טוען...

הוראה לבא כוח תובעים להגיש חוות דעת

דליה גנות23/12/2014

בפני

כב' השופטת דליה גנות

תובעים

גיל מזרחי

נגד

נתבעים

1. מרכז רפואי ע"ש אסף הרופא, צריפין

2. מדינת ישראל

החלטה

1. לפני כתב תביעה שהוגש על ידי התובע, יליד 25/11/90 בעילה של רשלנות, אשר בגינה נולד במומו.

2. מכתב התביעה עולה, כי בתאריך 21/11/90, בהיותה בשבוע 37 להריונה, התקבלה היולדת בבית החולים בשל חום, שיעול, הקאות וכאב בחזה.

בדיקה מיילדותית לא הדגימה מצוקה עוברית, וצילום חזה שנערך ליולדת הדגים דלקת ריאות, ועל כן אושפזה היולדת והחלה לקבל אנטיביוטיקה בעירוי.

במשך היומיים הבאים הורע מצבה של היולדת, ובתאריך 24/11/90 אירעה ירידה חדה בסטורציה ובחימצון, והיולדת הועברה למחלקה לטיפול נמרץ.

במחלקת טיפול נמרץ בוצעה ליולדת אינטובציה, כאשר במהלכה הודגמה בריקרדיה עוברית, אשר השתפרה כעבור עשר דקות, כאשר מצב האם השתפר.

נראה, כי הצוות הרפואי התלבט האם יש ליילד את היולדת, אולם ההחלטה הרפואית הייתה שלא ליילדה, נוכח מצבה הרפואי, וכן הוחלט, כי מצב העובר משני למצב האם, וכי יש להמשיך ולטפל באם אף בנוכחות סבל עוברי.

בסופו של דבר, ונוכח מצבה של היולדת הוחלט לחלץ את העובר בניתוח קיסרי, אשר בוצע בתאריך 25/11/90. לאחר הלידה השתפר מצבה של היולדת אולם הוברר, כי מצבו של התינוק - התובע אינו טוב, והוא סובל משיתוק מוחין.

3. התובע צירף את חוות דעתו של מומחה ברפואת נשים – דר' רמי מאור – הקובע כי החלטותיו של הצוות הרפואי אינן הגיוניות, וכי דווקא מצבה של האם חייב יילודה כבר בתאריך 23/11/90, דבר שהיה מיטיב את מצבה ומונע נזק מהיילוד.

בפועל בוצע הניתוח רק לאחר יומיים, אשר במהלכם נצפה סבל עוברי ונגרם נזקו של התובע.

המומחה מסכים, כי ההחלטה האם ליילד את היולדת, במצבה, הינה דילמה, אולם חרף האמור הוא סבור, כי ההחלטות שנפלו היו בלתי הגיוניות, ובעוד הצוות המיילדותי תמך ביילוד היולדת, הרי שצוות הטיפול הנמרץ התנגד לכך, ודעתו התקבלה.

עוד טוען המומחה, כי הסיכון של לידה בשבוע 37 להריון הינו אפסי לעומת הסיכון שבאי יילודה וחשיפת העובר למצוקה עקב מצבה של אמו.

4. עוד צירף התובע את חוות דעתו של הנוירולוג דר' אריה אשכנזי, הקובע כי נכותו של התובע הינה בשיעור של 100%, וכמו כן הוא מפרט את צרכיו.

5. נוכח האמור הנני קובעת כדלקמן:

א. הנתבעת תגיש כתב הגנה בצירוף חוות דעת נגדיות בתוך 90 ימים מתאריך היום.

ב. נקבע לקדם משפט לתאריך 28/4/15 שעה 10:00.

ג. הצדדים יגישו תחשיבי נזק למועד הדיון.

התובע יגיש תחשיבו 21 ימים לפני מועד הדיון עם העתק לב"כ הנתבעת ואילו הנתבעת תגיש תחשיבה 7 ימים לפני מועד הדיון, גם כן עם העתק לב"כ התובע.

ימי פגרת הפסח יובאו במניין המועדים הנקובים בהחלטה זאת.

ד. הצדדים יגישו את כל המסמכים המפורטים בהחלטה זאת הן ישירות לנט המשפט והן בעותק נייר למזכירות בית המשפט, שאם לא כן, המסמכים לא יתוייקו בתיק בית המשפט ולא יובאו בפני.

ניתנה היום, א' טבת תשע"ה, 23 דצמבר 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
23/12/2014 הוראה לבא כוח תובעים להגיש חוות דעת דליה גנות צפייה
21/04/2015 החלטה על בקשה של נתבע 1 שינוי מועד דיון דליה גנות צפייה
03/11/2015 החלטה על הודעה על הסכמה דיונית ובקשה בהסכמה להארכת מועד להגשת חוות דעת ודחיית מועד הדיון דליה גנות צפייה