טוען...

החלטה שניתנה ע"י אפרים צ'יזיק

אפרים צ'יזיק26/10/2014

בפני

כב' הרשם הבכיר אפרים צ'יזיק

תובעת

נאות כיפת הזהב בע"מ

נגד

נתבעים

1. סמיה שמש

2. אלי שמש

החלטה

  1. העניין שבפני, בקשת הנתבעים למחיקת הכותרת "בסדר דין מקוצר".
  2. על מנת שתובענה כספית תידון בסדר דין מקוצר, נדרש שהתובענה תעמוד במספר תנאים ברורים, והם היות התובענה לסכום קצוב, שהינה פרי חוזה, ושיש לגבי החיוב ראיות בכתב.
  3. הבקשה למחיקת כותרת, שלובה באופן עקרוני גם בטענות הגנה לגופו של עניין, שאינן מכוונות כלפי כשירות התובענה להתברר מן הבחינה הטכנית, בסדר דין זה או אחר, ולא ראיתי טעם שתידון בקשה למחיקת כותרת בנפרד מבקשה למתן רשות להתגונן. אין בגישה זאת (פיצול והארכת המועד להגשת הבקשה הנוספת) דבר, מלבד הארכת ההליך בצורה מיותרת.
  4. לגופו של עניין, סבורני שאין הצדקה למחיקת הכותרת "בסדר דין מקוצר", מקום שמדובר בדרישה לסכום קצוב, שהינה פרי חוזה, ולגבי החיוב הנטען יש ראיות בכתב; הטענה לגבי היות חתימת אחד הנתבעים כמחייבת את מכלול הנתבעים, ושאלת חיוב המוקם מכח התנהגות המאשררת את אותו חוזה, או זכות לסילוק יד מכח חוזה, מהווה טענת הגנה, ואינה מכוונת כלפי כשירות התובענה להתברר בסדר דין זה או אחר.
  5. לפיכך, הנתבע 2 יצרף תצהיר לתמיכה בבקשתו בתוך 20 ימים מהיום – עד 16.11.2014, והיא תידון כבקשת רשות להתגונן. ככל שלא יצורף תצהיר, תישקל מחיקת הבקשה, על כל המשתמע מכך.
  6. ת.פ. ליום 16.11.2014.

ניתנה היום, ב' חשוון תשע"ה, 26 אוקטובר 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
26/10/2014 החלטה שניתנה ע"י אפרים צ'יזיק אפרים צ'יזיק צפייה
03/12/2014 החלטה שניתנה ע"י אפרים צ'יזיק אפרים צ'יזיק צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 נאות כיפת הזהב בע"מ אורן סלעי
נתבע 1 סמיה שמש
נתבע 2 אלי שמש