טוען...

החלטה שניתנה ע"י אברהם טל

אברהם טל07/01/2015

לפני כב' השופט אברהם טל - נשיא

העותר

איתן אלחרר

נגד

המשיב

שירות בתי הסוהר

נוכחים:

העותר

ב"כ המשיב עו"ד נתנאל בוג'ו

פרוטוקול

העותר: חוזר על העתירה.

ב"כ המשיב: מגיש כתב תשובה בצירוף ידיעות מודיעיניות ופרוטוקולים חסויים של ועדת אסירי עולם.

העותר: עיינתי בכתב התשובה. אני מאוד נסער מהצורה איך שהשב"ס בוחר להציג אותי וזה לאחר שאני חצי בן אדם, אני מרגיש שאני מת מיום ליום, אני נחנק, אין לי טעם לחיים ואני מרגיש שהדבר המאוד קטן שאני רוצה להתייחד עם המשפחה שלי, עם אחיות שלי, אני בן יחיד. אני מרגיש בחיי היום יום שאין לי טעם לחיות. עכשיו הם אומרים את מה שאומרים עלי לאחר שעשיתי טיפול בבשורה מ- 2005 עד 2012 ולכאורה אם עשיתי דרך בהצלחה היום פתאום שאני חולה אני מנסה לשחק אותה עבריין ופושע, זה סותר ואני מרגיש שאני נמצא בידיים שרק הורסות אותי עוד יותר.

אני לא מסוגל להזיק לזבוב, נרשם בכתב התשובה שאין לי קורדינציה באצבעות, הידיים שלי משותקות לגמרי, אני לא אוכל, הכל נופל לי מהיד, אני מבקש את רחמי ביהמ"ש ולעשות הפרדה בין אסיר עולם רגיל לבין אסיר עולם שנמצא במצב שלי נכון להיום. אני יושב כבר 12 שנים ושברתי שליש ממאסר עולם, ויש לי את התקווה שאני כן רוצה לחיות ואני מרגיש שהנשמה שלי רוצה חיות.

החלטה

העותר מרצה מאסר עולם קצוב למשך 31 שנים בגין רצח והוא מבקש לצאת לחופשות שכן הוא סובל מטרשת נפוצה, רוצה להיפגש עם בני משפחתו ומאס בחייו.

המשיב מתנגד להוצאת העותר לחופשות וסומך התנגדותו על עמדת גורמי הטיפול והמודיעין שהיו בפני ועדת אסירי עולם שדחתה את הבקשה נושא העתירה ביום 26.10.14 והוצגה גם בפני.

עיון בעמדת גורמי הטיפול מעלה כי בשל חוסר שיפור במצבו הקליני של העותר, לא ניתן לערוך לו אבחון, ולא ניתן לשלב אותו בטיפול נוסף על טיפול גמילה מסמים שעבר בפרויקט הבשורה בין השנים 2005-2012.

גם גורמי המודיעין מתנגדים לשילובו של העותר בסבב חופשות וסומכים התנגדותם על מידעים חסויים שהוצגו בפני.

עיון במידעים החסויים מעלה כי חלקם הם מהזמן האחרון יחסית והם משתרעים על פני שנתיים, כאשר הם מלמדים על התנהגות שלילית וכוחנית של העותר במהלך מאסרו שמצדיקה את אי הוצאתו לחופשות.

כך גם מחלתו של העותר, שהמשיב איננו מתעלם ממנה, אין בה לכשעצמה כדי להצדיק את הוצאתו לחופשות לאור נתוניו השליליים של העותר כפי שהובאו לעיל.

אני דוחה את העתירה.

אני פוטר את העותר מתשלום אגרה.

ניתנה והודעה היום, ט"ז טבת תשע"ה, 7 ינואר 2015, במעמד ב"כ המשיב והעותר.

אברהם טל, שופט

נשיא

הוקלד על ידי טלי שמואל