טוען...

החלטה שניתנה ע"י עמית פרייז

עמית פרייז05/04/2016

לפני כבוד השופט עמית פרייז

המאשימה

מדינת ישראל

נ ג ד

הנאשם

חסן גאבר

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד טל חיים ניסנוב ועו"ד ליאת שפיר

הנאשם וב"כ עו"ד עזאם מסארווה

<#1#>

פרוטוקול

ב"כ הנאשם: התקבל תסקיר בעניינו של הנאשם. הנאשם על פי התסקיר הלך פעם אחת ושיתף איתם פעולה, לאחר מכן התקשרו אליו בשנית והוא אמר להם שהבן שלו נפצע קשות והוא לא יכול לבוא ומאז הקשר נותק. שוחחתי עם הנאשם. לנאשם יש רצון ללכת ולשתף פעולה עם שירות המבחן וגם עולה מהתסקיר שהיה חסר להם מסמכים כמו מהמח' לשירותים חברתיים מטייבה. לאחר בדיקה מעמיקה בכל המסמכים, מדובר בנאשם שהינו אב ל- 9 ילדים, הוא חולה במחלה קשה שבגללה הוא ישן מ- 14:00 עד 20:00, הוא מקבל הרבה זריקות כל יום, יש לו סכרת וכולסטרול גבוה. אני מבקש לאפשר לו הזדמנות אחרונה על מנת ששירות המבחן יבדוק את כל ענייניו של הנאשם בבדיקה מעמיקה ויוגש תסקיר משלים.

ב"כ המאשימה: אנו מתנגדים לשליחה לתסקיר משלים. הנאשם מתקשה לקחת אחריות בביצוע העבירות, טען שגורמי אכיפת החוק מתנכלים לו. כך שאני לא יודעת אם הנאשם עומד על הודאתו.

ב"כ הנאשם: הוא עומד על הודאתו.

ב"כ המאשימה: שירות המבחן בדק מול מח' הרווחה והוא גם מציין שקיבל מסמך.

לגבי המחלות הוא מסר רשימת תרופות בלבד. הוא יכל למסור לשירות מבחן מסמכים ובחר שלא. זאת לא סיבה לטעמנו לשלוח לתסקיר משלים. ככל שהנאשם טוען למצב רפואי, הוא יכול להציג את המסמכים בפני בימ"ש. מעבר לכך, שירות המבחן מציין כי הנאשם מחזיק בדעות בעייתיות, מתקשה להבין את הבעייתיות בהתנהגותו, יש לו היעדר מוטיבציה. עכשיו פתאום הוא ישתף פעולה עם שירות המבחן? לפיכך אנו מתנגדים לתסקיר משלים.

נבקש לזמן לדיון הבא את אחיינו של הנאשם לצורך חילוט הרכב. מדובר בשלוש עבירות שבוצעו באותו רכב במועדים שונים. הרכב שייך לאחיין שלו.

ב"כ הנאשם

לגבי התסקיר, אומר שירות המבחן שהוא לא הודה בפני שירות המבחן. דווקא פה הוכרעו התיקים שלו בפני ביהמ"ש, הוא הביע חרטה בפני ביהמ"ש ונשלח לקבלת תסקיר. הבקשה שלי לקבלת תסקיר, קיימות 2 סיבות עיקריות לגבי הענישה. אנו לא כל יום שומעים אחד בן 49 שיש לו 10 ילדים שמגדל אותם. הבן אדם הזה הגיע לגיל הזה, גם היום חולה כתוצאה מהמחלה.

לגבי החילוט, אני מבקש מביהמ"ש לתת לו צ'אנס אחרון לתסקיר משלים. הרכב השתחרר מביהמ"ש בתנאים ואין לי בעיה שהבעלים יגיע לפה.

<#2#>

החלטה

נוכח בעיותיו הרפואיות של הנאשם, אשר משליכות על יכולת תקשורת והתארגנות, סבורני כי בהחלט יש מקום לתת לו הזדמנות נוספת לבוא בדברים עם שירות המבחן, כדי שתסקיר שלם יהיה בפני ביהמ"ש. עם זאת, על שירות המבחן לתאם את הפגישות עם הנאשם באמצעות סניגורו כפי הפרטים שנמסרו בהחלטה מיום 12.7.15.

בנסיבות אלה, הדיון נדחה ליום 19.7.16 שעה 13.00. הנאשם מוזהר בחובת התייצבותו.

שירות המבחן יכין תסקיר משלים כאמור לעיל.

בנוסף, המזכירות תזמן לדיון זה את בעליו הנוכחי של הרכב נשוא בקשת החילוט – פאדי ג'אבר ת.ז. 301197232 טייבה ת.ד. 855. ככל שפרטים אלה לא יספיקו לצורך הזימון, המזכירות תפנה לתביעה להשלמת פרטים.

העתק יועבר לשירות המבחן.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ"ו אדר ב' תשע"ו, 05/04/2016 במעמד הנוכחים.

עמית פרייז , שופט

הוקלד על ידי מירי שרפי

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/03/2015 החלטה שניתנה ע"י עמית פרייז עמית פרייז צפייה
12/05/2015 החלטה שניתנה ע"י עמית פרייז עמית פרייז צפייה
12/07/2015 החלטה שניתנה ע"י עמית פרייז עמית פרייז צפייה
05/04/2016 החלטה שניתנה ע"י עמית פרייז עמית פרייז צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל קרן דסקין
נאשם 1 חסן גאבר עזאם מסארוה