טוען...

החלטה שניתנה ע"י אברהם טל

אברהם טל04/02/2015

לפני כב' השופט אברהם טל - נשיא

העותר

שריף אבו עוואד

נגד

המשיב

שירות בתי הסוהר

<#2#>

נוכחים:

העותר

ב"כ המשיב עו"ד כנרת צימרמן

פרוטוקול

העותר: חוזר על העתירה.

ב"כ המשיב: מגישה כתב תשובה.

העותר: עיינתי בכתב התשובה באמצעות אסיר אחר.

המודיעינית לירז באה אלי בבוקר. תחום העו"ס התייחס למידע שהיה לי. היא אמרה לי שהם עשו עדכון כי המידע לא נכון והעו"ס התייחס הכי הרבה למידע הזה. הוא אמר שאני מתנהג בצורה אלימה כלפי המתמחים.

נאמר שאני תומך טוב, שאני עוזר לאסירים.

אני נמצא באגף פתוח. אני משולב בחינוך כבר חודש. הייתי בקבוצת שינוי דפוסים. המודיעינית אמרה שהם עשו עדכון.

אמרו לי שהמידע אומר שאני אמרתי למשגיחים שלי שאם אני אצא מהאגף הם יחתכו ואמרו לי שאני רוצה לפגוע באסירים. אני אסיר שנמצא בבית סוהר 25 חודשים. אין לי דו"ח ואפילו לא אזהרה. הייתי חוליה והייתי תומך והייתי ספר של האגף. עשיתי דרך לעצמי ולמדתי מה זה שינוי דפוס ושליטה בכעסים על הבשר שלי.

אני נלחמתי לצאת לטיפול. ועדת השליש קבעה לי את הטיפול הזה ולא בית הסוהר. אני לא שיקרתי לסוהר. מפקד האגף אמר לי שביטלו לי את הטיפול. הוא אמר שהמודיעין ביל. הלכתי למודיעינין ושאלתי למה הם עושים את זה. הוא אמר לי שהוא מסכים לי לחזור לטיפול. הלכתי לסוהר, אמרתי לו שכך אמר לי קצין המודיעין, שאני צריך לצאת לטיפול. כאשר חזרנו לאגף, הם אמרו שהם צריכים לבדוק את זה לעומק.

אני מסיים את המאסר עוד 4 חודשים. יש לי שתי ילדות קטנות שראיתי אותם רק פעמיים במהלך 25 חודשים. עברתי את הטיפול רק בגלל הילדים שלי.

אני ביקשתי בעצמי טיפול מהעו"ס ואמרו לי שזה מתחיל עוד 3 חודשים, כמעט לקראת השחרור שלי. השגשת טפסים לחופש וזה יצא מומלץ. היה לי חופש ראשון ביום 30.11. סגרו לי את החופש 5 ימים לפני הזמן. אני הייתי אסיר טוב. המידע הזה קלקל לי הכל.

אני כבר חודש נמצא בקבוצה חינוכית.

ב"כ המשיב: גורמי הטיפול מבקשים לשלב את העותר בקבוצת כישורי חיים. אין לי מידע מתי תיפתח הקבוצה.

העותר: הקבוצה אמורה להיפתח לפי ידיעתי רק בעוד 3 חודשים.

<#3#>

החלטה

העותר מרצה 22 חודשי מאסר ו-15 יום בגין עבירות רכוש, אלימות ותעבורה והוא מבקש לצאת לחופשות ולהשתלב בהליך טיפולי.

בעתירה בכתב ביקש העותר לעבור לאגף אחר אך בין הגשת העתירה לבין הדיון היום הועבר העותר לאגף פתוח.

המשיב מתנגד להוצאת העותר לחופשות ולשילובו בהליך טיפולי במידע חסוי שהוצג בפניי מהזמן האחרון יחסית, אשר גרם להרחקתו של העותר מקבוצה לשינוי דפוסים שבה השתתף.

לטענת העותר, בבירור שערך עם גורמי המודיעין נאמר לו כי המידע הזה הוסר מאחר ונמצא כוזב.

עיון במידע החסוי שהוצג בפניי מעלה כי עיקרו חשש לפגיעה בעותר על ידי אחרים ומשכך, לאחר שעבר לאגף אחר, חשש כזה כבר איננו קיים.

לעותר נותרה יתרת מאסר של 5 חודשים וגם לדברי ב"כ המשיב, ספק אם יוכל להשתלב בהליך חינוך שבו מבקשים גורמי הטיפול לשלב אותו בשל יתרת מאסר קצרה.

לאור כל האמור לעיל, אני מקבל את העתירה בכל הקשור ליציאת העותר לחופשות ומורה למשיב להוציא את העותר לחופשה במהלך חודש פברואר 2015 בתנאים שייקבעו על ידי המשיב ו/או משטרת ישראל.

<#4#>

ניתנה והודעה היום, טו' שבט תשע"ה, 04/02/2015, במעמד ב"כ המשיב והעותר.

אברהם טל , שופט
נשיא