טוען...

החלטה שניתנה ע"י אברהם טל

אברהם טל21/09/2014

לפני כב' הנשיא אברהם טל

העותר

בן גניש

נגד

המשיב

שירות בתי הסוהר

<#2#>

נוכחים:

ב"כ העותר עו"ד ירום הלוי

ב"כ המשיב עו"ד טל שחף

פרוטוקול

ב"כ העותר: חוזר על העתירה.

ב"כ המשיב: מגישה מידע מודיעיני. העתירה הגיעה הבוקר ולא הספקתי להכין כתב תשובה. אני מגישה החלטת ועדת העברות ומידע חסוי.

ב"כ העותר: הנזק שתגרום ההעברה ציינתי בעתירה ואני אומר גם כאן, העותר מואשם ברצח בבימ"ש נכבד זה, כתב האישום כולל עשרות עדים, עשרות אזרחים שצריכים להעיד וצפויות להיות ישיבות רבות במשפט וממקום כליאה שהוא קרוב לבימ"ש ומן הסתם היה מנציח מצב סביר של התכוננות למשפט והתייצבות לדיונים רבים, אם יועבר לבית מעצר קישון צפויה לו טלטלה רבה.

לגבי הסכסוכים הנטענים – קשה לי להתמודד עם ידיעות מודיעיניות שאיני רואה אותן והתובעת אמרה לי שיש רשימת מסוכסכים רבה. השאלה היא כזו, האם אפשר להעביר אותו לכלא רימונים, שותפו לתיק, מני דבוש, הועבר בעקבות אותה תקרית לכלא רימונים, הם היו ביחד באותו אגף, אותו תא. אני מניח שזה אותם נתונים ולכן אני מבקש מביהמ"ש להעביר אותו לרימונים בבחינת האיזון הראוי.

ב"כ המשיב: בלתי אפשרי להעבירו לכלא רימונים.

ב"כ העותר: אני מדבר בשם ההיגיון, הם שניהם שותפים באותו תיק, אותו מני דבוש גם נאשם באותו תיק, והם חברים מאוד טובים וקרובי משפחה, הסכסוכים של העותר הם לא הסכסוכים של דבוש? עם כל הכבוד, אני חושב שהתהייה של ביהמ"ש היא לא נימוק מוצדק בחזקת נימוק כנגד ההעברה שלו לרימונים, כי ההיגיון במה שאמרתי הוא מוצק למדי לעניות דעתי.

אני מזכיר את כלל הפרשנות שבמקרה זה צריך להיות לטובת העותר ולא רק שאני לא יודע מה הידיעות המודיעיניות וזה קשה לי, אני לא צריך להיות בצד המפסיד מבחינת פרשנות.

אני נתלה ללא כחל וסרק בטיעון שהעברתו לרימונים והצבתו ביחד עם מני דבוש היא תהיה איזון ראוי ובוודאי שאין כאן טיעון הפוך שייטול מהגיונו של הטיעון שלי וצדקתו, במיוחד בדיון בהליך כזה.

<#4#>

החלטה

העותר עצור עד תום ההליכים בקשר לתפ"ח 26407-05-14 (בימ"ש מחוזי מרכז-לוד) שבו הוא מואשם, יחד עם קרוב משפחתו, ברצח, והוא מלין על החלטת המשיב להעביר אותו מבית מעצר ניצן, שם היה יחד עם קרוב משפחתו ושותפו הנטען לעבירה עד לאחרונה, לבית מעצר קישון.

ב"כ העותר טוען כי העברת העותר תגרום קושי משמעותי בניהול משפטו, הן בכל הקשור למפגשים בינו לבין העותר והן בכל הקשור להבאתו לבית המשפט.

המשיב סומך החלטתו על מידעים חסויים שהוצגו בפני ועל חוות דעת ועדת העברות ארצית שהחליטה להעביר את העותר לבית מעצר קישון בשל סכסוכים שקיימים בינו לבין אסירים אחרים שנמצאים במתקני כליאה אחרים.

ב"כ העותר מבקש כי אם ביהמ"ש יחליט כי העברת העותר לבית מעצר ניצן מוצדקת, שהעותר יועבר לכלא רימונים, שם נמצא קרוב משפחתו ושותפו הנטען לעבירה.

עיון במידעים החסויים שהוצגו בפני מעלה כי מדובר במידעים חסויים מהזמן האחרון יחסית שמלמדים על סכסוכים בין העותר לבין אסירים אחרים באגף שבו הוא שהה, אשר מעלים חשש לשלומו של העותר באם יישאר באגף (ראה ידיעה 621, 597 ו- 664).

באשר לבקשת העותר לעבור לכלא רימונים, מעלה עיון בהחלטת ועדת העברות כי קיימת חוסר בהירות בכל הקשור לאפשרות זו.

לאור האמור לעיל, החלטת המשיב להעביר את העותר לבית מעצר ניצן היא החלטה מוצדקת אך בטרם יועבר לבית מעצר קישון יבדוק המשיב פעם נוספת אפשרות העברתו לכלא רימונים.

ב"כ המשיב ידווח לביהמ"ש ובמישרין לב"כ העותר, הנימוק לאי העברתו של העותר לכלא רימונים, במידה ויחליט שלא לעשות כן.

בכפוף לאמור לעיל, אני דוחה את העתירה.

<#5#>

ניתנה והודעה היום כ"ו אלול תשע"ד, 21/09/2014 במעמד ב"כ הצדדים.

אברהם טל , נשיא

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
19/09/2014 החלטה שניתנה ע"י קלרה רג'יניאנו קלרה רג'יניאנו לא זמין
21/09/2014 החלטה שניתנה ע"י אברהם טל אברהם טל צפייה