טוען...

החלטה שניתנה ע"י נסר אבו טהה

נסר אבו טהה13/11/2014

בפני

כב' השופט נסר אבו טהה

המבקשת

מדינת ישראל
ע"י ב"כ עו"ד אסף בר יוסף

נגד

המשיב

יצחק ביטון
ע"י ב"כ עו"ד יריב בן דוד-ס.צ

החלטה

1. זוהי בקשה למעצרו של המשיב עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו על רקע כתב אישום הכולל חמישה אישומים, המייחס לו לכאורה ביצוע עבירות של אינוס; מעשה סדום; מעשה מגונה, וסחיטה באיומים כלפי בת זוגו בין השנים 2012-2014.

2. ב"כ המשיב הסכים לקיומן של ראיות לכאורה, עם זאת טען לחולשה בראיות המצדיקה בחינת חלופת מעצר בעניינו של המשיב. נטען כי המתלוננת בעברה הרשעות בגין עבירות סמים. היא ובן זוגה המשיב, נהגו לצרוך סמים בצוותא. עוד תהה הסניגור מדוע אותם אחרים שלגישת המבקשת המשיב גרם להם לשכב עם המתלוננת, ואף לבצע בה מעשי סדום בניגוד לרצונה, לא הוגש נגדם כתב אישום, בגין מעשים חמורים אלה. אלא התיקים נגדם נסגרו בעילה של חוסר ראיות. עוד נטען כי גרסת המתלוננת בדבר אותם מעשים חמורים, הינה גרסה רוויה סתירות ופריכות וגם לא עולה בקנה אחד עם עדויות של אותם אחרים שאנסו אותה לכאורה, בניגוד לרצונה. לעניין זה הפנה ב"כ המשיב לעדותו של נדב בוייב וכן לעדותו של צביאל וויליאמס. שני עדים אלו מסרו כי יחסי מין התקיימו ברצונה ובהסכמתה של המתלוננת. עוד נטען כי אותם אחרים לבקשתה, לא ביצעו אקט של חדירה. התנהגות כאמור מעידה כי המעשים נעשו בהסכמתה של המתלוננת. עוד נטען כי המשיב לא הפיק כל טובת הנאה בדמות כסף או דבר ערך אחר, שכן אותם אחרים לא מסרו כי שילמו תמורה כלשהי למשיב.

3. ב"כ המבקשת עתר להורות על מעצרו של המשיב עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. נטען כי קיימות ראיות לכאורה לחובת המשיב במעשים המיוחסים לו בכתב האישום, שתמציתן עדויות המתלוננת הנתמכות בעדויות ילדיה (ס.ב. ש.ב. ול.ב.), בנוסף עדות צביאל וויליאמס שהינו מבין אלה שהמשיב אילץ את המתלוננת לקיים יחסים מיניים עמו. לשיטת ב"כ המבקשת דווקא ההודעות שהפנה אליהם ב"כ המשיב, מחזקות את גרסת המתלוננת, שהדברים נעשו בניגוד לרצונו. לעניין זה הפנה ב"כ המבקשת לעדותו של צביאל ווליאמס כאשר בעדותו הראשונה שתק ובהמשך מסר שהוא מפחד מהמשיב בשל קשרים עבריינים. בהמשך הוא מספר פרטים שמתיישבים עם גרסתה של המתלוננת. כך הם פני הדברים גם נלמדים מעדותו של נדב בוייד. עוד לשיטת הודעת סבח מרדכי מחזקת את גרסת המתלוננת. עוד נטען כי בניגוד לטיעוני הסניגור בדיון היום, המשיב בכלל חקירותיו הכחיש כי אחרים הגיעו לדירתו ואף הכחיש כל היכרות איתם. כך שהטיעון של הסניגור מנוגד להודאות המשיב בחקירתו.

אשר לטענה כי התיקים כנגד האחרים שקיימו עם המתלוננת יחסי מין, נטען כי התיקים נסגרו מחוסר ראיות. המבקשת סבורה שייתכן מצב שאותם אחרים היו אמורים להבין מהתנהגותה שאינה מעוניינת לבוא במגע עמם, אולם בעדותם מציינים שהמתלוננת היתה תחת השפעת סמים.

עוד עמד ב"כ המבקשת על עברו המכביד של המשיב, הכולל 20 הרשעות.

