טוען...

החלטה שניתנה ע"י מיכל ברנט

מיכל ברנט10/12/2014

לפני כב' השופטת מיכל ברנט

העותר

שמעון אביבי

נגד

המשיב

שירות בתי הסוהר

נוכחים:

העותר ובאת כוחו עו"ד שרון לינדר

ב"כ המשיב עו"ד ליאור קורן

פרוטוקול

ב"כ העותר: חוזרת על העתירה.

מדובר בעותר בן 66, נשוי, אב ל-5 ילדים, סב לנכדים, אדם נורמטיבי, שירת שירות צבאי בחיל האוויר, עבד בשירותי הכבאות למעלה מ-23 שנים. יש לי תעודות הוקרה לאורך כל הדרך שלו. זהו מאסרו הראשון, במסגרתו ניתן לו קנס של 15,000 ₪ אשר שולם במלואו. הוא שוהה באגף מתקדמים ג' באיילון, עבר 13 ניתוחים, מצבו הבריאותי לא תקין, הוא תומך באסירים. העו"ס מציינת בחוות דעתה שהוא ללא בעיות משמעת, מוסר בדיקות שתן נקיות, מביע מוטיבציה להשתתף בטיפול, נעדר דפוסים עברייניים.

העתירה הייתה לשלב אותו אחרי 19 חודשים בסבב חופשות. עלו פה שתי טענות על בסיס ההתנגדות של המשיב: האחת, שעליו לסיים השתתפות בקבוצת שינוי דפוסים והשני הוא מידע שיש בפני בית

המשפט.

אני מסכימה להגשת המידע.

לטעמו של העותר אין לו סכסוך עם אף אחד, מעולם הוא לא היה מסוכסך. אם מדובר בחוב כספי, שקצין המודיעין דיבר עם העותר, העותר מבקש לדעת על מי מדובר כדי לסגור את החוב. מדובר באדם נורמטיבי שגם העו"ס כותבת שהוא נעדר דפוסים עברייניים.

אמנם הוא השתלב רק לאחרונה בקבוצה של שינוי דפוסים אך בעוד 4 חודשים הוא צפוי לעלות לוועדת שחרורים ובית המשפט יודע את המשמעות של שיתוף בסבב חופשות.

אם הוא מסיים את הקבוצה ביום 15.2.15, עד שיתחילו לבדוק ולהגיש טפסים, ייקח הרבה זמן.

אני מבקש לבחון את המידע, לאור דבריו של העותר שמדובר במידע לא מבוסס. הרקע של העותר הוא שהוא נתן שוחד לשוטר ולדבריו השוטר הזה מפעיל כל מיני קשרים ואמצעים על מנת לייצר מידעים לכאורה שיש לעותר קשרים עם עבריינים, דבר שהוא לא נכון בעליל. מה עוד שגם העו"ס התרשמה מזה, כשהיא מטפלת בו באופן יום יומי.

ניתן לאיין כל מסוכנות. ניתן לתת לו להתאוורר 4 חודשים לפני שהוא עולה לוועדה.

אם מדובר בקשרים עם עבריינים, מן הסתם הקשרים האלה יהיו גם בחודש הבא או שלא יהיו. אין סיבה לנהל את הדיון הזה בעוד חודשיים. אנו רוצים לקדם אותו לקראת השחרור המוקדם.

העותר: אני הייתי בסבב של 13 ניתוחים. אני עפתי מ-4.5 מטר לרצפה ולא הרגשתי. אחרי 9 שנים הרגשתי שאני לא יכול להשתין ולא יכול לעשות כלום. אז מצאו אצלי 5 ס"מ ציסטה כתוצאה מהנפילה. אז התחילו לנתח אותי. הרופא בתל השומר אמר לי שמי שייגע בי אני אהיה על כסא גלגלים. עד שמצאתי רופאים שינתחו אותי, שלקחו סיכון לנתח אותי, והם הגיעו ל-13 ניתוחים.

הניתוח האחרון היה במהלך המאסר, לפני כ-8 חודשים. אני צריך לעבור עוד שני ניתוחים.

ב"כ העותר: הגשנו בקשות לשחרר אותו לאור מצבו הבריאותי. אין שום סיבה לא לאפשר לו לצאת.

ב"כ המשיב: ההתנגדות שלנו התבססה על שני נדבכים: האחד, העותר עד לרגע שילובו בקבוצה האחרונה סירב לקבל טיפול. לאחר שהוא כבר שולב בטיפול, הוא כבר מבקש לצאת לחופשות. אני מפנה להחלטות בית משפט זה ולהחלטות הנשיא בתיקים אחרים, שלא מספיק שאדם ישולב בקבוצה, אלא צריך לסיים אותה ולראות את ההיתרמות שלו מהקבוצה ולכן העותר מקדים את המועד.

המידעים מונחים בפני בית המשפט שרואה את הסיבה להתנגדות שלנו. הדברים מדברים בעד עצמם.

ב"כ העותר: בשלב זה, ולאור הערות בית המשפט, אני מבקשת למחוק את העתירה ולשמור לעצמי את הזכות להגיש עתירה נוספת בחלוף תקופה בה העותר יהיה בקבוצה הטיפולית.

החלטה

העתירה נמחקת.

ניתנה והודעה היום יח' כסלו תשע"ה, 10/12/2014 במעמד הנוכחים.

מיכל ברנט, שופטת