טוען...

החלטה שניתנה ע"י אריה ביטון

אריה ביטון01/09/2015

בפני

כבוד הרשם אריה ביטון

המבקש
(הנתבע)

אבי ברטי כהן

נגד

המשיבה
(התובעת)

אלינה נריניאן

החלטה

  1. בפניי בקשה לביטול פסק דין שניתן בהיעדר הגנה ובמעמד צד אחד ביום 28.1.2015.
  2. לטענת המבקש, התברר לו על קיומו של פסק הדין כנגדו במסגרת הליך ערעור במסגרתו מערערת המשיבה על סכום הפיצוי שנפסק לזכותה ע"י בית המשפט. הורתו של ההליך דנן הינו באירוע שארע במקום עסקו של המבקש, אשר בגינו פנתה המשיבה בתלונה למשטרה כנגד המבקש ונוהל כנגדו הליך פלילי אשר הסתיים בהסדר טיעון הכולל פיצוי כספי למשיבה. אישור המסירה מיום 22.10.2014 הוצג בפני המבקש, אשר אישר כי אכן מדובר בחתימתו. המבקש החל לשחזר את השתלשלות האירועים ואז התברר לו כי מדובר באי הבנה בינו לבין ב"כ במסגרת ההליך הפלילי ולפיו סבר כי מסמכים אלו קשורים בהליך הפלילי ואינם רלוונטיים עוד.
  3. לטענת המשיבה, המבקש בבקשתו ובתצהיר מודה בפני בית המשפט כי קיבל את כתב התביעה לידיו אך משיקוליו הוא בחר להשליך את כתב התביעה מבלי להגיב עליו ומבלי לפנות לקבל ייעוץ משפטי באשר לנטען בו. עוד טוענת המשיבה, כי בנסיבות האמורות ברור כי גם אם היה המבקש מגיש את כתב הגנתו לא היה בכך כדי לשנות את תוצאות ההליך ואת פסק דינו של בית המשפט.
  4. לאחר עיון בטענות הצדדים מצאתי לקבל את הבקשה מן הטעמים שיפורטו להלן:

    א. ביטול מחובת הצדק
    טענת המבקש כי עקב תשלום הפיצוי בהליך הפלילי, יש לבטל מחובת הצדק את פסק הדין שניתן בהליך איננה רלוונטית כיוון שאין קשר בין ההליכים. פסק הדין ניתן על סמך אישור מסירה למבקש שנחתם על ידו בדואר ישראל ואף המבקש מציין כי קיבל לידיו את כתב התביעה. לפיכך, באין פגם בהליך מתן פסק הדין, אין גם לבטל את פסק הדין מחובת הצדק.


ב. ביטול משיקול דעת בית המשפט
באשר לסיבת מחדלו של המבקש להתגונן במועד, המבקש הסביר כי לא הבין את משמעות המסמכים שקיבל לידיו וסבר שהם קשורים להליך הפלילי, טענה זו לא מהווה כל צידוק לאיחור שכן כתב התביעה הוכתר במילים "תביעה אזרחית נגררת להרשעה בפלילים" ואין מקום לקבל את טענת המבקש כי לא ניתן להבין שמדובר בתביעה נפרדת. יחד עם זאת, משאין המדובר בזלזול מופגן בהליכים אין מקום לדחות את הבקשה רק על סמך מבחן זה. המבחן המשמעותי הינו מבחן סיכויי הצלחת המבקש באם יבוטל פסק הדין. בענין זה, אין ספק כי ההחלטה על סכום פסק הדין והפיצוי שנקבע מבלי שנשמעה עמדת המבקש מעמידה לו סיכויי הצלחה וזכות להישמע בטרם ינתן פסק הדין כנגדו בהתאם לזכות החוקתית למתן יומו בבית המשפט בעוד שאת הנזק שבאיחור הגשת כתב ההגנה ניתן לרפא באמצעות הטלת הוצאות.

  1. לאור האמור לעיל ומכל הטעמים שפורטו לעיל, מצאתי לקבל את הבקשה לביטול פסק הדין ולהורות על ביטולו לפי שיקול דעת בית המשפט. המבקש יישא בהוצאות הבקשה ובשכ"ט עו"ד בסך של 1,500 ש"ח אשר יועברו למשיבה בתוך 15 ימים. כתב הגנה יוגש לתיק בתוך 30 ימים מהיום.

ניתנה היום, י"ז אלול תשע"ה, 01 ספטמבר 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
01/09/2015 החלטה שניתנה ע"י אריה ביטון אריה ביטון צפייה
08/11/2015 החלטה על בקשה למחיקת סעיפים מכתב ההגנה יעל הניג צפייה
08/11/2016 פסק דין שניתנה ע"י יעל הניג יעל הניג צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 אלינה נריניאן רותם אלוני
נתבע 1 אבי ברטי כהן אביב פריצקי