טוען...

פסק דין שניתנה ע"י ניר נחשון

ניר נחשון20/07/2015

לפני

כב' הרשם הבכיר ניר נחשון

התובעת:

שולמית יעקב

-נגד-

הנתבעים:

1.גדעון רכבי

2.אינה רנרט-רכבי

פסק-דין

1. לפניי תביעה כספית- נזיקית, על סך 13,630 ₪, בגין נזקי רכוש שנגרמו למקרקעי התובעת ולמטלטלין שבבעלותה, בעטייה של רטיבות שנוצרה כתוצאה מחדירת מים מדירת הנתבעים לדירתה וכן, נטען לנזקים לא ממוניים שנגרמו לה כתוצאה מנזקי הרטיבות.

2. אליבא דתובעת, במשך מספר שנים חודרים מים מדירת הנתבעים לדירתה. בעקבות כך נגרמו לדירתה ולמטלטלין שבבעלותה נזקים לרבות נזקים לקירות הבית, ריהוט, נזקי טיח וכד'. לטענתה, חרף פניות מרובות אל הנתבעים להסרת המפגע הנ"ל, טענו הם, כי מקור הנזילות תוקן. דא עקא, כי הרטיבות המשיכה להופיע במוקדים שונים בדירתה. התובעת צירפה לכתב התביעה חוות דעת השמאי אמנון חסון, לפיה, עלות תיקון נזקי הרטיבות בדמות תיקון טיח וצבע תקרת הסלון ולחדר השינה נאמדת בכ-3,500 ₪ בצירוף מע"מ.

3. אליבא דנתבעים, כעולה מכתב הגנתם, התובעת לא הוכיחה קיומה של יריבות בין הצדדים. כמו כן, טענותיה נסמכות על גרסתה הסובייקטיבית וכן, גרסתה לא אומתה ולא בוססה. לטענתם, חוות דעתו של השמאי איננה מפורטת ואינה מצביעה על אחריות או חבות המופנים כלפיהם. כמו כן, הטענה הינה כללית בלא פירוט ובלא ביסוס. לדבריהם, תוקן הטעון תיקון וחלחול המים פסק. עוד הוסיפו, כי הנזק עקב מקור הרטיבות אינו מכוסה במסגרת הביטוח. כמו כן, לטענתם, לא הוכח כל קשר בין הנזק לבין דירתם ואף לא הוצגה ראיה לכך.

4. בדיון שהתקיים בפניי ביום 19.3.15 הגיעו הצדדים להסכמה דיונית, לפיה, תתקיים פגישה משותפת בדירתה של התובעת עם בעלי מקצוע ושמאיי הצדדים וכן עם קבלנים פוטנציאליים בנוכחות נציג חברת הביטוח של הנתבעים, זאת, על מנת לפתור את בעיית הרטיבות באופן יסודי. כמו כן, סוכם, כי הצדדים יתייחסו לסיבת הרטיבות בשים לב לכך כי נזקי האיטום אינם מכוסים בפוליסת הביטוח.

5. בעקבות פגישה שהתקיימה ביום 15.4.15 בדירת התובעת בין שמאי הצדדים בהתאם להסכמה הדיונית הוגש דיווח מטעם משרד שמאות "שירותי שמאות מזן-סאס" מיום 5.5.15 התגלתה ההחמרה של הנזקים ועל כן, עודכנה הערכת הנזקים והשוותה להערכתו של השמאי חסון מטעם התובעת.

6. על יסוד האמור, הנני מחייב את הנתבעים לשלם לתובעת סך של 3,500 ₪ בצירוף מע"מ. כמו כן, הנתבעים יישאו בהוצאות משפט בסך 2,500 ₪ (כולל הוצאות השמאי מטעם התובעת).

המזכירות תדאג לשלוח העתק מפסק הדין לצדדים בדואר רשום.

בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים בתוך 15 יום.

ניתן היום, ד' אב תשע"ה, 20 יולי 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
20/07/2015 פסק דין שניתנה ע"י ניר נחשון ניר נחשון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 שולמית יעקב
נתבע 1 גדעון רכבי
נתבע 2 אינה רנרט-רכבי