טוען...

הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות

אמיר דהאן30/10/2014

14779-10-14

בפני כב' השופט אמיר דהאן

המבקשת

מדינת ישראל

נגד

המשיב

אילן סאלם (עציר)

<#2#>

נוכחים:

המבקשת באמצעות ב"כ עו"ד עדי פנחסי

המשיב, וב"כ עו"ד נס בן נתן

פרוטוקול

ב"כ המשיב:

הבחור בן 50 ויש לו עבירה משנת 2004 ולא מן העניין.

בתיק זה היה מידע, הוצא צו חיפוש והמשטרה הלכה לחיפוש אחרי שבועיים ומצאו אצלו 3.7 גרם קוקאין מחולק ל- 4 שקיות, בתחילה אמר שזה שלו ושהוא רכש את זה לשימוש עצמי וגם בהודעתו הוא פרט. החזקה בחוק אומרת שהכמות לא לצריכה עצמית, אך זה ניתן לסתירה. מלבד עדותו אין כלום, עדותו היא למעשה ראיה לכאורה שיש לה ערך. בתיק החקירה אין אינדיקציה כלשהי.

אני מסכים לראיות לכאורה ולעילת מעצר, אני סבור שנצליח להפוך את החזקה גם בשל שמשקל הסם הוא לא גבוה ולא נמצאו אינדיקציות נוספות , עדותו קורקטית וברורה לגבי התנאים. העדר עבר פלילי בתחום זה, גילו המתקדם. אלה הקלון עליו, למשטרה לקח שבועיים לבצע את צו החיפוש.

היה דיון נוסף שהוא ביקש לצאת לעבודה, הוא אב חד הורי ל- 4 ילדים וילד בוגר בן 15, בית המשפט קבע כי היה מקום להוציא את המשיב לעבודה לולא היה מדובר בעבודה שהוצעה במסגרת ההסעות, עבודתו הקבועה, בית שמפט ציין שלאור כך שמי שעושה שימוש בסם, למרות שבחומר החקירה עולה שהשתמש פעם או פעמיים ושהוא העיד על כך.

פניתי למרשי ואמרתי לו שחשוב שיביא ערב שיהיה איתו ביחד בהסעות שיפקח. אם היה משהו מטעם החברה שישב איתו בהסעות ויפקח שם, אולי אפשר לשקול זאת, בדקנו בחברה והם פועלים על מנת למצוא אופציה כזאת, כרגע אין. חשוב לנו שיצא לעבוד ולפרנס את המשפחה.

התייצב חבר שלו שהוא קבלן זיפות ומוכן לקחת אותו בבוקר ויהיה איתו כל היום, ויעבוד איתו בזיפות, יהיה איתו כל היום, ואם יוכל להשתלב במסגרת העבודה הקודמת נעתור לבית המשפט, אני חושב שיש לבטל את מעצר הבית ומספיק מעצר אדם.

ב"כ המאשימה:

בדיון שהתקיים ביום 7/10/14 בית משפט זה החליט להשאיר את התנאים על כנם ונקבע היו דיון לראיות, משחברי הסכים לראיות אבקש להשאיר את ההחלטה על כנה. כמובן שנתנגד להסעות, לעניין עבודה בזיפות אבקש לשמוע את הערב.

חיים סופר ת.ז. 059248633, לאחר שהוזהר כחוק:

אני מתעסק בזפת וביריעות. הביטומן זה זפת שמורכב עם פלסטיק וגומי שמונע מהגשם לחלחל לתוך הבית, עושים שכבה אחת ובמידה וחולפים 10 שנים, יש אפשרות להטיז בחומר.

יוצאי לעבודה בשבע בבוקר ואין שעת חזרה, אני עובד בנתניה ובבאר שבע, תלוי בלחץ, הוא יהיה איתי מהבוקר עד שאני חוזר, גם אם אני עובר לגג אחר הוא איתי, עד שאחזיר אותו הביתה, אם ייעלם לשניה אחת אני אתקשר למשטרה. אני לא יודע איך נראה קריסטל.

אני מתחיל משבע בבוקר ומסיים לעבוד הכי מאוחר בשעה 18:00 ונחזור הביתה עד שעה 19:30.

שת. אני מכיר את אילן מילדות, אנחנו חברים מהצבא, חיינו ביחד, התחתנו ביחד, גרים אחד ליד השני בקרית מלאכי. לא ידעתי על בעיית הסמים שלו, אני רואה את זה בחומרה ואני כועס, הוא יהיה איתי צמוד, לא עוזב אותו. למרות שמשתמש בסמים, הוא יהיה צמוד אליי ולא אעזוב אותו, אני יודע שהוא לא משתמש, כמה שאני יודע כי אני ממש מכיר אותו. אני רואה את זה בחומרה רבה ולכן אני לוקח אותו צמוד אליי, לא היה לי מושג לגבי זה. התפקיד שלו יהיה לנקות את הגגות. העבודה כל פעם במקום אחר, אני יאסוף אותו מהבית, ניסע ביחד והוא יהיה איתי בצוות, הצוות השני יהיה בגג שני. אני עושה את זה כי הוא חבר טוב שלי, זה אח שלי. אם נעלם ממני והוא גם שומע, אני ישר מתקשר למשטרה, אין להעלם, איתי צמוד, כי אני ממש כועס על מה שהוא עשה.

