טוען...

פסק דין שניתנה ע"י עדי חן-ברק

עדי חן-ברק05/07/2016

בפני

כב' השופטת עדין חן-ברק

בעניין:

פקודת פשיטת הרגל [נוסח חדש], התש"ם-1980

להלן: "הפקודה"

בעניין:

לוקיאנוב סרגיי, ת"ז 320600042

להלן: "החייב"

ובעניין:

הכונס הרשמי מחוז חיפה

להלן: "הכונ"ר"

ובעניין:

עו"ד רונן אביב

להלן: "המנהל המיוחד"

פסק דין

בפניי בקשת חייב להכריזו פושט רגל.

הכונ"ר והמנהל המיוחד אינם מתנגדים לבקשת החייב, כמפורט בדוח המסכם מטעמם.

ביום 18/11/14 ניתן צו לכינוס נכסי החייב על פי בקשתו, בגין חובות מוצהרים בסך של 865,255 ₪

ל-25 נושים, כאשר מושת עליו תשלום חודשי בסך של 200 ₪.

עד מועד הגשתה של חוות הדעת ע"י המנהל המיוחד הוגשו נגד החייב 12 תביעות חוב בסכום כולל של 359,304 ₪, מתוכם סך של 7,031 ₪ נתבעו בדין קדימה.

תביעות החוב נבדקו ואושר סך של 120,358 ₪. מתוכם אושר סך של 7,031 ₪ בדין קדימה.

מנימוקי הבקשה, לאור עמדת המנהל המיוחד ובהעדר התנגדות מטעם נושי החייב אשר לא התייצבו לישיבת בית המשפט שנוהלה בעניינו של החייב, אני מקבלת את הבקשה ומכריזה כי החייב פושט רגל.

כל ההגבלות שהוטלו על החייב יעמדו בעינן, והחייב ישלם סך של 500 ₪ לקופת הפש"ר מדי חודש בחודשו.

עו"ד רונן אביב ישמש כנאמן בהליך, כנגד חתימה על התחייבות עצמית על סך 50,000 ₪, להבטחת מילוי תפקידו.

לאור תוצאות ההליך ישולמו הוצאות ההליך ושכר הכונס מכספים שהצטברו בקופת הכינוס עד מועד מתן פסק דין זה. שכר טרחת בעלי התפקיד ישולמו בהתאם לתקנות. הוצאות המנהל המיוחד בסך של 500 ₪ ישולמו בנוסף.

עסקינן בהליך פש"ר החוסה תחת הרפורמה בהליכי פשיטת רגל של חייבים שהנהיג הכונ"ר. הנושים לא התייצבו לדיון אף שהובהר להם בצו הכינוס שבית המשפט עשוי להכריע בתוכנית פירעון ו/או ליתן צו הפטר מותנה במעמד הדיון בבקשה העיקרית.

לאחר שעיינתי בדוח המסכם מטעם בעלי התפקיד, ולאחר הודעת החייב מיום 5/7/16 לפיה הוא מסכים לתכנית הפירעון, אני מאמצת את תוכנית הפירעון המוצעת בדוח בעלי התפקיד לפיה החייב יוסיף לקופת הכינוס סך של 18,500 ₪ אשר ישולמו ב- 37 תשלומים חודשיים שווים של 500 ₪ כל תשלום.

ככל שזכויות החייב בחברת הפניקס חברה לביטוח בע"מ כוללות כספים נזילים שאינם מוגנים ע"י פקודת פשיטת הרגל, יועברו כספים אלה לקופת הכינוס, ובאחריות הנאמן להמציא פסיקתא לחתימתי.

על תוכנית הפירעון יחולו התרופות כדלקמן:

א. פיגור של שלושה (3) תשלומים חודשיים - יביא להארכת משך תוכנית הפירעון בשישה (6) חודשים נוספים מעבר לתקופת תוכנית הפירעון המקורית ולהגדלת סכום הפירעון הכולל בהתאמה.

ב. פיגור של שישה (6) תשלומים חודשיים - יביא להארכת משך תוכנית הפירעון בשנה נוספת מעבר לתקופת תוכנית הפירעון המקורית ולהגדלת סכום הפירעון הכולל בהתאמה וכן להשבת המגבלות שהוסרו, ככל שהוסרו.

ג. פיגור מצטבר של תשעה (9) פיגורים בתשלומים החודשיים יוביל לביטול הליכי הפש"ר, ביטול ההפטר המותנה וביטול ההכרזה על פשיטת הרגל, בהתאם להוראות סעיף 55(ב) לפקודה. במקרה זה, לא יוסרו מפושט הרגל פסלות על פי דין הנובעת מן ההכרזה ובמידה ויוותרו נכסים לזכות החייב, הם יוקנו לנאמן גם לאחר ביטול ההכרזה, בהתאם להוראות סעיף 55(ד) לפקודה, שיהיה רשאי לפעול למימושם לטובת קופת הנושים.

ד. כל נכס, כספים וזכויות השייכים לחייב מכל מקור שהוא (לרבות כספים בחב' בטוח, זכויות להחזרי מס וכדומה) ולא דווחו על ידי החייב במהלך הליכי פשיטת הרגל, יועברו לקופת פשיטת הרגל במלואם מיד עם גילויים, בין אם התגלו לאחר אישור תוכנית הפירעון או לאחר סיום ביצועה ואף לאחר קבלת הפטר חלוט.

ה. הסתרת מידע מהכונ"ר ובית המשפט בנוגע לזכויות החייב, עשויה לשמש גם עילה לביטול הליכי פשיטת הרגל או ביטול ההפטר, במידה וניתן, ולהגשת כתב אישום פלילי כנגד החייב. זאת, בנוסף על מימוש כל נכסי החייב לזכות הנושים.

כל עוד החייב עומד בתנאי תוכנית הפירעון, יהא פטור מהגשת דו"חות דו-חודשיים.

ניתן היום, כ"ט סיוון תשע"ו, 05 יולי 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
18/11/2014 הוראה למבקש 1 להגיש הודעה על הגשת אישורי מסירה עפרה אטיאס צפייה
06/09/2015 הוראה למבקש 1 להגיש הודעה על הגשת אישורי מסירה עדי חן-ברק צפייה
05/07/2016 פסק דין שניתנה ע"י עדי חן-ברק עדי חן-ברק צפייה
10/10/2017 פסק דין שניתנה ע"י איל באומגרט איל באומגרט צפייה