טוען...

החלטה מפרוטוקול

אביב שרון29/11/2014

בפני כב' השופט אביב שרון

המבקשת

מדינת ישראל

נגד

החשוד

יזף ונברין

<#1#>

נוכחים:

נציג המבקשת מר יצחק קרסנטי

החשוד הובא באמצעות שב"ס

ב"כ החשוד עו"ד עמית פרנטי – ס. ציבורית

פרוטוקול

עו"ד פרנטי:

אבקש מינוי.

<#2#>

החלטה

אני ממנה את עו"ד עמית פרנטי, מטעם הסניגוריה הציבורית לייצג את החשוד בהליך שבפניי.

<#3#>

ניתנה והודעה היום ז' כסלו תשע"ה, 29/11/2014 במעמד הנוכחים.

אביב שרון , שופט

נציג המבקשת, לאחר שהוזהר כדין:

חוזר על הבקשה, מגיש את תיק החקירה ודוח סודי לעיון בית המשפט – מסומן במ/1.

אני מבקש לתקן ולציין, כי לא ראיתי אינדיקציה בתיק לתקיפה פיזית של האם, אלא מדובר בנסיון תקיפה של זריקת אבנים, למרות כל זאת, אני חושב שמדובר בחשוד מסוכן. מפנה לעדות החשוד עצמו, שבעקבות ויכוח כזה או אחר עם עמו על כביש החוף, הרים לה את בלם היד, כשהוא יושב בכלל מאחור וגורם לרכב לעשות חצי צלחת על כביש החוף. ואחרי האירוע הזה, החשוד מגיע לא לביתו שלו אלא לבית חברה של אמו, זורק שם אבנים לעברה ומכחיש את ענין זריקת האבנים, טוען שזרק רק חצץ.

החשוד:

אני גר לבד, הורידו לי את החשמל, את המים, יש לי כלב נעול יומיים בלי אוכל ובלי מים. אני לא צריך שום פסיכולוג. בגיל 12, כשהייתי מקבל ריטלין בבית ספר, היתה לי עזרה נפשית. מעבר לכך, לא היתה לי עזרה נפשית. אני הייתי חייל, הייתי במלחמה האחרונה, יש לי מצטיין רמטכ"ל, מתכנן טילי נ"ט.

נציג המבקשת לשאלות ב"כ החשוד:

ש. תאשר לי שמדובר בחשוד שאין לחובתו הרשעות קודמות?

ת. מאשר.

ש. מדובר באירוע שתחילתו ברכב, במהלך נסיעה?

ת. כן.

ש. מי המתלוננים פה?

ת. שניים – החבר והאמא.

ש. על האמא – גביתם ממנה הודעה?

ת. כן.

ש. האם בהודעה זו היא אומרת שהתנהגה באופן אלים כזה או אחר כלפיו?

ת. היא טוענת שהוא התחיל להשתולל ברכב, התחיל לבעוט, לא היתה לה ברירה, נתנה לו שתי סטירות. רקע הויכוח – הוא דורש ממנה כסף. כל כוונתה היתה לקחתו לרופא היות ולאחרונה רזה מאוד. ואז היא הולכת לביתו של בן זוגה.

ש. תאשר לי שבמהלך הנסיעה הוא כדי לא להסלים את המצב, יורד מהאוטו והולך הביתה?

ת. לפני כן הוא מושך את האנד ברקס. יורד מהרכב, היא נוסעת לביתו של בן זוגה, רח' אמנון ותמר, שניהם יושבים במרפסת, הוא מגיע אחריהם, מתחיל לזרוק אבנים לעברם ולאיים. כשמגיעים השוטרים, הוא גם איים בפני השוטרים.

ש. השוטרים שמעו את המתלונן מאיים עליו?

ת. לא.

ש. האם כשנגבית ממנו הודעה הוא אומר שעופר איים עליו?

ת. כן. חקרנו את עופר. הוא לא אומר זאת.

ש. יש כוונה לשאול את עופר?

ת. כן.

החשוד:

היא כמעט הרגה אותי באוטו, גלגלי הרכב עלו באויר, אם לא הייתי מרים האנד ברקס, לא רק אני והיא הינו מתים, עוד אנשים היו מתים.

נציג המבקשת מסכם:

חוזר על הבקשה.

ב"כ החשוד מסכם:

על פי הבקשה, שעת מעצרו של החשוד היא שעה 14.00, היינו – שתיים בצהריים ביום שישי. לטעמי, ואני מפנה לחוק המעצרים, כאשר חשוד נעצר בשעה 14.00 ביום שישי, חובה להביאו ביום שישי. אין אפשרות להביאו במוצאי שבת.