המשיב בעצמו:

אני לא נוגע בסם הזה, אני מוכן לעשות בדיקות שתן ומוכן לקבל תסקיר שירות מבחן.

ב"כ המאשימה:

אנו נתנגד ליציאת המשיב לעבודה.

אני מבקש להפנות לכמות הסם וסוגו שנתפסו בבית המשיב, לעובדה שהסם היה מחולק לאריזות, לסכום בסך 6,600 ₪ אשר נתפסו ברשותו של המשיב, שטען בחקירתו כי הוא מרוויח סך של 3,000 ₪ ומתקיים מקצבת הכנסה, לא היה בידיו הסבר סביר מניח הדעת להמצאות הסכום בביתו.

המשיב למעשה בעיניי לא היה משוחרר במסגרת הליך מעצר הימים אלמלא נעצר ב- 23/9/14 ולאחר מכן נכנסנו לתקופת החגים וזו הסיבה שחוות הדעת סם התמהמהה ולאחר שניתנו מספר הארכות ימים לצורך קבלתה, המשיב שוחרר בהעדר חוות דעת במהלך הימים, אם לא היה הדבר כך לא היה משוחרר, בהינתן כל אלה, אין סיבה ובוודאי חלוף זמן שמצדיק שינוי התנאים ובפרט לעבודה שלא ניתן לפקח עליו, מבוצעת בכל חלקי הארץ ובכל זמן נתון עלול להימצא בכל מקום שלא ניתן לפיקוח.

עבירות מסוג זה ניתן לבצע בכל מקום ובכל זמן וזה מקבל משנה תוקף.

<#4#>

החלטה

בפניי בקשת המשיב לשנות את התנאים כך שיוכל לצאת לעבודה וכן למעצר אדם.

בנסיבות העניין, עקב העובדה שהסם שהוחזק איננו מן הסמים הקלים, לא מצאתי מקום להמיר את מעצר הבית במעצר אדם וחייבת להיות מידה כלשהי של פיקוח על המשיב.

יחד עם זאת בעיני בית משפט זה, כפי שנכתב בעבר, יציאה לעבודה מצמצמת את הסיכון ולא מגדילה אותו, אדם העוסק בעבודה יומית מועד פחות לעשות עבירת סמים ואדם שאיננו עוסק בעבודה יומית.

אומנם בית המשפט סרב להתיר למשיב לעבוד כנהג הסעות לאור נסיבות העבירה, אך העבודה המוצעת כיום בזיפות גגות ובפיקוחו של מעסיק אשר נחקר בבית המשפט והרשים את בית המשפט כאמין וכאחראי, הינה עבודה נכונה וראויה.

אשר על כן אני מורה כי המשיב יוכל לצאת לעבודה בזיפות גגות בפיקוחו של מר חיים סופר ת.ז. 059248633.

המשיב יהיה בזמינות מלאה באחד מהטלפונים הבאים: 0506610493 , 052-6253649.

אי מענה למספרי הטלפון הנ"ל, ייחשב הפרת תנאים.

ערבות צד ג' בסך 15,000 ₪ אשר תיחתם על ידי הערב.

הערב יאסוף את המשיב מביתו וישיבו לביתו בתום סיום העבודה ובפיקוח רציף בין השעות 07:00 ועד לשעה 19:30 בכל יום.

יתר התנאים יעמדו על כנם.

שירות המבחן מתבקש להגיש תסקיר בעניין ניקיונו מסמים בתוך 90 יום מהיום.

עם הגשת התסקיר יוכל כל אחד מהצדדים להגיש בקשה לעיון חוזר או לנהוג על פי בקשתו.

המזכירות תשלח העתק לשירות המבחן.

מטרת הערבויות והפיקדון להבטיח עמידת המשיב בתנאי השחרור וכן במפורט להלן:

  • התייצבותו לדיונים בביהמ"ש.
  • התייצבותו לריצוי עונש מאסר, ולסיום ריצוי עונש מאסר המרוצה בעבודות שירות- אם יוטל בתיק העיקרי.
  • תשלום קנס ו/או פיצוי אם יוטלו בתיק העיקרי.
  • הבטחה מפני ביצוע עבירות נוספות.

מוסבר למשיב/ים ולערב/ים כי כל הפרה של תנאי מתנאי השחרור תקים עילת מעצר ללא צורך בקיום דיון, וכן עילה לחילוט הערבויות.

<#5#>

ניתנה והודעה היום ו' חשוון תשע"ה, 30/10/2014 במעמד הנוכחים.

אמיר דהאן , שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
26/10/2014 החלטה על בקשה בהולה ליציאה ממעצר בית אמיר דהאן צפייה
28/10/2014 החלטה שניתנה ע"י אמיר דהאן אמיר דהאן צפייה
30/10/2014 הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות אמיר דהאן צפייה
06/01/2015 החלטה על בקשה לשינוי תנאי שחרור אמיר דהאן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל ניסים כחלון
משיב 1 אילן סאלם שי רודה