מעיון בחומר החקירה עולה בתמצית כדלקמן:

הודעות המתלוננת-

בהודעתה הראשונה מיום 30.9.14 מסרה כי המשיב מאלץ אותה בכוח להשתמש בסמים ולאחר מכן כשהיא נתונה תחת השפעת סמים, מביא גברים לבית על מנת לקיים איתה יחסי מין. המתלוננת מסבירה שסירבה והשתדלה להתחמק, באמצעות סימנים לגברים וניסתה להעביר מסר שאינה מעוניינת, עוד לדבריה חלקם הבין וחלקם התעלם. עוד מסרה כי מעשיה היו תחת הטלת אימה, פחד וכפייה מצדו של המשיב שאיים כל הזמן לפגוע בעצמו ובבני משפחתה. עוד מסרה המתלוננת כי המשיב הביא את הגברים על מנת לסחוט מהם כספים אך מאחר והוא היה תחת השפעת סמים לא בקש תמורה. עוד טענה, כי בעלה נהג לסוחט את אמה, אישה מבוגרת בת 80, שבר לה את ההליכון וגנב לה את טבעת האירוסין, עוד גנב את הטלוויזיה של בנם שמעון מכר אותו ובתמורתו קנה סמים. עוד תארה המתלוננת סיטואציות בהן אילץ אותה המשיב לקיים יחסי מין עם בחור בשם צביאל וויליאמס ואחרים.

ביום 7.10.14 מסרה המתלוננת הודעה שנייה, בה חזרה על תיאורים קודמים.

הודעות צביאל ווליאמס: מהעד נגבו 4 הודעות (מיום 4.10.14,5.10.14,6.10.14, 1.10.14). בהודעתו הראשונה הכחיש העד שקיים יחסי מין עם המתלוננת, בהודעתו השנייה מיום 4.10.14 מסר גרסה מפורטת התומכת בגרסת המתלוננת באמירותיה. בעימות שנערך בין העד למתלוננת ביום 5.10.14. העד חזר בו מגרסתו הראשונה התומכת בתיאור המתלוננת לנסיבות התרחשות המעשים המיניים. משנשאל העד מדוע חוזר בו, השיב: "אתם המשטרה רציתם לתפור לי תיק."

הודעתו של נדב בוייד: בהודעתו מיום 6.10.14 מסר כי קיים יחסי מין עם המתלוננת, הכל בפיקוח ובהכוונת המשיב ובשליטתו, מסר כי המשיב זה שהיה יוצר אתו קשר ומציע לו ולאחרים להגיע לביתו לצורך קיום יחסי מין עם המתלוננת. עוד מסר כי היה מגיע בחבורתו של צביאל ווליאמס.

הודעתו של מרדכי סבח: בהודעתו מיום 8.10.14 מסר גרסה התואמת במלואה את גרסת המתלוננת: "יש לי מלא בפתקים מהעבר שחנה כתבה לי תברח, תלך אל תשאר..." (שורות 22-23), " אני יודע מהיכרות שלי עם איציק הוא היה מאיים עליה ומפעיל עליה לחץ. ראייתי את איציק מעשן סמים וגם הביא לאשתו לעשן זה היה לפני הרבה זמן" (שורות 24-25).

הודעות ילדיה של המתלוננת (ס.ב., ש.ב. ול.ב.):

מעיון בהודעות עולה, כי ילדי בני הזוג תומכים בגרסת אמם, לפיה המשיב נהג לאלץ אותה לעשן סמים ואף סחט ממנה כספים. כמו כן גנב רכוש השייך לבני המשפחה ומכר אותו תמורת כסף כדי לממן רכישת סמים (טלוויזיה, טבעת של הסבתא).

מתיק החקירה עולה, כי במכשיר הטלפון של המשיב נמצאו מספרי טלפון של האחרים, שהמשיב, לגרסת המתלוננת, אילץ אותן לקיים עמו יחסי מים.

עוד מחומר החקירה עולה כי נחקר יוסף דרעי, ששוכר יחידת דיור מהמשיב. לדבריו, לפני מספר שבועות פנה אליו המשיב ואמר לו: "אני יכול לסדר לך בחורה". וכוונתו היתה להפגיש בינו לבין המתלוננת. עוד לדבריו המשיב אמר לו להתקשר למתלוננת בתואנה כי יש בעיה במיקרוגל, וכך כשהיא תגיע המתלוננת, יקיים עמה יחסי מין. עוד לדבריו, הוא התקשר, אולם לא הגיעה. עוד מאשר דרעי, כי המשיב לקח מהדירה מסך טלוויזיה (ששייכת לבנו של המשיב) והביא לו במקומה טלוויזיה ישנה.

