טוען...

החלטה על הודעה ובקשה מטעם התובעת

יעל הניג20/07/2015

מספר בקשה:10

בפני

כבוד השופטת יעל הניג

מבקשים

שולמית וענונו

נגד

משיבים

1. א. דורי בניה בע"מ

2. איילון חברה ליטוח בע"מ

החלטה

לאחר עיון בתגובת נתבעות –

בקשת תובעת לפטור מהגשת חוות דעת מומחים לעניין שברפואה ולמינוי מומחים מטעם בית משפט במימון ביניים של הנתבעות. הבקשה נתמכת בתצהיר, בדף חשבון בנק ובמסמכים רפואיים שונים. בעקבות החלטה מ – 24.6.15 הגישה תצהיר משלים. הנתבעת לא ביקשה לחקור את התובעת על תצהיריה.

בית משפט ייעתר לבקשת תובע מטעמים מיוחדים ובכללם חסרון כיס המונע ממנו לצרף חוות דעת, היינו נסיבות של ממש עליהן אינו יכול להתגבר באמצעים סבירים בנתוני המקרה ואותן תמך בתצהיר. עוד עליו להצביע על קיומה של טענה ראויה או שאלה רצינית ואשר נבחנת בהתאם לכללים הנקוטים במסגרת בקשה להמצאת תביעה אל מחוץ לתחום השיפוט [רע"א 1358/12 מרכז רפואי רבין נ' עיזבון אייזנבך, פורסם בנבו ].

חסרון כיס

התובעת היא מתקיימת מקצבת נכות כללית בסך כ – 1,500 ₪ לחודש ומדמי שכירות עבור השכרת דירתה בסך 5,500 ₪ לחודש. הוצאותיה החודשיות השוטפות, מבלי להביא בחשבון הוצאות מחיה והוצאות חד פעמיות, עומדות על כ – 1,500 ₪ ובנוסף דמי שכירות עבור דירה חלופית בסך 2,750 ₪. התובעת מודה שלא ניסתה ללוות כספים ומנמקת זאת בחשש מנטילת הלוואות.

לטענת הנתבעות היה בידה לחסוך בתקופה שחלפה מאז הגשת התביעה סכום צנוע למימון חוות דעת, היא לא פנתה למומחים בבקשה לפריסת תשלומים ומודה שלא פנתה בבקשה לקבלת הלוואה ובחודש פברואר 2015 עמד חשבונה ביתרת זכות של 12,574 ₪.

לטעמי אין ולא היה בידי התובעת לחסוך כספים למימון חוות דעת שכידוע עלותן אלפי ₪. אפילו הייתה נוטלת הלוואות, לא הייתה ולא תהיה לה יכולת החזר. יתרת זכות בחודש פברואר הייתה זמנית בלבד וכעולה מהתנועות בחודשים הבאים, פחתה בהדרגה ללא שינוי בהכנסות הקבועות עד שהגיעה ליתרת חובה של 1,500 ₪ באמצע חודש מאי.

התובעת ביססה חסרון כיס.

טענה ראויה

לטענת התובעת נפגעה משערים שהותקנו באתר בנייה של הנתבעת 1, אשר נפתחו לפתע עקב רוחות חזקות. הנתבעות הכחישו את טענותיה והעלו טענות משפטיות שונות. מתעודת חדר מיון ותיק רפואי עולה שהתובעת מסרה על קרות האירוע בסמוך לאחריו. הנתבעות לא חלקו מפורשות על טיב טענתה.

מהחומר הרפואי שצירפה עולה שטופלה על ידי אורטופד, עברה טיפולי פיזיותרפיה, קיבלה זריקות ובין היתר נמצאו אטרופיה שרירית ומגבלות בהפעלת כוח. לאור התמשכות תלונותיה על סחרחורות וכד' עברה בדיקות אובייקטיביות שהעלו ממצאים על ליקוי וסטיבולארי, ליקוי בהולכה עצבית באזור המרפק ועוד.

התובעת ביססה טענה ראויה הן לעניין החבות והן לעניין הנזק.

נעתרת לבקשה.

כתבי מינוי יצאו בנפרד.

ניתנה היום, ד' אב תשע"ה, 20 יולי 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
16/06/2015 החלטה על תגובת הנתבעות לבקשת התובעת לפטור מצירוף חוות דעת יעל הניג צפייה
20/07/2015 החלטה על הודעה ובקשה מטעם התובעת יעל הניג צפייה
20/07/2015 החלטה על בקשה מטעם התובעת יעל הניג צפייה
20/07/2015 הוראה למומחה בית משפט להגיש חווד רפואית יעל הניג צפייה
01/11/2015 החלטה שניתנה ע"י יעל הניג יעל הניג צפייה
04/07/2016 פסק דין שניתנה ע"י יעל הניג יעל הניג צפייה