טוען...

החלטה על הודעה ובקשה משותפת ומוסכמת בדבר חדילה

צילה צפת22/11/2016

מספר בקשה:10

בפני

כבוד השופטת צילה צפת

מבקשים

מוריה רנד

נגד

משיבים

קופת חולים כללית

החלטה

הבקשה לאישור התובענה כייצוגית עניינה בטענת המבקשת כי הייתה זכאית להשתתפות המשיבה באמצעות תוכנית השב"ן "כללית משולם" לסכום המגלם שהות בת 3 ימים במלונית ליולדות עת שהתה שם מיום 25/7/13 ועד ליום 27/7/13, זאת אף בשים לב כי בפרסום האינטרנטי מצויין כי ההשתתפות בגין השהות במלונית עבור יולדות תהא עבור 3 ימים (2 לילות). אין חולק כי המבקשת שהתה במלונית שני לילות בלבד ושילמה עברו השהות בגין 2 לילות בלבד.

לטענת המשיבה, "יום" בהוראה הרלוניטית מהווה יממה או חלק ממנה, על כן שהות של המבקשת, פחות משתי יממות שלמות מזכה אותה להחזר של 2 ימי שהות במלונית או 2 לילות, זאת בהתאם לתקנון תכנית השב"ן ולא כפיי שמופיע בפרסומים אחרים.

לאחר הדברות הגיעו הצדדים להסכמה על פיה המשיבה תתקן את הכיתוב באתר האינטרנט ובכל מקום בו מופיע הצירוף "3 ימים (שני לילות)" יימחקו המילים "(2 לילות"), בכך יותאם נוסח הפרסום ללשון התקנות.

הצדדים הגישו הודעת חדילה מוסכמת אולם נוכח הערת ביהמ"ש באשר לספק בדבר בהיות המשיבה "רשות", הסכימו לראות בבקשה כבקשה הסתלקות.

לאור האמור מאושרת הסתלקות המבקשת מן הבקשה לאישור התובענה כייצוגית.

נדחית התביעה האישית.

לא נמצא הצורך בפרסום.

הצדדים הסכימו כי המשיבה תשלם למבקשת גמול בסך של 10,000 ₪ ושכ"ט באי כוחה בסך של 50,000 ₪. לטענת הצדדים ההטבה לציבור הגלומה בחדילה מהפרסום באתר האינטרנט מצדיקה מתן גמול מיוחד ושכ"ט כמפורט בהסכמתם.

מובהר כי הסכמת הצדדים לעניין גמול ושכ"ט מהווה המלצה בלבד ואינני סבורה כי קיימת הצדקה להמלצתם (וזאת אף אם הבקשה הייתה נידונה כהודעת חדילה) בנסיבות דנא. דומני כי תקנון המשיבה ברור, גם לא ניתן לצפות להחזר בגין 3 ימים עת היולדת מחוייבת עבור שהייה בת יומיים בלבד. יחד עם זאת הפרסום באתר האינטרנט של המשיבה עלול ליצור אי בהירות ועל כן טוב עשו הצדדים עת הגיעו להסכמה דלעיל המסירה את אי הבהירות.

נמצא לפיכך בנסיבות דלעיל, לפסוק גמול למבקשת בסך של 2000 ₪ ושכ"ט בא כוחה בסך של 10,000 ₪.

המזכירות תסגור את התיק.

ניתנה היום, כ"א חשוון תשע"ז, 22 נובמבר 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
22/11/2016 החלטה על הודעה ובקשה משותפת ומוסכמת בדבר חדילה צילה צפת צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 מוריה רנד אליאב מנטל
נתבע 1 קופת חולים כללית שגיא רבינוביץ