טוען...

החלטה שניתנה ע"י אברהם טל

אברהם טל21/01/2015

לפני כב' השופט אברהם טל - נשיא

העותר

מטיאס ג'וס

נגד

המשיב

שירות בתי הסוהר

נוכחים:

העותר ובאת כוחו עו"ד קרן קלר

ב"כ המשיב עו"ד אפרת הרוש - פלד

פרוטוקול

ב"כ העותר: חוזרת על העתירה.

ב"כ המשיב: מגישה כתב תשובה.

ב"כ העותר: עיינתי בכתב התשובה.

מדובר באסיר שמרצה מאסר החל משנת 1995 לא שלוש שנים או חמש שנים אלא 20 שנה יושב בכלא ואין חולק כי תפקודו תקין, ואין לו עבירות משמעת. אני שמה את הדברים על השולחן כי מתגובת המשיב עולה שזה לא ראוי לומר שזו הסיבה שבשלה הוא יוצא לטיפול, עסקינן באסיר שמכחיש את העבירה ולא מדובר בהכחשה עובדתית לחלוטין, זה חצי הכחשה משפטית.

אני אומרת כיצד האיש הזה יגיע לתובנות? כיצד יתקדם ללא עזרת גורם טיפולי שילווה אותו?

יש לקחת בחשבון שזה מישהו שמגיע ממקום אחר לחלוטין, המשפט שם שונה לחלוטין, כאשר בהתחלה עמדתם שלא לשלבו בטיפול נשענה על העדר מוטיבציה והכחשת העבירה, אחרי זה מרכז הכובד עבר לאי ידיעת השפה. כפי שעולה שהתפקוד שלו בפרויקט היה כל כך טוב, ויש זיגזג חזרה להכחשה ומוטיבציה חלקית ולהעדר נזקקות טיפולית.

ראיתי שרשמו שבסמפטמבר זה ייבחן וזה רחוק מדי לדעתי ומדובר באיש שכבר 4 שנים מתחננים להכניס אותו לטיפול. בספטמבר שוב יבחנו את כניסתו ושוב יגידו שהוא לא מודה בעבירות.

מפנה לתשובות שלהם, לכתב התשובה הקודם ולנוכחי, אני לא רואה איך זה לא יעלה שוב בספטמבר.

האיש יודע עברית מצוין, אני מתנהלת מולו ללא שום בעיה ויש חוות דעת מצוינת על התפקוד שלו. כל שנותר לו לעשות זה לעבוד ולשלוח כסף למשפחתו בפיליפינים. העדפתו בנסיבות העניין לגיטימית לחלוטין. הוא יודע עברית ואין לו בעיה להיכנס ל - 12 צעדים או לשליטה בכעסים.

החלטה

העותר מרצה 3 מאסרי עולם מצטברים בלתי קצובים והוא מבקש להשתלב בטיפול המתאים לצרכיו על מנת לקצוב את עונשי מאסרו.

המשיב מתנגד לעת הזו לשלב את העותר בהליך טיפולי שכן בשל הכחשתו את העבירות וראייתו לפיה אינו זקוק לטיפול, הוא לא שולב בקבוצת 12 צעדים לטיפול באלימות ובקבוצת שליטה בכעסים לאסירי עולם לא קצובים ובשל חוסר ידיעתו את השפה העברית לא שולב בקבוצות טיפוליות נוספות, שכן הוא העדיף לעבוד ולשלוח את שכר עבודתו לילדיו.

העותר טוען כי הוא מעוניין להשתלב בהליך הטיפולי וכי ידיעתו בשפה העברית מספקת על מנת שיוכל להיתרם מאותו טיפול.

גורמי הטיפול כותבים בעמדתם כי התאמתו של העותר להשתתף בקבוצת אסירי עולם לא קצובים תיבחן לקראת חודש ספטמבר 2015, וחזקה עליהם כי יקחו בחשבון בבחינת התאמתו את ידיעתו בשפה העברית, אשר מאפשרת לו להתנהל מול באת כוחו ומול גורמים אחרים.

אין בעובדה שהעותר מעוניין להשתתף בהליך טיפולי כדי שיקצבו עונשי מאסר עולם הבלתי קצובים כדי לגרום לאי קבלתו של העותר להליך הטיפולי.

לאור כל האמור לעיל אני דוחה את העתירה.

ניתנה והודעה היום, א' שבט תשע"ה, 21 ינואר 2015, במעמד ב"כ הצדדים והעותר.

אברהם טל, שופט

נשיא

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
21/01/2015 החלטה שניתנה ע"י אברהם טל אברהם טל צפייה