טוען...

פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר

צוריאל לרנר08/12/2015

בפני

כב' הרשם הבכיר צוריאל לרנר

תובע

איסק פלסטין

נגד

נתבעת

הראל חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

בפני תביעה כספית, על סך של 11,083 ₪, שעניינה נזקים שנגרמו כתוצאה מתאונת דרכים.

בתום הדיון שהתקיים בפני, ובנסיבות, הסכימו הצדדים להכרעה על פי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט, בלא נימוקים, ובהסתמך על כתבי הטענות, העדויות וחומר הראיות שהוגש.

אין חולק בנסיבות התאונה: רכב התובע נסע כדרכו, במסלול השמאלי משנים, כשלימינו רכב נוסף, ושני כלי הרכב ניסו לחצות צומת, בשעה שבה רכב הנתבעת, שהגיע ממול, החל בפניה שמאלה, בניגוד לכללי זכות הקדימה, ונפגע משני כלי הרכב. הנתבעת הכירה באחריותו העיקרית של מבוטחה, אך ניכתה שיעור מסוים בשל רשלנות תורמת נטענת של נהג התובע. בקליפת אגוז, התובע טוען לא נפל רבב בנהיגת הנהג ברכבו, ואין לייחס לו רשלנות תורמת, והנתבעת דבקה בעמדתה. למעט נהג התובע, לא העיד אדם נוסף (נהג הנתבעת חולה כרוני).

לאחר ששמעתי את העדויות, ולאחר שעיינתי במוצגים ובכתבי הטענות, לרבות רכיבי הנזק השונים, הנני קובע שיהיה זה נכון וצודק לחייב את הנתבעת לשלם לתובע סך כולל של 8,824 ₪, וכן את אגרת התביעה בסך 379 ₪, כשסכומים אלה נושאים הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מיום הגשת התביעה ועד היום, וכן את שכר העד בסך 400 ₪ ושכ"ט עו"ד בסך 1,562 ₪. כל הסכומים האמורים ישולמו תוך 30 יום מהיום, אחרת יצברו הפרשי הצמדה למדד וריבית כדין מהיום ועד לתשלום בפועל.

ניתן היום, כ"ו כסלו תשע"ו, 08 דצמבר 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
08/12/2015 פסק דין שניתנה ע"י צוריאל לרנר צוריאל לרנר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 איסק פלסטין אתי עטייה חלפון
נתבע 1 הראל חברה לביטוח בע"מ שמואל שמר