טוען...

החלטה שניתנה ע"י אברהם טל

אברהם טל20/11/2014

לפני כב' השופט אברהם טל - נשיא

העותר

יעקב כהן

נגד

המשיב

שירות בתי הסוהר

נוכחים:

העותר

ב"כ המשיב עו"ד מוזי יצחקי

פרוטוקול

העותר: עורך דיני לא הגיע ואני אטען בעצמי. חוזר על העתירה.

ב"כ המשיב: מגיש כתב תשובה בצירוף מידעים.

העותר: עיינתי בכתב התשובה שהוגש לעיוני לפני הדיון. כל המידעים האלה שקריים לחלוטין. אני תפקדתי במשך שנה. אמרו לי שאני לא צריך טיפול. העו"סית אמרה לי, עברתי שיחות פרטניות עם העו"סית ואמרו לי מעבר לזה אני לא צריך טיפול ויש לי שותף שהוא יצא בשליש ללא טיפול. אמרו לי מעבר לשיחות פרטניות עם עו"סית אתה לא צריך טיפול. נכתב שאני סירבתי לטיפול כיוון שזה רחוק מהמשפחה וזה לא היה ולא נברא. רציתי להגיש על העו"סית בג"צ והיא אמרה לי עבריין ופושע ותתרחק ממני וזה שקרי ולא היה ולא נברא, בגלל הקנס אני לא יוצא לחופש, שילמתי את הקנס ויש לי הסדר תשלומים והבאתי להם את הקבלות והם לא מצאו את זה, זה הלך להן לאיבוד, הם תמיד נתנו לי תקווה שכן אצא לחופש.

אם קצין המודיעין הזה יכול לבוא לפה ולהישבע שהיה דבר שכזה אני מוכן. המידעים האלה ביום שהיה לי את הויכוח עם העו"סית ביום הזה הגיעו המידעים, העבירו אותי אגף.

לא הייתי מעורב בקטטה. אמרתי לקצין המודיעין למה אתה מעביר אותי בגלל העו"סית והוא אמר לי שזה לא בגלל העו"סית אלא בגלל המידעים, ביום אחד נהיו מידעים מאותו יום שהתווכחתי עם העו"סית לפני משהו כמו שבועיים ואני במשך שנה אסיר חוליה ומתפקד ומביא אוכל וביום שרבתי עם העו"סית כשהיא צעקה לי עבריין, חוצפן, בגלל שרציתי להגיש עליה בג"צ.

החלטה

העותר מרצה 3 שנות מאסר בגין עבירות סמים ותקיפה והוא מבקש לצאת לחופשות על מנת להתראות עם אישתו ובנותיו, אותן לא ראה זמן רב.

המשיב מתנגד להוצאת העותר לחופשות וסומך התנגדות על מידעים חסויים שהוצגו בפני ועל עמדת גורמי הטיפול.

עיון במידעים החסויים מעלה כי שניים מהם (713 ו- 513) הם מהזמן האחרון יחסית ועניינם התנהגות פלילית הקשורה בסיבת מאסרו של העותר.

עיון בעמדת גורמי הטיפול מעלה כי הוצע לעותר להשתלב באגף תמר בבית סוהר דקל בטיפול בשינוי דפוסים אך הוא סירב וכאשר נעשה ניסיון לשלבו בקבוצה כזו בבית סוהר מעשיהו לא נמצא מתאים בשל יתרת מאסרו הקצרה, שכן הוא עומד להשתחרר בתאריך 18.12.14.

לאור כל האמור לעיל, אני דוחה את העתירה.

ניתנה והודעה היום, כ"ד חשון תשע"ה, 17 נובמבר 2014, במעמד ב"כ המשיב והעותר.

אברהם טל, שופט

נשיא

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
20/11/2014 החלטה שניתנה ע"י אברהם טל אברהם טל צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
עותר 1 יעקב כהן (אסיר) שמשון וייס
משיב 1 שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים
משיב 2 מדינת ישראל