווח לא היוו עבורו גורם מרתיע. הנאשם שב לדרכו הרצידיביסטית. נראה כי תחום העבריינות הינה תחום חייו. בנסיבות האמורות כמובן שיש מקום להשית עליו עונש ברף הגבוה. לא מתקיימות בתיק זה נסיבות חריגות או יוצאות דופן שיש בהם כדי להקל עם הנאשם. אבקש להשית על הנאשם עונש מאסר על תנאי צופה פני עתיד כאשר יש הסכמה לעניין הפיצוי והקנס הכספי שישולמו.

ב"כ הנאשם טוען לעונש:

מגיש אישור על אשפוז עצמי בסמוך למועד ביצוע העבירה של הנאשם בקהילה. נאשם הודה והורשע בכתב האישום המתוקן. בעצם נכון לומר שהנאשם הודה ולקח אחריות גם בחקירתו במשטרה. הסביר לו את הנסיבות בהן ביצע את העבירה. מדובר בנאשם שהוא צרכן סמים, נרקומן מגיל צעיר מאוד ועל כן היום הנאשם בן 56. הנאשם על אף היותו צרכן סמים בשנים האחרונות עשה מספר מאמצים להיגמל ממחלת הסמים כפי שהוצג בפני בית המשפט הוא פנה לגורמים טיפוליים בכוחות עצמו לא באיזה שהיא הוראת בית המשפט או שירות המבחן. בית המשפט וודאי יודע שהדרך הזאת מאוד קשה. יחד עם זאת, הנאשם ביום ביצוע העבירה לפי דבריו הגיע למצב של דיכאון, מעד אחרי שהיה תקופה מאוד לא קצרה נקי מסם ועשה שימוש בסמים. כשהוא תחת השפעת הסם ביצע את העברה לאחר שראה את תא המטען פתוח ולקח את הכסף. הנאשם עוד בהליכים המקדמיים בבית המשפט הביע חרטה על מעשיו והסכים לפצות את המתלונן בסכום אשר אפילו גבוה מזה שנלקח. אם לבית המשפט ספקות בקשר ליכולתו לגייס את הסכום הרי שהנאשם נקי מסמים מיום מעצרו והמדובר באדם אשר מועסק ומתעסק באינסטלציה ובשיפוצים באופן מקצועי ובד"כ לא חסרה לו פרנסה כשהוא נקי מסמים. אבקש להפנות את לבו של בית המשפט שעל אף שמדובר בנאשם שמשתמש בסמים כדרך חיים משנת 2006 מזה כ8 שנים לא השתמש הנאשם בעבירות רכוש. אבקש לזכות זאת לזכותו ועל אף הרישום הפלילי המכביד אני סבור כי לו היה באפשרותו של הנאשם להשתחרר לחלופת מעצר או לקבל תמיכה מבחוץ יכול ולא היינו מגיעים לנתונים המדברים על הסתבכות. הוא חסר כל תמיכה כלכלית בכלא. אבקש בעבירה שהיא אמנם הוא עצור עבירה זו אבל בנסיבות העניין בעבירה זו ולאור העובדה שבשנים האחרונות אין לנאשם הרשעות בעבירות רכוש ולהסתפק במאסר מותנה ארוך ומרתיע אשר ירתיעו אותו מהצורך לבצע עבירות דומות בעתיד. אבקש לתת משקל יתר להצעתו ולנכונותו של הנאשם לפצות את המתלונן.

הנאשם טוען לעונש:

אני באמת מתנצל. אני נשבע לכן. אני מדבר ממקום ישר. מה שצריך להיות איתי יהיה איתי. אני לא גונב בכלל. זו גניבה ראשונה. כל מי שאני מכיר ואני אומר את המילים האלה אני לא אגנוב את הכסף שהם עובדים להם כדי להשתמש בסמים. אני אדם טוב. אוהבים אותי אנשים. בכלא אוהבים אותי. החיים שלי קשים. כיתה א' לא התאקלמתי. אני נושא את מחלת ההתמכרות מגיל 13. הייתי בכל מרכזי הגמילה בארץ. אני לא יכול לומר שאני 15 שנה נקי. רק התחלתי להשתמש רצתי לאישפוזית. הייתי במצב טוב לאישפוזית. רק רציתי לעצור את עצם העובדה להתמכרות. מי שנוגע אחד יותר מדי אלף פעם לא מספיק. אם אני משתמש אני מאבד שליטה. או שאני נקי ובשליטה אם אני משתמש אני באיבוד שליטה. יש לי מחלת התמכרות. יש לי ילד. חבל ששירות המבחן לא בודקים את הנסיבות באמת. יש לי ילד ואני בקשר מצוין. הילד שלי בפנימייה. אני פרוד מאמא שלו. לילד הזה יש אבא חורג ואחות מאותו אבא. הוא ילד טוב. לומד 5 יחידות מתמטיקה ואנגלית. אני מחנך אותו מהמקום שאני נפגעתי. הרבה אהבה ואכפתיות והכוונה. ילד למופת. זה שנה ראשונה של הילד בפנימיה. אני חסר לו המון. אם אני אשתחרר אני אינסטלטור מקצועי. לצערי יש לי עבר. ריציתי מאסרים. יש לי מודעות. לא אגנוב לאנשים שעובדים קשה בשביל הכסף. לקחתי אחריות ישר. אם הייתי רוצה לא הייתי עושה את זה. קשה לי להיות במעגל עבודה קבוע. אני לא בקשר רומנטי זוגי כבר יותר מ5 שנים. אבקש בית המשפט יתחשב בי. אני מבטיח שאעשה הכל. אני לא אדם שאוהב לפגוע ולא רוצה לפגוע בציבור בחיים יותר. הייתי <#7#>

גזר דין

נדחה למתן גזר דין ליום 04.11.14 בשעה 15:00. כל אחד מהצדדים יוכל לצרף פסיקה לתמוך

בעמדתו העונשית עד ליום 02.11.14.

הנאשם יובא באמצעות שב"ס.

<#8#>

ניתנה והודעה היום ד' חשוון תשע"ה, 28/10/2014 במעמד הנוכחים.

דניאל בן טולילה , שופט

הוקלד ע"י חיה דמרי

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
21/10/2014 החלטה שניתנה ע"י דניאל בן טולילה דניאל בן טולילה צפייה
28/10/2014 החלטה שניתנה ע"י דניאל בן טולילה דניאל בן טולילה צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל איה קמושוביץ' (מרקוביץ')
נאשם 1 שלמה ממן (עציר) אלכסנדר גאוסקין