מעיון בכלל חומר החקירה, ראוי לציין רקע שקדם לתלונות בגין מעשי המין מצד המתלוננת. עולה, כי בתאריך 29/09/2014 הגיע לתחנת המשטרה בדימונה ביתו של המשיב, ס.מ., לדבריה השכירה את יחידת הדיור של ההורים שלה לבחור בשם לוי צרויה. עוד לדבריה, יחידת הדיור היתה שייכת להורים שלה, אבא שלה (המשיב) מכר את יחידת הדיור בתמורה לקבלת סמים בסך 23,000 ₪. עוד לדבריה, היא לקחה הלוואה ושילמה לסוחר הסמים. בהמשך, השכירה את יחידת הדיור ללוי צרויה. עוד לדבריה, לאחר שאביה (המשיב) השתחרר מהכלא לפני כשנה וחצי והתגורר בבאר שבע, חזר להתגורר בדימונה בביתם, ואז התחילו הבעיות. עוד לדבריה, אביה חתם חוזה חדש עם מר לוי צרויה, ולא שילם לה על ההלוואה שלקחה עבור יחידת הדיור. עוד לדבריה, אביה גנב מיחידת הדיור מאוורר ותנור ששייכים לה. עוד בהמשך מסרה, כי אביה מאלץ את אימה לעשן סמים מסוג קריסטל. עוד מסרה כי אביה נהג לסחוט כספים מאמא שלה כדי לממן קניית סם. כמו כן, גנב טבעת זהב מהארנק של הסבתא.

לאחר שהקשבתי לטענות ב"כ הצדדים ועיינתי בחומר החקירה, הנני קובע, כי המבקשת הניחה תשתית ראייתית לכאורית לחובת המשיב בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום, שתמציתן הודעות המתלוננת, עימותים שערכה המתלוננת, הודעות ילדיה של המתלוננת, הודעת לוי צרויה, שוכר יחידת הדיור בבית בני הזוג, הודעות נדב בוייד, צביאל וויליאמס, אשר קיימו יחסי מין עם המתלוננת. המשיב הכחיש כל קשר עם בוייד וצביאל וויליאמס בחקירתו על אף שקיימות ראיות אובייקטיביות שיש היכרות ביניהם.

אשר להשגותיו של הסנגור כנגד הודעות המתלוננת – מדובר בהשגות שעניינן מהימנות ואמינות, מקומן להתלבן בהליך העיקרי ולא בשלב של בחינת קיומן של ראיות לכאורה. לגופן של הטענות – אכן קיימות לכאורה סתירות בין דברי המתלוננת לבין דברי שני האחרים שקיימה איתם יחסי מין, אולם לא מדובר בסתירות מהותיות השוללות באופן, שלא ניתן לתת אמון בגרסת המתלוננת לכשהדברים יתבררו בהליך העיקרי.

4. כנגד המשיב קיימות מספר עילות מעצר שעניינן חזקת מסוכנות, בשים לב לאופי העבירות ונסיבות ביצוען לכאורה, והחשש לשיבוש הליכי משפט, בשים לב לקרבה המשפחתית בין המעורבים. עם זאת, בהתאם למצוות המחוקק נותר איפוא לבחון האם ניתן להשיג את תכלית המעצר באמצעות חלופה.

יובהר, כי אין בהפניית המשיב לקבלת תסקיר בכדי להעיד על התוצאה שתתקבל בסופו של יום.

5. קובע להמשך דיון בקבלת תסקיר ליום 14/12/2014 בשעה 10:30 בפני שופט תורן.

6. המשיב יישאר במעצר עד למתן החלטה אחרת ויובא למועד הנ"ל על ידי שב"ס.

7. עותק יישלח לשירות המבחן.

8. חומר החקירה הוחזר לב"כ המבקשת.

ניתנה היום, כ' חשוון תשע"ה, 13 נובמבר 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
19/10/2014 החלטה שניתנה ע"י נסר אבו טהה נסר אבו טהה צפייה
13/11/2014 החלטה שניתנה ע"י נסר אבו טהה נסר אבו טהה צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל אלון אלטמן
משיב 1 יצחק ביטון (עציר) יריב בן דוד