טוען...

החלטה שניתנה ע"י ציון קאפח

ציון קאפח24/12/2014

בפני

כב' השופט ציון קאפח

מבקשים

מדינת ישראל-
על-ידי ב"כ עו"ד מרדית שיבאן פרקל

נגד

משיבים

1. אדם אוחנה (עציר)

2. אורלין סויסה אוחנה (עציר)-
על-ידי ב"כ עו"ד זאב אלוני

3. גאורגי אלנט (עציר)

החלטה למשיבה 2- אורלין אוחנה

בקשה למעצר עד תום ההליכים.

נגד המשיבה הוגש כתב אישום המונה 3 אישומים שעניינם עבירות על פקודת הסמים המסוכנים.

האישום הראשון מספר כי היא ושני המשיבים האחרים, קשרו קשר לגדל צמחים מסוג קנבוס במשקל כולל של 99.3 ק"ג נטו. לשם כך שכרו המשיבים מחסן, אותו הסבו לחממה, ורכשו אדמה וזרעים אותם שתלו בכ-208 אדניות.

במועד שאינו ידוע, אך בתקופה שבין 1.07.14 ועד ליום 6.11.14, גידלו המשיבים והחזיקו במחסן צמחים מסוג קנבוס במשקל המפורט לעיל.

על אלה יוחסו למשיבים, ובכלל זה המשיבה, עבירה של קשירת קשר לביצוע פשע, לפי סעיף 499(א)(1) לחוק העונשין, התשל"ז-1977 (להלן: החוק), לצד עבירות של גידול סם מסוכן והחזקה או שימוש בסמים שלא לצריכה עצמית, עבירות על פי הסעיפים 6 ו-7 (א)+(ג) רישא לפקודת הסמים המסוכנים [נוסח חדש], תשל"ג-1973 (להלן: הפקודה).

האישום השני מתאר כיצד החזיקו המשיבים ברכבו של משיב 1, צמחים מסוג קנבוס במשקל כולל של 1.25 ק"ג, ללא היתר.

בכך, עברו המשיבים, ובכלל זה המשיבה, עבירה של החזקה או שימוש בסמים שלא לצריכה עצמית, לפי הסעיפים 7(א)+(ג) רישא לפקודה.

האישום השלישי אינו צריך להחלטה זו.

בד בבד הוגשה בקשה למעצר המשיבים עד תום ההליכים המשפטיים.

לאחר שנתקבלה הסכמה לראיות לכאורה ולעילת המעצר, הורה סג"נ כבוד השופט ד"ר מודריק, על קבלת תסקירי מעצר.

התסקיר שהתקבל בעניינה של המשיבה אינו מעודד כלל ועיקר. התסקיר מיום 16.12.14 מתייחס לנסיבותיה האישיות ומדגיש כי העבירות הנוכחיות בוצעו בשעה שהמשיבה הייתה תחת צו מבחן. המשיבה שללה חזרתיות לשימוש פיזי בסמים, ובהתאם לכך גם נזקקות להליך גמילה. עוד ממשיכה קצינת המבחן וקובעת כי קיים סיכון להישנות התנהגות בעייתית ופורצת גבול. המפקחים המוצעים לא הותירו רושם כי ביכולתם להציב גבולות בפני המשיבה.

התסקיר נחתם בקביעת קצינת המבחן כי אין היא ממליצה על שחרור המשיבה.

עיון בגיליון ההרשעות של המשיבה מעלה כי לחובתה הרשעות רבות, במגוון עבירות, לרבות בריחה ממעצר והפרת הוראה חוקית. המשיבה אף ריצתה שלושה מאסרים ממושכים המצטברים כדי 65 חודשים, ולחובתה מאסר על תנאי ממושך חב הפעלה.

המשיבה כבר ידעה טעמו של מעצר עד תום ההליכים, במסגרת ת"פ (שלום ראשל"צ) 3279/08.

המשיבה הודתה והורשעה במסגרת צירוף תיקים, שעניינם, בין השאר, החזקת סם מסוכן מסוג קוקאין- 8 מנות, וסם מסוכן מסוג הרואין- 10 מנות. ניסיון לשלבה במסגרת שיקומית לא עלה יפה. במהלך החקירה במשטרה היא ניסתה לגנוב מתיק המשטרה סכום כסף שנתפס . בדבריה לעונש הביעה חרטה על "הסחר המזערי, זה לא מה שעסקתי בו באופן קבוע". כן הצהירה כי היא נקיה מסמים.

בית משפט השלום בראשל"צ גזר על המשיבה ביום 14.1.09, בין השאר, 14 חודשים מאסר בפועל.

ביום 5.1.14, ניצבה המשיבה בפני כבוד השופט צחי עוזיאל בבית משפט השלום בת"א, שם נתנה את הדין בגין 3 אישומים של החזקת סמים לצריכה עצמית, סמים מסוג הרואין. באותו מעמד הודתה המשיבה לבית המשפט על ההזדמנות שניתנה לה, לפי שבית המשפט אימץ המלצות שירות המבחן בדבר הארכת מאסר על תנאי, צו של"צ והעמדת המשיבה במבחן.

חלפו ששה חודשים ממתן גזר הדין האחרון, והמשיבה שבה ושלחה ידה בעבירות סמים, כאשר, זאת הפעם, היא מסלימה את פעילותה, הכל כמפורט בכתב האישום.

לא נמצאה הצדקה לסטות מן המגמה הקיימת בפסיקה והמורה כי אין במעצר בית בכדי להפיג את המסוכנות, שכן ניתן בפועל להמשיך בביצוע המעשים גם תחת מעצר בית ואיזוק אלקטרוני. ראה לעניין זה בש"פ 6704/08 בן שבת נ' מדינת ישראל [6.8.08].

משום כך, מושתת תסקיר המעצר על אדנים עובדתיים מוצקים.

לא נעלמה מעיניי עתירת ב"כ המשיבה להפנותה לבדיקה חוזרת לשם שילובה בהליך גמילה, הכל כמפורט בבש"פ 1981/11 מדינת ישראל נ' סוויסה.

לבד מהעובדה שהמשיבה אינה עומדת בפרמטרים הקבועים בהחלטה של כבוד השופט עמית- כגון עבר פלילי- יש להפנות הסנגור הנכבד לדברי המשיבה עצמה לקצינת המבחן בדבר שלילת חזרתיות "לשימוש פיזי בסמים, ובהתאמה לכך גם נזקקות להליך גמילה".

בנסיבות הללו, אני מורה על מעצר המשיבה עד תום ההליכים המשפטיים.

ניתנה היום, י"ז טבת תשע"ה, 08 ינואר 2015הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
24/12/2014 החלטה שניתנה ע"י ציון קאפח ציון קאפח צפייה
08/01/2015 החלטה שניתנה ע"י ציון קאפח ציון קאפח צפייה