טוען...

החלטה שניתנה ע"י מיכל ברנט

מיכל ברנט03/02/2015

לפני כב' השופטת מיכל ברנט

העותר

מוסא רכייד

נגד

המשיב

שירות בית הסוהר

<#2#>

נוכחים:

העותר בעצמו

ב"כ המשיב עו"ד ליטל שירי

פרוטוקול

העותר:

לא הספקתי לקרוא את כתב התשובה כי קיבלתיו כרגע. ביקשתי חופש, אמרו לי שאני צריך להשתתף בקבוצות, הראשונה שהייתה בשנת 2010 אלימות במשפחה ושליטה על הכעסים. לאחר שסיימתי, לאחר 4 חודשים וועדת אלמ"ב המליצה על חופשה. מאז 2010 – 2014 לא התבקשתי להשתתף בשום קבוצה ובשנת 2014 כשביקשתי חופש אמרו לי שאני צריך להשתתף בקבוצה, אמרו לי שאין לי בעיות, בדקו מודיעינית ואפשר להשתתף בקבוצת מי אני. נתתי את כל מה שביכולתי, לאחר 4 חודשים נטען כי אני לא השתתפתי מספיק. בהתחלה המנחות נתנו לנו מחברות והייתי כותב מה הבנתי ומה הפנמתי מכל מה שהיה. בסוף אמרו שלא נתתי, אמרתי לא נכון ויש לי מחברת שמוכיחה אחרת, לאחר שהראיתי את המחברת העו"סית ביקה שאכתוב לה דברים, כתבתי לה 12 דפים והסברתי וסיפרתי בדיוק מה הבעיה שלי. אז היא ביקשה ממני שאני אשתתף

ושיקום. עשיתי את הקבוצה מי אני, עשיתי השתתפתי בה. השתתפתי בקורסים וקיבלתי תעודת הערכה. עשיתי בגרויות וכל מה שהשתתפתי הצלחתי. אמרתי שאני מסכים סיפור חיים, מתי? אין, עבר כבר מיום 16.7 ואמרו שלא קיימת קבוצה כזו. אמרתי שאחכה, אבל עד מתי? בקבוצה לסיפורי חיים.

הם רוצים שאשתתף בקבוצה. ברור שחשוב לי חופשות היא אומרת לי יש קבוצה אלימות במשפחה, לא מתאימה לך ותשתתף בה, אבל אני לא צריך.

אני מסכים שיגישו מידע מודיעיני.

ב"כ המשיב:

מגישה מידע מודיעיני.

העותר:

קראתי את כתב התשובה ואני מופתע, זה לא נכון, מופתע לגמרי. בואי תראי מה אני עושה, אני לא מתערב בכלום, אני יוצא בשעה שמונה עד חמש, אני עושה דברים מדהימים שם, עשיתי גן עדן לשב"ס, לא מעורב בכלום, יש לי 4 ילדם יש לי משפחה ואני מנסה לשקם את המשפחה שלי ופתאום לשמוע דברים כאלו, מאיפה באו? אני לא מצליח להבין, אני לא מעורב בכלום. מה שאני מבין פה כשרוצים לעשות רגל מדביקים לו מידע.

<#3#>

החלטה

העותר נדון ל- 17 שנות מאסר, 8 חודשים ו- 25 ימים בגין עבירות של סחר ואספקת סמים מסוכנים, החזקת סמים שלא לצריכה עצמית, החזקת ונשיאת נשק שלא כדין, איומים, קשירת קשר לפשע, בריחה ממשמורת חוקית, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ועוד והוא מלין על סרוב המשיב לשלבו בסבב חופשות ולהעבירו לאגף השיקום.

זהו מאסרו השלישי של העותר והוא מסווג בקטגוריה א' אלמ"ב.

לטענתו, עבר טיפול קבוצתי באלמ"ב, סיווגו כסג"ב הוסר אלא שאמרו לו שלא השתתף מספיק בקבוצה.

ועדת אלמ"ב המליצה להוציאו לחופשה ומשרצה להשתלב בשיקום הציעה לו העו"סית להשתתף בקבוצת "מי אני". הוא השתתף בקבוצה במשך 4 חודשים ובסיומה, למרות שהייתה בידו מחברת בה סיכם את שנלמד בקבוצה לאחר כל פגישה ומה הפנים ממנה, נאמר לו כי השתתפותו לא הייתה מספקת.

בכתב התשובה נטען כי העותר מסווג לקטגוריה א בשל אופי עבירותיו.

ביום 22 בינואר 2015 ועדת אלמ"ב המליצה להוציאו לחופשה למרות הדגשותיה כי מדובר באסיר רצידיוויסט, בעל דפוסים עברייניים מובהקים, המעורה בעולם העברייני אלא שמסוכנותו כלפי בן משפחה בחופשות קצרות הינה נמוכה.

מנגד, התנגדו גורמי המודיעין לשלב את העותר בסבב חופשות.

עוד צויין בכתב התשובה, כי ביום 30.12.83 נדון העותר ל- 3 חודשי מאסר, 3 חודשים לאחר ששוחרר נדון ל- 17 שנות מאסר וזכה לשחרור מוקדם ביום 1.3.98. חודשיים וחצי לאחר מכן ביצע את העבירות מושא תיק זה בגינן נדון לכ- 18 שנות מאסר, משמע, ב- 31 שנים האחרונות היה העותר משוחרר כ- 5 חודשים.

בשנת 2003 הוצא העותר לחופשה ממנה לא שב אלא לאחר 8 חודשים ובשנת 2005 ברח מליווי משטרתי.

הוגש לעיוני מידע הן של שב"ס והן של משטרת ישראל, המידע של שב"ס מצביע על התנהגות ומעורבות שלילית לאורך כל מאסרו של העותר ואף לאחרונה (ידיעה 165, 999, 270, 190, 067, 600, 332 וכן ידיעות משטרה אף שאינן מן העת האחרונה שמספריהן 663 ו- 255.

בנסיבות אלה לא ניתן לומר כי החלטת המשיב הינה בלתי סבירה ולפיכך הנני דוחה את העתירה.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י"ד שבט תשע"ה, 03/02/2015 במעמד הנוכחים.

מיכל ברנט , שופטת