טוען...

פרוטוקול

מיכאל תמיר08/10/2014

בפני כב' השופט מיכאל תמיר

16429-10-14

המבקשת

מדינת ישראל

נגד

המשיב

משה חיים דניאל בוסו (עציר)

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המבקשת עו"ד סיון יצחקוב – יוספי

מתמחה מטעם המבקשת מר מיכאל טיגל

המשיב בליווי שב"ס

ב"כ המשיב עו"ד יפעת כץ

פרוטוקול

עו"ד כץ: קיבלתי לידי את בקשת המעצר וכתב האישום שהוגש עתה. אני מעיינת בכתב האישום הקצר והבקשה הארוכה , לא אטען לראיות כי טרם צילמתי חומר הראיות. מבלי להקל ראש מדובר בעבירת איומים. הנאשם השתולל ככל הנראה ואיים. עם זאת כשמעיינים בבקשת המעצר המשיבה לא מזכירה כי עילת המעצר קמה על פי מצבו הנפשי של המשיב סעיף 3. סעיף 8 גם מדבר בעיקר על המצב הנפשי. מצב נפשי של משיב לא מהווה עילת מעצר. אני מציגה לעיון בימ"ש את הבדיקה הפסיכיאטרית שנערכה למשיב במסגרת הליך מעצר ימים המדבר על כך שאין אינדיקציה לאישפוז. מדבר על כך שאין כרגע מצב פסיכוטי. נכון שיש מורכבות פסיכיאטרית לאיש וסימני המקומות של המורכבות. אין אינדיקציה לאשפוז. נשארנו עם אותו תיק איומים שמבלי להקל בו ראש לא מצדיק מעצר עד תום ההליכים. לאיין המסוכנות – יש סעד מ-6.10 מספר ימים לאחר החקירה, נגשה אימו של המשיב לבימ"ש לעניני משפחה וקיבלו צו הרחקה ויש 3 חודשים צו הגנה. אסור למשיב להתקרב לבית הוריו. במעצר ימים ציינתי שאין לי מעצר בית להציע אך החשוד קיבל שיחות טלפון במסגרת הצהרת התובע, 5 במספר. זאת כדי שיוכל לבוא היום עם חלופה מוצקה להציע. המשיב כאן. שיחות הטלפון לא קיבל בניגוד ובאופן של הפרה בוטה של החלטת מעצר מ- 6.10. לא יכול להיות שהמדינה מתעלמת מהחלטה שיפוטית והיום מבקשים מעצר עד תום ההליכים. המשיב לא מתנגד לבדיקה פסיכיאטרית ומבקשים שזה לא יעשה בעת מעצר. לא מדובר בעבריין. יש לו רישום פלילי מהנוער. ישוחרר בהרחקה, יוזמן ללשכת הפסיכיאטר המחוזי ויקבל שיחות טלפון. כך יש לאיין המסוכנות. על תיק איומים לעצור? אני לא סבורה שזה המקום. עד לדיון בגוף הבקשה אני מבקשת ללא קביעת מסמרות בשאלת הראיות לכאורה, יורה על שחרורו בתנאים של הרחקה, ולהמשך הדיונים וכן בדיקה פסיכיאטרית.

עו"ד יוספי: אני מגישה את תיק המשטרה לעיון ביהמ"ש. אם חברתי היתה מצלמת חומר הראיות היתה מבינה את חומרת האיומים שמהם סובלים המתלוננים. מתנהלים 3 תיקים נוספים בגין הפרת הוראה חוקית, בריחה ממשמורת חוקית והפרעה לשוטר ועבירת אלימות. בנוסף, מצבו הנפשי כפי שעולה מהודעת המתלוננת מראה כי מהווה מסוכנות גבוהה מאוד, בנוסף לעובדה שמתנהלים כרגע תיקים נוספים, עבירת מעצר נוספת וחשש להימלטות. אני חוזרת על הבקשה.

אנו מבקשים חוות פסיכיאטרית כעולה מחומר החקירה יש אינדיקציה למצב נפשי מורכב. כל תנאי שיחרור לא יאיינו המסוכנות.

