טוען...

גזר דין

רות לורך23/03/2017

לפני כבוד השופטת, סגנית נשיא רות לורך

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

נתן גטנה ת.ז. 207115619

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד נעמה תור זאבי

ב"כ הנאשם עו"ד גיל גבאי

הנאשם התייצב

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

לאחר ששמענו את הערות בית המשפט ולאחר התלבטות כבדה, מבלי שהדבר יהווה תקדים בתיקים אחרים בשל סבר נסיבות חריג ומיוחד, נסכים על פי הסדר הטיעון המקורי בין הצדדים ונעתור במשותף עם ההגנה כהמלצת שירות המבחן, כי בית המשפט יטיל עונש של 6 חודשי עבודות שירות לצד רכיבי ענישה נוספים שיכללו גם פיצוי.

אני לא יכולה לפרט את כל הפרטים האישיים בשל צנעת הפרט אך התמונה האישית, נפשית של הנאשם ויכולותיו הספציפיות והליך השיקום הארוך והממושך משך השנתיים וחצי שהוא עבר, למרות שהיו בו עליות ומורדות, בצירוף גילו הצעיר בעת ביצוע העבירה, והעובדה כי משך כל הזמן הזה לא נפתחו תיקים נוספים וכמובן בעצתו של בית המשפט, כל אלו הביאו אותנו להחלטה כמפורט לעיל.

ב"כ הנאשם:

אני מצטרף לדברי חברתי ומבקש להודות על העמדה גם בעת שנערך הסדר הטיעון שכבר אז לקח בחשבון את נסיבותיו האישיות המיוחדות של הנאשם שהיה בן 18 ו-3 חודשים במועד ביצוע העבירה. הנאשם נעדר עבר פלילי מכל מין וסוג. זו לו ההסתבכות הראשונה. חלפו כשנתיים וחצי ממועד ביצוע העבירה שבמהלכן הוא היה בהליך טיפולי שהיו בו עליות ומורדות. הקושי העיקרי היה בכך שהנאשם היה מורחק מביתו במשך כשנתיים לבית דודתו בנתניה. לנאשם היה מאוד קשה עם זה, בלי מסגרת תומכת של הבית והסביבה המוכרת, כאשר לסביבה המוכרת יש גם את החסרונות שלה אבל יש גם את היתרונות מאז שחזר לבית אמו באישור של בית המשפט שניתן הוא השתלב בהליך טיפולי פרטני ביחידה לטיפול בהתמכרויות בעיר רמלה והוא מתמיד בו. הוא השתלב גם במסגרת של עבודה.

אנו סבורים שהנסיבות של הנאשם שמפורטות ביתר פירוט בתסקירי שירות המבחן, הולמות את נסיבותיו ואנו עותרים להשית עליו עונש של מאסר בדרך של עבודות שירות.

נבקש שלא להכביד עליו בעניין הפיצוי, בהתחשב בכך שלא נגרם נזק למרבה המזל. אנו כמובן מבינים שנגרם למתלוננת טראומה כתוצאה מהאירוע, אך בהתחשב ביכולתיו הכלכליות והדלות של הנאשם.

הנאשם:

אין לי מה להוסיף.

<#8#>

גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו בביצוע עבירה של החזקת סכין לפי סעיף 186(א) לחוק העונשין ודרישת נכס באיומים לפי סעיף 404 סיפא לחוק.

הודאת הנאשם נעשתה במסגרת הסדר טיעון אשר הוצג בבית המשפט כבר ביום 3.11.15, לפיו הודיעו הצדדים כי ייבחן הליך שיקומי של הנאשם ובמידה והתסקירים יהיו חיוביים וילמדו על לקיחת אחריות ושיתוף פעולה עם שירות המבחן בהליך הטיפולי, יעתרו הצדדים לגזור על הנאשם עונש מאסר שירוצה בעבודות שירות, מאסר על תנאי ופיצוי.

מאז, חלפו חודשים רבים, סה"כ כשנתיים וחצי מאז שוחרר הנאשם והחל הליך טיפולי.

בתסקירים הרבים שהוגשו בעניינו, תוארו נסיבותיו האישיות של הנאשם, יכולותיו והעובדה כי עבר הליך טיפולי שידע עליות ומורדות והפיק תועלת מהטיפול על פי יכולותיו.

בסופו של יום, לאחר התלבטות של המאשימה, עותרים הצדדים לגזור על הנאשם עונש על פי הסדר הטיעון והמלצת שירות המבחן.

הצדדים פירטו כי מדובר בנסיבות חריגות, הכוללות בין היתר: את גילו הצעיר של הנאשם בעת ביצוע העבירה, כבן 18 ו-3 חודשים בלבד; הנאשם נעדר עבר פלילי ובכל התקופה הארוכה שחלפה מאז הגשת כתב האישום לא נפתחו נגדו תיקים נוספים; התסקירים פירטו את הנסיבות האישיות, הנפשיות ויכולותיו של הנאשם כאשר ההליך הטיפולי הממושך תרם לו על פי יכולותיו; כמו כן הנאשם הורחק מביתו במשך תקופה ארוכה של כשנתיים, דבר שהשליך על יכולותיו הנפשיות להיתרם מהטיפול ודווקא מרגע שחזר להתגורר בבית הוריו, יכולותיו להיתרם השתפרו.

בנסיבות אלה, אף אני סבורה כי התקיימו הנסיבות המצדיקות את קיום הסדר הטיעון וכי נכון נוכח הנסיבות הללו והנסיבות החריגות של הנאשם, ליתן משקל מכריע להליך השיקומי של הנאשם שעבר ושעתיד עדיין לעבור במהלך תקופת הפיקוח.

לאור המפורט לעיל, אני גוזרת על הנאשם את העונשים הבאים:

א. 6 חודשים מאסר בפועל שירוצו בעבודת שירות על פי חוות דעת הממונה בבית ספר "ניר" בשב"ס.

תחילת העבודה ביום 14.5.17, במועד זה בשעה 8:00 יתייצב הנאשם במפקדת מחוז מרכז של יחידת עבודות שירות ברמלה.

ב. 6 חודשים מאסר על תנאי שלא יעבור תוך 3 שנים עבירת אלימות מסוג פשע.

ג. צו פיקוח של שירות המבחן למשך שנה.

ד. פיצוי למתלוננת בסך 4,000 ₪ שיופקד בקופת בית המשפט עד ליום 5.7.17.

המאשימה תעביר את פרטי המתלוננת למזכירות.

זכות ערעור לבית המשפט העליון תוך 45 יום.

המזכירות תעביר עותק ההחלטה לשירות המבחן ולממונה על עבודות השירות.

לאחר שיתקבל אישור להתייצבותו של הנאשם לריצוי מאסר בעבודות שירות, המזכירות תעביר לטובת הפיצוי סך של 2,000 ₪ שהופקדו במ"י 45949-11-14 (בית משפט שלום ראשון לציון).

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ה אדר תשע"ז, 23/03/2017 במעמד הנוכחים.

רות לורך , שופטת, סגנית נשיא

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
19/07/2016 הוראה למאשימה 1 להגיש תסקיר רות לורך לא זמין
23/03/2017 גזר דין רות לורך צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל רונית עמיאל
נאשם 1 נתן גטנה גיל גבאי