טוען...

החלטה שניתנה ע"י אברהם טל

אברהם טל28/12/2014

לפני כב' השופט אברהם טל - נשיא

העותר

היזמי עזרא

נגד

המשיב

שירות בתי הסוהר

<#1#>

נוכחים:

העותר

ב"כ המשיב עו"ד אפרת פלד הרוש

פרוטוקול

העותר: חוזר על העתירה.

ב"כ המשיב: מגישה כתב תשובה.

העותר: עיינתי בכתב התשובה. נפגשתי עם דיאטנית. שלחתי עתירה שהפסיקו לי את הדיאטה. הייתי בדיון ב- 14.12 ונקבע לי תפריט דיאטה, 3.5 חודשים לפני כן הפסיקו לי את הדיאטה. הדיאטנית קבעה לי תפריט אחר ולא נותנים לי אותו.

אני הייתי בדיון לפני שנתיים וחצי ואני סובל מהמעיים, הופניתי לגסטרו שהחליט שזו מחלה קשה ואין תרופה לכך ומה שיעזור לי זה רק הדיאטנית.

מציג מסמך לפיו נשלחתי לפני שנה לדיאטנית. הייתי אצל דיאטנית והם הפסיקו לי את האוכל, הפסיקו בשר, צמצומים בכל דבר, באתי היום לבית משפט כדי לבקש דבר בסיסי, אוכל. אני סובל מהמעיים. כל מנהל בית סוהר שעבר והראיתי לו את זה והוא קיבל את ההחלטה ואמר אתה צודק, ובא המנהל החדש אמר תעשה מה שאתה רוצה, אמרתי לו תבדוק. זו לא תשובה למנהל בית סוהר. אני מבקש מבית משפט חד משמעית מכיוון שהתזונה מקלה לי על הכאב, אני מבקש מבית המשפט לפי הבקשה שיפרט כל דבר ויורה לשב"ס מה צריך להביא לי.

ב"כ המשיב: מגישה מסמך מהתיק הרפואי של העותר, ברגע שהוא נבדק על ידי דיאטנית בהתאם להחלטת ביהמ"ש אנחנו מעבירים את אישור הדיאטה לרופא המחוז, ב- 22.12 כפי שניתן לראות מתוך התיק הרפואי אושרה לו הדיאטה כל מה שהוא יקבל כולל מנות טונה וגם חזה עוף.

העותר: הם הפסיקו לי את הדיאטה לפני 4 חודשים ולכן חזרתי לדיאטנית שתפרט כל דבר ותגיד כמה זה אחרי בישול.

ב"כ המשיב: זה מה שמצוין בתיק הרפואי וזה מה שהוא מקבל, יש דיאטה עדכנית היום וזה מה שהוא יקבל.

העותר: המנהל החדש הפסיק לי את הדיאטה. באתי לרופאה והיא אמרה לא הפסקתי לך את הדיאטה זה רפואי. אני באתי לדיאטנית שתציין לשופט בדיוק מה אני צריך לקבל. אני מבקש מעקב אצלה. היא צריכה לעשות עלי ניסוי ולראות את הסימפטומים, כך היא תראה מה מתאים לי.

<#2#>

החלטה

העותר מרצה 18.5 שנות מאסר בגין עבירות מין, אלימות ומאסר על תנאי, והוא מלין על אי קיום החלטת ביהמ"ש באשר לקבלת מזון דיאטטי על פי תפריט שרשמה לו דיאטנית איתה נפגש ביום 14.12.14.

המשיב טוען בכתב התשובה כי לאחר בדיקת רופא היחידה את התפריט המוצע על ידי הדיאטנית ואישור רופא המחוז, יחל העותר לקבל את התפריט בהתאם להמלצת הדיאטה.

העותר טוען כי מזה 3 חודשים הופסק לו המזון הדיאטטי שאותו קיבל אך חזקה על המשיב כי לאחר שהעותר נפגש עם דיאטנית וקיבל תפריט דיאטה בהתאם למצבו הרפואי, המלצתה תמומש בכפוף לעמדת הגורמים הרפואיים בשב"ס.

בכפוף לאמור לעיל, אני דוחה את העתירה.

<#3#>

ניתנה והודעה היום, ב' טבת תשע"ה, 24 דצמבר 2014, במעמד ב"כ המשיב והעותר.

אברהם טל, שופט

נשיא