עו"ד כץ: חברתי מתייחסת למסוכנות של המשיב על בסיס תיקים פתוחים – מב"דים שהוגשו בהם כתבי אישום. הם עדיין תיקים הממתינים לבירור דין. בניגוד לפסיקת ביהמ"ש העליון חברתי לא יכולה להתייחס למב"דים אלא אם מצרפת התיקים עם כתבי האישום. חברתי לא יכולה להסתמך על מסוכנותו של המשיב כשהיא מסתמכת על המב"דים ולא מביאה את התיקים. רישום פלילי המופיע כמב"ד מופיע על עבירות שנחקר החשוד. איננו יודעים בגין מה נחקר ובגין מה הוגש נגדו כתב אישום. בסופו של דבר יש פה בחור עם רישום אחד קודם מהנוער, בלי הרשעות מהבגירים. אנו בסוף 2014 אחרי החקירה יש בדיקה ראשונית המאיינת טענות חברתי מהמסוכנות של המצב הנפשי. יש לאזן ולהורות על שיחרור וסעד אזרחי המאיין את המסוכנות. לא יכול להיות שאדם מקבל החלטה שיפוטית של 5 שיחות טלפון ולא מקבל אפילו אחת. הוא לא קיבל טלפונים כדי להשיג ולו חלופה אחת. המסוכנות ספציפית כלפי המשפחה. לא מסוכנות נטענת כלפי כולי עלמא. כשיש צו הרחקה אזרחי ויהיה צו הרחקה בהליך הפלילי ויקבל הנחיה בין תנאי השיחרור להתייצב לבדיקה פסיכיאטרית והוא מסכים יש בכך לאיין מסוכנותו.

עו"ד יוספי: חברתי מבקשת לשחרר את המשיב בהחלטה וילך בעצמו לבדיקה. לפחות היתה מביאה לאולם מישהו שיכול ללוות.

המשיב: הייתי פונה לריקי הלר נערה בת 25 שיש לה דירה ואגור אצלה. היא יכולה להיות ערבה צד ג'.

<#3#>

החלטה

עיינתי בתיק הספציפי שבפניי ובחומר הנמצא בו, כשבו ראיות לכאורה ולו לצורך הדיון להיום.

יש עילות מעצר לרבות מסוכנות.

הוצגה בפניי בדיקה במיון מיום 3.10.14. הבדיקה לא יכולה להוות תחליף לחוו"ד פסיכיאטרית או חוו"ד מקיפה יותר. יש גם חשש לבטחונו ושלומו האישי של המשיב עצמו.

נטען כי לא נתנו למשיב שיחות טלפון.

לאור החומר שבתיק ובהעדר אבחון פסיכיאטרי מעמיק יותר, אין מקום לשחרר את המשיב בתנאים בשלב זה וגם לא מוצעה חלופת מעצר בית.

על כן הנני מורה על מעצרו של המשיב עד מתן החלטה אחרת, כשהמשיב ישהה בתנאי אשפוז בבית חולים שאותו יקבע הפסיכיאטר המחוזי ואשר יתן חוות דעת פסיכיאטרית בנוגע למשיב. לאחר מתן חוות הדעת יתקיים דיון בגוף הבקשה.

הנני קובע דיון ליום 20.10.2014 שעה 09:00. המשיב יובא על ידי השב"ס.

עד מועד הדיון תוכן חוות הדעת. היה ותינתן חוות דעת קודם לכן ניתן להגיש בקשה להקדים את מועד הגיון.

יש לאפשר 5 שיחות טלפון על מנת לאפשר למשיב במקביל להיערך לערבויות צד ג' ובדיקת חלופת מעצר בית היה וניתן יהיה לאפשר זאת בהמשך לחוות הדעת.

יש לאפשר 5 שיחות נוספות ל- 144.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י"ד תשרי תשע"ה, 08/10/2014 במעמד הנוכחים.

מיכאל תמיר , שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
08/10/2014 פרוטוקול מיכאל תמיר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל תמר בר-זוהר
משיב 1 משה חיים דניאל בוסו (עציר)