טוען...

פסק דין שניתנה ע"י נעמה פרס

נעמה פרס07/03/2016

בפני

כבוד הרשמת הבכירה נעמה פרס

התובעת

הראל חברה לביטוח בע"מ

נגד

הנתבעים

1.נתנאל בן שלמה

2.שירביט חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

הצדדים הסמיכו אותי להכריע את הדין בהתאם לסעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984 וזאת לאחר שהוסברה להם המשמעות הנובעת מכך, בצירוף הנמקה תמציתית. לאחר ששמעתי את נהגת רכב התובעת, גב' ציפי שוקר ואת הנתבע 1, במסגרת דיון שהתקיים לפניי ביום 6.3.16, והתרשמתי מעדותם, עיינתי בכתבי הטענות, בהודעות הנהגים, בטופס ההודעה למשטרה (ת/1), בתמונות הנזק לכלי הרכב המעורבים בתאונה (ת/2)(נ/1) וביתר הראיות, אני סבורה כי האחריות הבלעדית לגרם התאונה מוטלת על כתפי הנתבע 1. לאחר ניתוח מכלול חומר הראיות, ראיתי לקבל את גרסת נהגת רכב התובעת בנוגע לאופן קרות התאונה, ולהעדיף אותה על פני גרסת הנתבע 1. בהתאם לגרסה זו, רכב התובעת עמד ראשון בקו העצירה, בנתיב לפנייה שמאלה בצומת הר החוצבים בירושלים, עת דלק מופע אור אדום ברמזור בכיוון נסיעתו. משהתחלף מופע האור ברמזור לירוק, החלה נהגת רכב התובעת בביצוע פנייה שמאלה. או אז, רכב הנתבע 1, אשר עמד מימין לרכב התובעת, החל לסטות לנתיב נסיעת רכב התובעת וכתוצאה מכך התנגשו שני כלי הרכב. ראיתי לתת אמון מלא בעדותה של גב' ציפי שוקר, שהייתה רציפה, קוהרנטית ומשכנעת. אף מוקדי הנזק בכלי הרכב המעורבים ואופיים (שפשוף בצד ימין קדמי ברכב התובעת ומעיכה בצד שמאל אחורי ברכב הנתבע 1) מתיישבים ומסתדרים טוב יותר עם גרסתה של נהגת רכב התובעת, אותה ראיתי לקבל, ומהווים ראיה עודפת לתמיכה בגרסת התובעת. ודוק: הנתבע 1 אישר בעדותו כי הוא ביקש לעבור לנתיב השמאלי, בשל פקק שהיה בנתיב הימני (עמ' 6 לפרוטוקול הדיון, שורות 6-7 ושורות 15-18). די בעדותו של הנתבע 1, המאשרת כי רכבו לא הספיק להשתלב בנתיב הנסיעה השמאלי, כדי להטיל לפתחו של הנתבע 1, את האחריות לגרם התאונה.

אשר על כן, אני מקבלת את התביעה במלואה ומחייבת את הנתבעים, ביחד ולחוד, לשלם לתובעת, סכום של 4,819₪, בצירוף הפרשי הצמדה כחוק מיום 1.9.14 ועד לתשלום המלא בפועל. כמו כן, יישאו הנתבעים, ביחד ולחוד, בתשלום אגרת בית משפט בסך ששולם, שכר עדת התובעת, כפי שנפסק בדיון ושכר טרחת עורך דין בסכום של 1,500 ₪. הסכום הכולל ישולם תוך 30 יום ממועד קבלת פסק הדין.

נוכח סיום ההליך בהתאם לסעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], תשמ"ד -1984, הנני פוטרת את התובעת מתשלום המחצית השנייה של אגרת בית המשפט.

ניתן היום, כ"ז אדר א' תשע"ו, 07 מרץ 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
07/03/2016 פסק דין שניתנה ע"י נעמה פרס נעמה פרס צפייה