מבלי להקל ראש בחומרת העבירות, עדיין אנחנו מדברים בעבירות שלא ברף אלימות גבוה. מדובר בנסיון תקיפה לכאורה ובאיומים של חשוד שאין לחובתו הרשעות קודמות, חשוד ששירת בצבא, משרת במילואים, חשוד שעד עתה ניהל אורח חיים נורמטיבי לחלוטין. לחשוד הזה יש סכסוך כזה או אחר עם בן זוגה של אמו והיה ויכוח נקודתי עם אמו, על איזשהו רקע כספי כלשהו.

זה לא תיק שראשית יש לחקרו מעבר לתקופת מעצר באמת מצומצמת, אין הצדקה להאריך מעצר, בוודאי לא ל-3 ימים. לאור העובדה שמדובר בחשוד ללא עבר פלילי, לאור העובדה שלמעשה גרסאות המעורבים כבר נגבו, גרסת בן זוגה של האם נגבתה, גם האם מסרה עדות, גם החשוד מסר עדות. השוטר שלכאורה היה עד לחלק מהדברים, סביר להניח שכתב דוח פעולה, לכן יכולת החשוד לשבש חקירה לטעמי לא קיימת. כאשר ניצב בפני בית המשפט חשוד ללא עבר פלילי, עם עבירות לא מהרף הגבוה, כשמרבית הפעולות בוצעו, ניתן להורות על שחרורו. אם היתה חלופה באולם, הייתי מבקש להורות על שחרורו. באין חלופה, אבקש שבית המשפט יקבע כבר היום תנאי שחרור. לחילופין, אבקש שבית המשפט יורה על צמצום משמעותי של תקופת המעצר המבוקשת.

<#4#>

החלטה

בפניי בקשה ראשונה להארכת מעצרו של החשוד ב-3 ימים, לצרכי חקירה.

החשוד נעצר אתמול, יום שישי, 28.11.14, בשעה 14.00.

בתום 4 שעות לאחר מעצרו של החשוד, נכנסה השבת, ועל כן המשטרה הביאה את החשוד להארכת המעצר במוצאי שבת, דהיינו ביום 29.11.14 שעה 19.15 – לאור זאת, מעצרו של החשוד הינו חוקי.

החשוד נעצר בחשד לנסיון תקיפת אמו וכן בחשד לאיומים כלפי אמו וכלפי בן זוגה.

עיינתי בתיק החקירה ונחה דעתי, כי קיים חשד סביר הקושר את החשוד לעבירות המיוחסות לו – ראה לענין זה מסמכים במ/2 – במ/4 לתיק החקירה.

מדובר בחשוד, שלכאורה, איים על בן זוגה של אמו, וכאשר הוזמנה משטרה על ידי אמו, בנוכחות השוטרים, המשיך לאיים על בן זוגה של אמו כי ישבור לו את המח, בחדר החקירות הוא נתן אגרופים לקיר הגבס, ואמר דברי איום בנוכחות השוטרים.

מהודעת החשוד, המכחיש את החשדות המיוחסים לו עלה, כי בעת נסיעה עם אמו בכביש מהיר, משך את ידית ההנד ברקס של המכונית, באופן שהרכב החליק בכביש החוף וכמעט שהתנגש במכוניות אחרות.

על פי הודעת חברה של אמו של החשוד, החשוד איים עליו שיהרוג אותו ושידקור אותו ושיפרק לו את המכונית וכן זרק לעבר המרפסת שלו אבנים – אבנים שעל פי דו"ח הפעולה, גם השוטרים ראו.

אמנם לחשוד אין עבר פלילי ואולם, מתקיימת כנגדו עילת מעצר מסוג מסוכנות, זאת לאור החשדות המיוחסים לו.

מהנספח הסודי (במ/1) עולה, כי בדעת המשטרה לבצע שלוש פעולות חקירה בעניינו של החשוד, פעולות חקירה שקיים חשש שהחשוד ישבש, אם ישוחרר בשלב זה.

היות ואנו מצויים בצאת יום שבת, והיות והסניגור הנכבד לא יכול היה בשלב זה להציג חלופת מעצר, נראה שאין מנוס מלהורות על הארכת מעצרו של החשוד.

ואולם, נראה לי כי המשטרה תוכל להתקדם לסיום החקירה עד למחר בשעה 14.00.

לאור האמור לעיל, אני מורה על הארכת מעצרו של החשוד עד למחר – 30.11.14 בשעה 14.00. <#5#>

ניתנה והודעה היום ז' כסלו תשע"ה, 29/11/2014 במעמד הנוכחים.

אביב שרון , שופט

הוקלד על ידי יעל בז'ה

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
29/11/2014 החלטה מפרוטוקול אביב שרון צפייה
29/11/2014 החלטה מפרוטוקול אביב שרון צפייה
30/11/2014 הוראה לחשוד 1 להגיש הפקדת ערבות עמית פרייז צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל לא מזוהה לא מזוהה
חשוד 1 יזף ונברין