טוען...

החלטה שניתנה ע"י רבקה איזנברג

רבקה איזנברג23/10/2014

בפני

כב' השופטת רבקה איזנברג

מבקש

אמנון שרעבי

נגד

משיב

אבי ועקנין

החלטה

1. בתאריך 28.9.14,ניתן, בהסכמת המשיב, צו למניעת הטרדה מאיימת כנגד המשיב על פיו נקבע בין היתר כי נאסר על המשיב להימצא במרחק של 300 מ' מדירת המבקש.

2. בעקבות בקשת המשיב צומצם האיסור כאמור, באופן שיותר למשיב להגיע לבית הכנסת ולמזכירות היישוב אע"פ שהם מצויים במרחק פחות מ-300 מ' מדירת המבקש.

3. בהמשך עתר המבקש לאסור על המשיב להיכנס לישוב בכניסה העליונה הראשית ולהורות למשיב להיכנס דרך מסלול אחר המכונה "דרך הלולים". כן ביקש המבקש כי אף עובדי המשיב המגיעים לבצע עבודתם במערכות המים של הישוב וחבריו ,יודיעו לו בטרם כניסה לשטחיו החקלאיים ולדירתו.

4. בתגובה לבקשת המבקש, טען המשיב כי כניסה בדרך הלולים אינה אפשרית וכי חובת ההודעה לה עתר המבקש, תפגע בעבודת המשיב ובחובתו כלפי האגודה כלפיה התחייב לטפל בענייניה כחברה לניהול משק מים. המשיב הבהיר כי הודעה מוקדמת לא תאפשר תפיסה של חיבורים פיראטים או נזקים, שלטענתו, נעשים ע"י המבקש.

לאור טענות הצדדים, נתבקשה האגודה ליתן התייחסותה לשני העניינים המפורטים.

5. בהתאם לתגובת האגודה מיום 14.10.14 ,מעבר בדרך הלולים מצריך מעבר בשטחים חקלאיים וכן פתיחת שער חשמלי, שער פנימי של חוות הלולים ושער ביטחון. לגישת האגודה דרך יעילה יותר הינה בכניסה הראשית ומשם פניה שמאלה ונסיעה בכביש המערכת. כן הודיעה האגודה כי השטחים החקלאיים הינם חלק ממשבצת האגודה וכי כניסה אליהם לצורך טיפול ותחזוקה במערכת המים אינה מצריכה בעיקרון, ובמיוחד ע"פ ההסכם בין האגודה למשיב, הודעה מוקדמת לחבר.

6. ניתנה לצדדים שהות להתייחס לתגובת האגודה ולאחר שעיינתי בטענות המבקש אשר הגיש תגובתו, להלן החלטתי:

מאחר שבמסגרת הצו למניעת הטרדה מאיימת נאסר על המשיב בכל מקרה להתקרב אל המבקש, הרי אין מקום לחשש המבקש למפגש עם המשיב בצומת הכניסה הראשית, שהרי אם במקרה יחלפו בצומת באותו מועד, ממלא נאסר על המשיב להתקרב למבקש ועליו להתרחק מידית. ברי כי חשש המבקש בעניין זה לפגישה מקרית, יכול להיות מועלה לגבי כל מקום (לרבות בית הכנסת או המזכירות) ולא ניתן לאסור על המשיב להימצא בכל מקום בו יכול ובמקרה יחלוף גם המבקש באותה עת.

לפיכך ובהתאם לאמור בתגובת האגודה אני קובעת כי המשיב יוכל להיכנס דרך הכניסה הראשית של היישוב ובלבד שיפנה שמאלה וייסע משם בכביש המערכת. האיסור בדבר התקרבות למבקש או אל ביתו עומד על כנו.

7. חובת מתן הודעה למבקש ביחס לביקור פועלים מטעם המשיב, תחול רק ביחס לדירתו של המבקש.

אינני מוצאת להורות על מתן הודעה מוקדמת בכל הנוגע לביקור עובדי המשיב, במסגרת עבודתם, בשטחים חקלאיים של המשיב. אבהיר כי המדובר בתיק שעניינו מניעת הטרדה מאיימת מטעם המשיב עצמו. אינני רואה בכניסת עובדים לשטחים חקלאיים לצורך ביצוע עבודתם בעניין מערכות משק המים משום הטרדה מאיימת. אין מקום במסגרת הליך ספציפי זה לדון בסמכויות האגודה בעניין שטחים חקלאיים, או טענות אחרות של המבקש, או בקשר לסכסוכים הנובעים מענייני משק המים וכיוב'.ככל שלמבקש טענות המצדיקות, לטענתו, איסור על עובדים כאמור להיכנס לשטחיו החקלאיים, הינו רשאי לפנות לייעוץ משפטי באשר להליך הנכון ולא במסגרת תיק זה!!

ניתנה היום, כ"ט תשרי תשע"ה, 23 אוקטובר 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
01/10/2014 החלטה רבקה איזנברג לא זמין
23/10/2014 החלטה שניתנה ע"י רבקה איזנברג רבקה איזנברג צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 אמנון שרעבי
משיב 1 אבי ועקנין