טוען...

החלטה שניתנה ע"י אברהם טל

אברהם טל04/11/2014

לפני:

כב' הנשיא אברהם טל, אב"ד
כב' השופטת זהבה בוסתן
כב' השופט צבי דותן

העותר

אורן ראובן

נגד

המשיבים

1. ועדת השחרורים

2. היועץ המשפטי לממשלה

<#2#>

נוכחים:

העותר ובא כוחו עו"ד אסולין

ב"כ המשיב 2 עו"ד שרה טל

פרוטוקול

ב"כ העותר: חוזר על העתירה.

ב"כ המשיב 2: מגישה כתב תשובה. התגובה הוגשה אתמול בערב מהסיבה שמהמזכירות הוברר שלא קיבלנו את ההחלטה של ביהמ"ש כיוון שהיתה בעיה במזכירות, ורק כשפנו אלינו מהמזכירות של ביהמ"ש הוברר שהיתה תקלה ופרקליט הכין מיד תגובה בדחיפות ואנו מתנצלים בפני הסניגור ובפני ביהמ"ש על התקלה.

ב"כ העותר: עיינתי בכתב התשובה. העותר ריצה כמעט 7 חודשים מתוך 8 בתנאים ללא חופשות. העותר הוגדר כאסיר אלמ"ב בשלב מאוחר, לא יצא לטיפול ולא יכול היה לצאת לחופשות עד שהסרנו את זה באוג' ומה שהגיע מהשלב הזה זה שאמרו לו יתרת מאסר קצרה וגם כן אי אפשר לצאת לשום טיפול, הוא לא יכול היה לצאת לאור ירוק.

איפה האינטרס שלנו עומד היום, אני מציע להאריך לו את תקופת הפיקוח, העותר יהיה בפיקוח הוועדה, ייכנס לטיפול אצל גב' היכל ב"אור ירוק". אם תידחה העתירה יישב עוד חודש בלי טיפול ושיקום כשיש לנו הזדמנות לנצל את הזמן הזה.

המאסר הקודם שלו היה לפני 20 שנה ובו שוחרר שחרור מוקדם.

ב"כ המשיב 2: העותר שוחרר שחרור מוקדם פעמיים בעבר.

ב"כ העותר: מה אנחנו מחפשים פה ולא שיש לו עוד שנה שנתיים שלוש, ובנוסף ביקשתי להקדים את העתירה ואולי עדיף שלא הוקדם, הוא ריצה כמעט את המלא שלו.

ככל שהוא היה אלמ"ב לא נתנו לו להיכנס לשום טיפול והוא ביקש להיות ב"אור ירוק" ואנו יכולים להכניסו עכשיו ודווקא במקרים כאלה אני חושב, בשביל חודש, אבקש להאריך לו את תקופת התנאי לעוד חודש, שיבוא לעוד פיקוח.

ב"כ המשיב 2: מגישה מידע לביהמ"ש. מגישה החלטה לגבי העברתו מפרופיל אלמ"ב לפרופיל רגיל.

המידע לא קושר את העותר ישירות.

ב"כ העותר: התנהגות העותר בכלא טובה, והסיפור של אלמ"ב פגע בו גם בשיקום וגם בחופשות לפני ואחרי ואני מבקש מביהמ"ש לקבל את העתירה בהינתן שאלה הנתונים והוא מוכן להארכה של עוד פיקוח, יילך ויעשה את הדברים וזה יענה הרבה יותר נכון באיזון שהוא כבר ריצה כמעט את כל הזמן שלו, אפשר לפקח עליו וזו בקשתי.

לגבי תסקיר שירות המבחן – העותר לקח אחריות. אפשר לשמוע את עמדתו היום. יש פה הזדמנות לתפוס את הטיפול ב"אור ירוק" וגם האינטרס שלנו כחברה לפקח עליו, אולי אסירים הגיעו לאן שהם הגיעו לפעמים בגלל בעיות של פיקוח ושליטה, אפשר לתפוס אותו ולפקח עליו וגם להאריך לו את התקופה של הפיקוח, יש פה גם אינטרס של הציבור. אם אפשר לוודא שהטיפול בפיקוח חיה היכל, להאריך לו את התנאי ויבוא לעוד פגישות.

בהינתן שהוא ריצה את מרבית תקופת המאסר האם זה לא יהיה נכון להאריך לו את תקופת התנאי והעותר ישוחרר עכשיו.

לאור המלצת בית המשפט, ולאחר שהתייעצתי עם העותר, העותר מבקש לחזור בו מן העתירה.

<#3#>

פסק דין

לאור הסכמת העותר, שקיבל את המלצת בית המשפט באמצעות בא כוחו, אנו דוחים את העתירה.

<#4#>

ניתן והודע היום י"א חשוון תשע"ה, 04/11/2014 במעמד ב"כ הצדדים והעותר.

אברהם טל, נשיא

אב"ד

זהבה בוסתן, שופטת

צבי דותן, שופט