טוען...

הוראה לעותר 1 להגיש הפקדת ערבות

אברהם טל02/10/2014

לפני כב' הנשיא אברהם טל

העותרים

1. מחמוד אבו שריקי

2. פואד אבו שריקי

נגד

המשיב

שירות בתי הסוהר

<#2#>

נוכחים:

העותרים ובא כוחם עו"ד גיא שמר

ב"כ המשיב עו"ד אפרת פלד הרוש

פרוטוקול

ב"כ העותרים: חוזר על העתירה.

ב"כ המשיב: מגישה כתב תשובה.

ב"כ העותרים: עיינתי בכתב התשובה.

הגענו להסכמה לגבי העותר 1 – אושרה לו חופשה בת 24 שעות.

ב"כ המשיב: מרגע שהערבים יגיעו ויאושרו הוא ייצא לחופשה. אנחנו מנסים עד כמה שיותר לקצר את התהליכים.

מגישה את מספר המאסרים וחוות דעת גורמי הטיפול ביחידה.

מפנה לחוות דעת גורמי הטיפול, מדובר בעותר רצידיביסט, מאסר שלישי שלו.

כל העבירות בגין סמים או אלכוהול והוא לא רצה להשתלב בטיפול, אנחנו לא יכולים לתת בו אמון ואם הוא יחזור מהחופשה הזו.

ב"כ העותרים: העותר 2 משתחרר עוד חודש וחצי. לעותר 1 חמישה מאסרים קודמים והם מסכימים.

ב"כ המשיב: לא תהיה התנגדות להוציאו בליווי לקבר במועד שלא ידוע מראש.

ב"כ העותרים: לגבי העותר 2: הפסיקה הכירה במבחנים גמישים ואף מאוד באופן יחסי לחופשה רגילה כשמדובר בחופשה מיוחדת אמרה הפסיקה כשמה כן היא. מסתכלים על מכלול, ולפי הפקודה, סעיף פרק ח', 04.4000, המקום היחיד שלא צריך אישור נציב ואפשר לתת 48 שעות זה במקרה של מות קרוב משפחה מדרגה ראשונה.

מפנה להחלטה של כב' השופטת נאור, עצור אחרי כתב אישום, עבירת אונס, נתנה לו לצאת שלא בליווי כי מדובר במות אח, אומרת המשנה לנשיא היום דומה כי השתתפות במנהגי אבלות נתפסת בעיני רבים כחשובה יותר מהשתתפות בשמחות. חופשה מיוחדת מדברת על הרגשות הכי עמוקים ולא נתנו להם לפי המנהגים שלהם, לפני שאח קרוב מדרגה ראשונה נטמן רואים אותו, האח האבל נמצא פה והוא אומר לי למה אני צריך לחכות כל כך הרבה זמן, מדובר בשני אחים שמבקשים לשבת את השבעה, שלושה ימים שיש להם ואנו מקצרים להם את זה כי הם צריכים לחזור לפני כניסת כיפור.

חברתי אמרה יש פה רצידיביזם והוא יוצר התנגדות טיפולית ואני חיפשתי בפסיקה ולא מכיר התנגדות טיפולית ואני מכיר החלטה של אסיר עולם ששוחרר בגלל מות אביו.

אני מבקש ששניהם יצאו יחד. אני מבקש ש- 24 שעות יהיה לאלתר מעכשיו ועד כניסת יום הכיפורים.

ב"כ המשיב: אנחנו מבקשים שישובו מס' שעות לפני החג.

ב"כ העותרים: לעניין הרצידיביזם, לא יעלה על הדעת שהעותר 1 ירצה מאסר חמישי, השני מרצה מאסר שלישי והם לא מסכימים. העותר 2 לא קיבל טיפול אך בקשתי היא לחופשה מיוחדת.

לעותר 1 קבוע שחרור ב- 5.12 והעותר 2 שחרורו המינהלי 30.11, מדובר בחודש וחצי, אין לנו פה חשש למסוכנות, גם אני הייתי רוצה שהוא יקבל טיפול אך זה לא מונע חופשה מיוחדת.

אני מבקש ששניהם יצאו מפה, הפק"ש יגיע מהיחידה לכאן, הערבים שמאושרים זה ג'מאל אחיו, אישתו של העותר 1, הם נמצאים פה ואני מבקש שיחתימו אותם ויוציאו אותם מפה.

<#3#>

החלטה

העותר 1 מרצה 10 חודשי מאסר בגין עבירות תעבורה והעותר 2, אחיו, מרצה 22 חודשי מאסר בגין עבירות סמים והם מבקשים לצאת לחופשה מיוחדת על מנת להתאבל על מות אחיהם שטבע ביום 30.9.14, לאחר שלא השתתפו בהלווייתו.

המשיב מסכים להוצאת העותר 1 לחופשה המיוחדת בערבות ערבים המוסכמים עליו למשך 24 שעות, אך מתנגד להוצאת העותר 2 לחופשה מיוחדת בשל התנגדות גורמי הטיפול המתבססת על כך שבכל מהלך מאסרו הוא לא קיבל טיפול גמילה מסמים, למרות שהוא זקוק לו מאחר והוא מרצה עונש מאסר שלישי בגין עבירות סמים.

אינני מקל ראש בהתנגדות גורמי הטיפול ליציאת העותר לחופשה המיוחדת ואם היה מדובר בחופשה רגילה ודאי שלא הייתי נעתר לבקשה לצאת אליה שכן תנאי מתנאי חופשה הוא השתתפות העותר בהליך טיפולי, תנאי שהעותר 2 לא עמד בו.

אם בכל זאת אני נעתר לבקשת העותר 2 לצאת לחופשה המיוחדת על מנת להתאבל על מות אחיו, אני עושה כן מאחר ויתרת מאסרו קצרה יחסית והוא משתתף בקבוצת NA, גם אם לא באופן סדיר.

לאור כל האמור לעיל, אני מקבל את העתירה ומורה למשיב לאפשר לעותרים לצאת לחופשה מיוחדת בת 24 שעות החל מהיום בשעה 14:00 ועד מחר בשעה 14:00 בתנאים שנקבעו על ידי המשיב.

ניתן להחתים את הערבים על ערבות בגובה 20,000 ₪ כל אחד במזכירות בית משפט זה והעותרים יצאו לחופשה המיוחדת מבית המשפט.

הערבים או מי מהם יוכלו להעביר לעותרים פרטי לבוש באמצעות הממונים על ליווי אסירים.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ח' תשרי תשע"ה, 02/10/2014 במעמד ב"כ הצדדים והעותרים.

אברהם טל , נשיא

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
02/10/2014 הוראה לעותר 1 להגיש הפקדת ערבות אברהם טל צפייה